Angry Fuzz og Pickle Vibe

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Smittefar »

Jeg er begyndt at kigge lidt på pedaler igen (Ja, det er sgu noget farligt noget - hvis jeg gør mere end at kigge er jeg nok nødt til at få en ekstra strømforsyning, men der er ligepludselig kommet plads på mit board)

Pt. er min eneste fuzz Keeley Fuzz Head. Jeg kan rigtig godt lide dens massive lyd,men den har sgutte meget af den klassiske fuzz-karakter - og så kan jeg godt også godt lide lidt OctaFuzz.

mrkiammi gjorde mig opmærksom på Angry Fuzz. Jeg har ind til nu kun hørt den på demoer, men jeg synes sgu den har nogle fede klassiske fuzzlyde.

[youtube]JFO_GrwxIiM[/youtube]

Jeg kigger også lidt på vibe - Men jeg må indrømme, at det ikke er noget, jeg vil bruge meget boardplads på, så jeg blev lige lidt interesseret i pickle vibe.

[youtube]TwNjZvKRWhc[/youtube]

Synes ikke umiddelbart, den lyder nær så godt som effectrode tube vibe, men det er jeg nok klar til at acceptere.

Er der nogen, der har nogle tanker, de vil dele om disse pedaler?
Modded guitars were crap right out of the factory

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Dannyboy »

Angry Fuzz kan du roligt købe. Den har jeg haft og synes virkelig den lyder sejt. Jeg når bare ikke at trykke på alle de pedaler live alligevel, så jeg har skåret boardet helt ind til benet nu her. Så ingen fuzz pt

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Smittefar »

Cool - Det er sgu en fed tilbagemelding

Jeg er kommet til at kigge lidt på MXR JimiH special edition UniVibe. Den lød sgu også ret fedt. Den minder så vidt jeg kan se ret meget om den her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/pedaler/dunlo ... aler/dunlo ... ivibe.html</a><!-- m -->, men Hendrix versionen havde lige lidt mere Mojo og et ret fedt design

[youtube]jc6380UeQEY[/youtube]

Desværre er den vist udgået.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Smittefar »

Arrghh - hvad sker der lige for at forelske sig i udgåede pedaler. Angry Fuzzen kan rimelig nemt skaffes fra Tyskland, men den der Hendrix ting kan kun købes brugt fra USA til en pris der render op i næsten 2k - Det er jo latterligt. Man kan så få en Experience Hendrix Tour limited edition version (2. limited edition). Den kan købes for lige omkring 1000 kroner - men uden nær så meget mojo.

Det kan være jeg skal starte med at tage et smut i Aage og prøve den der Dunlop dims.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Sasha »

Ellers kan jeg - nu vi alligevel er ved udgåede pedaler - anbefale dig at se, om ikke det skulle være muligt at finde en Danelectro Cool Cat Vibe, hvis du er ude efter en lille, simpel og vellydene Vibe. Den kan ikke helt hamle op med Tube Vibe'n. Men den giver mageligt baghjul til det meste, man kan finde i "et par tusind kroners-klassen". Og skulle man irriteres over et par små detaljer ved den - først og fremmest et volumeboost - kan det nemt fikses. Og så er den ikke mindst billig! :-)

Edit: Jeg kan se, at Thomann tilsyneladende har dem igen - til 39 Euro!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Smittefar »

Det kunne da godt være, man skulle købe et par stykker af dem, når man nu alligevel skal have et eller andet fra Thomann
Modded guitars were crap right out of the factory

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af mos »

Og de "nye" har man forbedret så man kan justerer output på en intern trimmer :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Sasha »

OK. Jeg var ikke engang klar over, at de havde lavet en ny version. Jeg troede blot, at der var tale om, at Thomann havde fundet et "NOS-restlager".
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Smittefar »

Hvordan er det en forbedring, at en trimmer er flyttet fra ekstern til intern?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Sasha »

Der var slet ingen før...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af mos »

[quote="Sasha"]OK. Jeg var ikke engang klar over, at de havde lavet en ny version. Jeg troede blot, at der var tale om, at Thomann havde fundet et "NOS-restlager".[/quote]

Og man kan allerede høre alle guitar aficionadoerne råbe i kor,
ja ja! men det er den uden trimmer der er den fede:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Sasha »

Klart, klart!

Godt, at jeg så har et par stykker af dem... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Smittefar »

Jeg fik lånt mig til en angry fuzz i dag. Den gjorde ikke noget for mig. Det lykkedes mig ikke en eneste gang at få en lyd frem, hvor jeg tænkte: "DET er fedt!" :(

Man kan så glæde sig over, det var et lån og ikke et blindt eBay køb. Tak til mrkiammi for at lade mig låne den.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Sasha »

Det var jo så en "helt efter bogen" first time med en fuzz... :-)

Jeg reagerede på nøjagtigt samme måde, da jeg for mange år siden havde lånt en original Fuzz Face fra 60´erne med hjem, som jeg kunne købe billigt. Men jeg bestemte mig også for, at det dér rackmonterede midi-halløj, jeg spillede på på dét tidspunkt, var mere "mig", og jeg ikke over min død forstod, hvad der skulle være så fedt ved sådan en fuzz. Så jeg leverede den pænt tilbage og takkede lige så pænt nej til tilbuddet :-)

Personlig mener jeg, at jeg burde dømmes til en evigt tændt chorus-pedal for denne vurdering i mit tidligere liv. Men jeg er da ganske sikker på, at du selvfølgelig har truffet dén rigtige og fornuftigste beslutning... :-)

Når det så er sagt, har jeg nu også til gode endnu at prøve en pedal, der både kan "fuzz" og "octavia". De, som jeg har prøvet af slagsen, har typisk sat sig med et hult drøn mellem de to stole.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Smittefar »

Det er nu ikke min første fuzz - omend nogen måske vil mene, at min Keeley Fuzz Head ligger langt fra begrebet klassisk fuzz.

Nu må vi se - Måske er jeg heldig at få lov til at låne den igen :)

Jeg var i virkeligheden bare skuffet over, den var lidt for pæn. Jeg manglede sprutteri og savning.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Smittefar"]

Jeg var i virkeligheden bare skuffet over, den var lidt for pæn. Jeg manglede sprutteri og savning.[/quote]

Z Vex Fuzz Factory. Det glade vanvid pakket ind i en alu-æske.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Smittefar »

Hæhæ - ja, det kan der være noget om - Men den mangler så vidt jeg husker en oktavfunktion - Det vil jeg nok i virkeligheden ret gerne have med i købet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Skovgaard »

Hej Smittefar

Jeg har også bl.a. en Angry Fuzz, som ganske rigtigt ikke sprutter alverden med 9 volt fra strømforsyning. Alt efter hvilken strømforsyning, du bruger, har du måske mulighed for at skrue ned for spændingen ("sag" - simulering af fladt batteri). Jeg har erfaret, at det kan give rigtig meget "sprut", hvis du finder det absolutte minimum for hvornår der kommer lyd igennem, og så kan man justere spændingen op alt efter smag :-) (Jeg bruger selv Cioks Schozophrenic). Bare en tanke, hvis du skulle låne den igen - eller en anden fuzz for den sags skyld. En anden mulighed er at sætte "angry" knappen i omegnen af klokken 9-10 stykker, og derved blende en smule oktaveffekt ind. Så brokker den sig også lidt når du spiller akkorder. Hvis du spiller kvarter eller kvinter tilføjer den artificielle sub-oktaver, og det er ret fedt. Jeg ved ikke om det er gældende for alle octa-fuzz'es- Bare et lille indspark herfra :-)
God jagt.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af Smittefar »

Fedt input - Det vil jeg prøve, hvis jeg får chancen :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Angry Fuzz og Pickle Vibe

Indlæg af KrænDyt »

Jeg havde en pickle vibe, som desværre fik alt for lidt spilletid og derfor måtte ud igen. Uden på nogen måde at være "vibe-connoisseur", husker jeg den som ganske vellydende, men den cuttede ikke rigtig igennem i mixet. Jeg følte den fjernede præcis den fylde i lyden der gør, at guitaren stikker frem.

Det var kun i bandsammenhæng jeg bemærkede dette. Når jeg spillede og øvede hjemme, lød den super. Så hvis du får mulighed for at låne en, så sørg for at få den med til en øver inden du køber.
"I've got blisters on my fingers...!"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen