Spørgsmål: lodning af P90ere

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Spørgsmål: lodning af P90ere

Indlæg af Odgaard »

Hej freaks

Jeg skal til at sætte et sæt Mørch P90ere i en strat... og pickupperne har to ledere + stel. (En rød og en hvid ledning).

Nogen der har idéer til, hvad der skal hvor hen? Jeg er kun vant til P90ere med én leder.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål: lodning af P90ere

Indlæg af MacG »

[quote="Odgaard"]Hej freaks

Jeg skal til at sætte et sæt Mørch P90ere i en strat... og pickupperne har to ledere + stel. (En rød og en hvid ledning).

Nogen der har idéer til, hvad der skal hvor hen? Jeg er kun vant til P90ere med én leder.[/quote]

Stel + en valgfri til jord, den resterende til kontakten. Bare det er den samme for begge pickupper, ellers er de ude af fase. (Det er nok lavet sådan for at kunne fasevende dem.)
Der bør være meget lidt forskel i lyden om du vælger den ene eller den anden ledning, det er bare start og slut på spolen. Der er også to ledninger i en "normal" P90, den ene er bare loddet til bundpladen inde i pickuppen, sammen med skærmen.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål: lodning af P90ere

Indlæg af Odgaard »

Aaah det kan jeg da for øvrigt godt se på på de gamle pickupper.

Tak :-)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål: lodning af P90ere

Indlæg af Odgaard »

...og den kombination af pickupper og guitar lyder for øvrigt fremragende!

De tidligere Gibson P90ere lød helt ok i straten. Men da jeg har oplevet dem lyde bedre i andre guitarer, ville jeg prøve at skifte ud i straten. Det er sjovt, som der kan være forskel.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Spørgsmål: lodning af P90ere

Indlæg af Smittefar »

Juhuu :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen