Steinberger Spirit HSS - Pickup replacements

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Erling S
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Steinberger Spirit HSS - Pickup replacements

Indlæg af Erling S »

Noble forum

Har anskaffet mig en Steinberger Spirit HSS - da jeg pt er langt hjemmefra og måtte ha noget at lege med (og som ikke fyldte alverden)

Guitaren er fin nok - men jeg fornemmer at pickup'sene er lidt ....hm - ... ja der er vist plads til en opgradering - og hvad skal det så evt. være ?

Humbuckeren sidder i en normal ramme - ingen problemer - det er i øvrigt den bedste af sættet.
Hullet til de to singlecoils er fræst ned i træet. Det betyder at pickuperne bundplade ikke må fylde mere end pickup covereet. Det fleste singlecoil pickupper er monteret på en bundplade der er lidt større (lettere trekantet).

Men hvilke pickups opfylder dette ? hedder de noget specielt ? EMG - ønsker ikke aktive pickupper

Har I forslag til et sæt pickupper HSS (Rock, Blues og såen)

Mvh Erling

Erling S
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Steinberger Spirit HSS - Pickup replacements

Indlæg af Erling S »

Ærede forum

Jeg antager at dette spørgsmål ikke har holdt jer vågne i ret mange nætter. Men pyt - jeg prøver igen - på en lidt anden måde:

Hvilken pickup kombination vil I anbefale ? HSS - forståes

Jeg har kikket lidt rundt omkring og der fåes pickups med en lille baseplate der fylder det samme som pickupcover. EMG, Seymour Duncan (så vidt jeg kan se)
Så jeg tror næste skridt må være at pille skidte fra hinanden og måle tingene

Mvh Erling

Erling S
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Steinberger Spirit HSS - Pickup replacements

Indlæg af Erling S »

Noble forum

Under min søgen efter pickups der passer - såvel fysisk som psykisk ( lyd forståes) har jeg fundet ud at at spacing på denne guitar er mindre end Fenders.
B-M-N (49-48-47 mm)
Det er jo mindre end Stratens standard spacing - og hvor finder jeg denne slags pickupper ?

Mvh Erling

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Steinberger Spirit HSS - Pickup replacements

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Spørgsmålet er måske mere, OM du finder denne slags pickupper? Ihvertfald hvis du ikke skal ud i noget med virkelig at få custom-fremstillet et sæt pickupper i ukurante mål til netop denne guitar, hvilket næppe er gratis! Men ellers skulle du måske se lidt i retning af pickupper med sådan en "blade" (moderne dansk er en herlig størrelse!) istedet for det almindelige arrangement med seks individuelle polstykker. De første bud, jeg lige umiddelbart kan komme i tanker om er Lace og Joe Barden.

Hvordan disse så i givet fald rent lydmæssigt går i spænd med din guitar og dine ører, skal jeg afstå fra at byde på...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Erling S
Himmelhund
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Steinberger Spirit HSS - Pickup replacements

Indlæg af Erling S »

Hej Søren

Tak for dit svar

Havde ikke regnet med at disse pickupper var så specielle. Det er ikke noget jeg tænkte på overhovedet - før jeg begyndte at grave lidt i det.

Jeg kikker lidt i den retning du har sparket mig
En pragmatisk løsning kunne være at nøjes med en allround humbucker - men det ville jo være at gi op !! jagten fortsætter

Mvh Erling

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen