Stereosetup med drive fra den ene forstærker.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Stereosetup med drive fra den ene forstærker.

Indlæg af KrænDyt »

Halløjsa.

Det er ikke voldsomt ofte jeg poster herinde, men når jeg gør er der jo næsten altid gode råd. Så here it goes!

Jeg byttede mig for lidt tid siden til en Randall 50w rørcombo. Jeg var egentlig ikke interesseret i den, men som et led i en større byttehandel, tog jeg den med. Den viste sig da også at have en ok fyldig og klar ren lyd, som jeg sætter pris på. Men som primær forstærker ville den ikke fungere for mig.

Jeg tænkte dog, det kunne være sjovt, at eksperimentere lidt med noget stereoopsætning. Ideen er at bruge min Koch Studiotone XL som primær amp og Randall'en som en slags slave - men i stereo! Jeg vil altså bruge drive delen fra min Koch i begge forstærkere, men stadig have boost/delay/reverb, osv. i effekt loopet (på begge?).

Jeg har søgt lidt på det, fordi jeg mener jeg så det besvaret herinde engang for noget tid siden. Har dog ikke haft heldet med mig.

Ja, jeg kan ikke lige helt regne den ud. Hvordan får jeg kablet det sammen mest hensigtmæssigt? Er det overhovedet noget værd? Er græsset rent faktisk grønnere på den anden side? Find selv på flere spørgsmål og kom gerne med et bud.
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Stereosetup med drive fra den ene forstærker.

Indlæg af Smittefar »

Du kører guitaren (evt gennem er par pedaler) i inputtet på Studiotone. Så sætter du dine våde effekter i loopet på Studiotone, og så trækker du kabler fra den sidste stereoeffekt til fx return på begge forstærkere.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Stereosetup med drive fra den ene forstærker.

Indlæg af Odgaard »

...og så optager du det med forstærkerne panoreret ud i hver side og lægger et link til optagelsen ind her :-)

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Stereosetup med drive fra den ene forstærker.

Indlæg af KrænDyt »

[quote="Smittefar"]Du kører guitaren (evt gennem er par pedaler) i inputtet på Studiotone. Så sætter du dine våde effekter i loopet på Studiotone, og så trækker du kabler fra den sidste stereoeffekt til fx return på begge forstærkere.[/quote]

Er det så ikke bare et kabel mere? Fra "left" på sidste stereoeffekt til Randallen? "Right" på den sidste stereoeffekt er jo så allerede i brug i til Koch'ens loop, no?
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Stereosetup med drive fra den ene forstærker.

Indlæg af KrænDyt »

[quote="Odgaard"]...og så optager du det med forstærkerne panoreret ud i hver side og lægger et link til optagelsen ind her :-)[/quote]

Hehe, ville jeg gerne. Har desværre ikke rigtig noget at optage med :)
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Stereosetup med drive fra den ene forstærker.

Indlæg af Smittefar »

Jo, det er bare et enkelt ekstra kabel
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Stereosetup med drive fra den ene forstærker.

Indlæg af KrænDyt »

Og så får jeg Studiotonens drivedel i Randallen?

EDIT: "Jamen hvorfor prøver du det ikke bare af Krændyt??". Af den simple årsag jeg er på job indtil i morgen tidlig kl 08.00 og ikke lige har sagerne med. Men i morgen får det en prøvetur :)
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Stereosetup med drive fra den ene forstærker.

Indlæg af Smittefar »

Jep
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen