Planet Waves Auto Trim mekanikker - problemer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Planet Waves Auto Trim mekanikker - problemer

Indlæg af Anonym »

På det gamle GF havde vi en tråd om dette emne. Nogle har været ude for, at disse stemmeskruer ikke kunne holde de tynde strenge fast.

Jeg har nok haft over 10 sæt PW-mekanikker uden problemer på diverse guitarer.

Jeg har haft et sæt PW-mekanikker siddende på min ene Talman på et tidspunkt. De har fungeret fint, og der har vel siddet 6 sæt strenge på dem - nogle 0,10 sæt fra Danguitar og nogle 0,10 Blue Steel - inden jeg besluttede mig for at pille PW'erne af og føre guitaren tilbage til original stand i salgsøjemed.

For ikke så længe siden lånte jeg en Warmoth-hals af GuitaRasmus, hvor jeg også havde dem siddende på uden problemer.

For nyligt spurgte GuitaRasmus om han kunne købe sættet til en kammerat, der gerne ville skifte til PW. Han købte sættet og oplevede med det samme disse "slip"-problemer. Det var på 0,10-sæt - ganske som jeg selv benytter. Vi snakkede lidt frem og tilbage om det - at det kunne være slitage på enkelte af strammeskruerne eller lign. Og GR og hans ven har prøvet at bytte om på stemmeskruer og strammeskruer uden held. Så handlen gik selvfølgelig tilbage.

Da jeg alligevel har "genoplivet" min Talman, så tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne kigge på problemet her med det samme. Så jeg drejede alle strammeskruerne fri og målte dem. To af dem målte ca. 34,5 mm, imens de fire af dem målte ca. 35,9 m. Det er jo en væsentlig forskel. Så jeg satte de tynde mindste i den tykke e- og a-strengsstemmeskrue og resten i de andre. Med tilbageholdt åndedræt ... well næsten ... strengede jeg op ... uden problemer. Det skal dog siges, at det nu er med et 0,11 sæt pga DADGAD-tuningen. Men opstemning og tilhørende hiven i strengene har ikke afstedkommet problemer.

Jeg vil dog prøve senere med et 0,10-sæt .... just in case.

Men måske problemet er to-sidet. Der er åbenlyst forskel på længden af strammeskruerne ... og måske kan strengefabrikatet spille ind (hvilket det selvfølgelig ikke burde)?

PW har tidligere erkendt fejlproduktion på nogle sæt og har fremsendt nye, længere strammeskruer til de ramte. Så forhåbentligt er det et overstået problem i fremtiden.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Planet Waves Auto Trim mekanikker - problemer

Indlæg af GuitaRasmus »

Stenet nok, at de ikke er ens - det er mine gamle sæt nemlig, der har virket uden problemer.

Har du tilfældigvis et link til den tråd hvor D'addario/Planet Waves CEO lover at sende nye hvis man kontakter ham? Jeg har nemlig 3 gange forgæves forsøgt at kontakte dem, uden svar.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Planet Waves Auto Trim mekanikker - problemer

Indlæg af Anonym »

Desværre ikke. Jeg har kun hørt det fra dig ;) Men flere på Warmoths forum har fået dem byttet - endda rimeligt hurtigt. Hvor har du skrevet til? Og har du checket, at svar ikke er blevet suget af et spam-filter?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Planet Waves Auto Trim mekanikker - problemer

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"]Desværre ikke. Jeg har kun hørt det fra dig ;) Men flere på Warmoths forum har fået dem byttet - endda rimeligt hurtigt. Hvor har du skrevet til? Og har du checket, at svar ikke er blevet suget af et spam-filter?[/quote]

Det ved jeg ikke hvordan man kontrollerer - jeg bruger windows mail? :oops:
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Planet Waves Auto Trim mekanikker - problemer

Indlæg af Smittefar »

[quote="SustainerPlayer"]
...
To af dem målte ca. 34,5 mm, imens de fire af dem målte ca. 35,9 m. Det er jo en væsentlig forskel.
...
[/quote]

Ja, det må man sige :twisted: :twisted: :twisted: ;) :D :mrgreen:
Modded guitars were crap right out of the factory

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Planet Waves Auto Trim mekanikker - problemer

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]Det ved jeg ikke hvordan man kontrollerer - jeg bruger windows mail? :oops:[/quote]

Der kan være 3 måder.

Måske er nogle af disse funktioner aktiveret: Windows Mail Spam.

Eller dit installerede "sikkerhedssoftware" kan også have et spam-filter - i så fald RTFM.

Og din udbyder kan også køre spamfilter - i så fald kan du se på det ved at logge ind på din konto via webinterface.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Planet Waves Auto Trim mekanikker - problemer

Indlæg af Anonym »

[quote="Smittefar"][quote="SustainerPlayer"]
...
To af dem målte ca. 34,5 mm, imens de fire af dem målte ca. 35,9 m. Det er jo en væsentlig forskel.
...
[/quote]

Ja, det må man sige :twisted: :twisted: :twisted: ;) :D :mrgreen:[/quote]

Hov, hov - er det i øvrigt ikke dig, der er Dr. Nano? :lol:

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Planet Waves Auto Trim mekanikker - problemer

Indlæg af Lund »

Jeg må sige at jeg har prøvet en gang med et sæt sorte Auto trim PW tuners... og det virkede slet ikke... jeg havde masser af "slipping" problemer, og det var simpelthen så frustrerende... aldrig mere den slags tunere, og så vejede de også en masse og pyntede ikke på guitaren.

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Planet Waves Auto Trim mekanikker - problemer

Indlæg af Jens H »

Jeg har brugt dem en gang. Der havde jeg også problemer med E1 og 0.010 streng. Det kunne dog løses ved at bytte rundt. De var alle lige lange. Det virkede bare som om at der var for meget luft.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen