Aria Pro 2 - hvad er det mon for noget?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
They
Himmelhund
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Aria Pro 2 - hvad er det mon for noget?

Indlæg af They »

Hej Freaks,

Jeg har lige været ude og hente denne her for en flad 50'er... Til den pris kunne jeg alligevel ikke lade være. Men jeg aner ærlig talt intet om den - heller ikke hvordan den er at spille på eller hvordan den lyder, eftersom den ikke har strenge, og jeg ikke lige har et sæt liggende her...

Har Googlet (en lille smule), men synes ikke jeg kan finde noget om den. Er der nogen her der ved noget? :)

Billede
Billede

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Aria Pro 2 - hvad er det mon for noget?

Indlæg af Sasha »

Det' krydsfiner.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Aria Pro 2 - hvad er det mon for noget?

Indlæg af Odgaard »

Jeg husker Aria Pro 2 som en omgang billige guitarer, hvor de værste har været virkelig ring' og de bedste sådan ok at spille på med halvkedelig lyd.
Men det kan selvfølgelig også sige noget om min hukommelse, ører og smag :)
...men til en halvtreller kan det jo ikke gå galt. Tillykke :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Aria Pro 2 - hvad er det mon for noget?

Indlæg af Smittefar »

Jeg har en Aria Pro II bas (som Loomer lige pt. har på tour i Tyskland). Den er sgu OK. Jeg husker Aria som at lave ret fornugtige billige guitarer i 70erne - Til en 50er vil jeg gætte på, du har gjort et ret stort scoop.

Brugeravatar
gajda
Smoke On The Water
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Aria Pro 2 - hvad er det mon for noget?

Indlæg af gajda »

Jeg har en Aria Pro II Les Pølle som jeg købte fra ny i 80 eller 81. Det er et helt igennem hæderligt instrument. De blev lavet på Matsumoku-fabrikkerne i Japan dengang. 

Efter sigende brugte Aria 6-cifrede serienumre i 70'erne og 7-cifrede i 80'erne - Første nummer skulle så være årstallet, hvilket vil gøre din til en 86'er. Det stemmer nogenlunde overens med 86-kataloget, som kan ses her: http://www.matsumoku.org/temp_pages/nik ... inside.jpg

Det kunne godt ligne en RS-Wildcat, der har fået en noget ublid behandling og nogle nye pickupper.
We all came out to montreux, on the lake geneva shoreline

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Aria Pro 2 - hvad er det mon for noget?

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes faktisk, den ser pivfræk ud :)  Er den tung - Den ligner lidt en af mine gamle guitarlæreres hjemmebyggede, der var et vanvittigt tungt instrument.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen