Weber Silver Bell go Blue Dog

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Weber Silver Bell go Blue Dog

Indlæg af Lasse H »

Der skulle vel ikke være en venlig GF'er, der ligger inde med et kabinet, der er monteret med en Weber Silver Bell keramisk og en Weber Blue Dog alnico, som kunne have lyst til at lade mig prøvekøre det med en forstærker?

I min søgen efter de helt rigtige højtalere, kunne jeg godt tænke mig at høre denne kombination.

Jeg stiller selvfølgelig gerne mit eget grej til rådighed i gengæld, hvis det skulle have interesse.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Weber Silver Bell go Blue Dog

Indlæg af Sasha »

Næppe.

Men hvis det kan gøre din søgning nemmere, kan jeg da sige, at jeg har hørt Weber's 15 Watts alnico Blue Dog ved siden af en Celestion Alnico Blue. Og ifølge mine ydmyge ører lyder de så ens, at jeg ikke tror, at jeg nødvendigvis ville kunne høre forskel i en blindtest.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Weber Silver Bell go Blue Dog

Indlæg af Smittefar »

Lars Reinau plejer at ligge inde med et par webere
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Weber Silver Bell go Blue Dog

Indlæg af Snake Boots »

OT: Hvis ikke du har overvejet eller kender til silver bell alnico, er den også værd at kigge på blandt alnico enheder. Men denne mening kommer fra en, som synes, at en "ussel" Eminence Governor lød vildt godt i en 1x12 tweed amp - så tag det med et gran salt! :)
Last edited by Snake Boots 9 years ago, edited 1 time in total.


Vis indlægget.

Abaddon
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Weber Silver Bell go Blue Dog

Indlæg af Abaddon »

Jeg har et 2x10" m silver ten og blue pup, begge alnico. Ved ikke om det er tæt nok på det du søger men du ska være velkommen til at prøve det...

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Weber Silver Bell go Blue Dog

Indlæg af Lasse H »

Det var sgu et pænt tilbud, men det skulle kun være, hvis du bor i nærområdet!

Jeg er helt med på, at Celestion Blue og Weber Blue Dog lyder meget ens - det drejer sig i virkeligheden også mere om at finde den rette keramiske højtaler at kombinere med en Blue - og det er ikke Weber 1265 er jeg temmelig sikker på.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Weber Silver Bell go Blue Dog

Indlæg af Sasha »

Jeg (og vist nok også flere andre) er jo ret glad for den ikke specielt eksotiske kombination af en Cekestion alnico Blue og så en ditto G12H30 - gerne i en 55Hz-version. Denne kombination virker - igen med alle tænkelige forbehold for halvdøve og trætte gammelmandsører samt personlige præferencer - bedst i et åbent kabinet. Lige p.t. har jeg dog mine monteret i et lukket 2x12 (skal have lavet en ny bagplade til dette kabinet). Men én eller anden form for testkørsel i et åbent kabinet kunne da nok arrangeres, hvis det var...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Weber Silver Bell go Blue Dog

Indlæg af Lasse H »

Jo tak, det lyder sgu også som et meget pænt tilbud!

Du tænker vel på en gammel G12H30'er 55Hz? Jeg har faktisk tænkt på denne kombi. Mit umiddelbare indtryk af de gamle G12H30'ere 55Hz, som jeg har i et gammelt marshall kabinet, har været, at de ikke lægger så langt igen fra Webers 1265 Keramisk, uden jeg dog har haft testforhold, der var ensartede for de to højtalere. Men af den grund, har tanken om en G12H30'ere være lagt lidt på hylden, og jeg har tidligere søgt efter noget i stil med en G12M'er, men med samme følsomhed som en Blue, hvilket ikke er lykkedes mig endnu...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Weber Silver Bell go Blue Dog

Indlæg af Sasha »

Nu er min egen G12H30, som jeg bruger idennesammanhæng, en halvgammel sag - så vidt jeg lige husker noget midt-70'er halløj - som tilmed er blevet reconed med forkerte dele. Men jeg harhørt adskillige lette variationer over denne kombination: Gamle G12H30'ere - både 55 og 75Hz-versioner - og nye ditto både i "Anniversary" og "Heritage" forklædning. Og selv om der da givetvis ville være forskel, hvis man stillede disse variationer op ved siden af hinanden, ER der altså ét eller andet grundlæggende rigtigt ved denne kombination, som - igen ifølge mine ydmyge ører - formår at "gå på tværs" af variationerne.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Abaddon
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: RE: Weber Silver Bell go Blue Dog

Indlæg af Abaddon »

Lasse H skrev: Det var sgu et pænt tilbud, men det skulle kun være, hvis du bor i nærområdet!

Jeg er helt med på, at Celestion Blue og Weber Blue Dog lyder meget ens - det drejer sig i virkeligheden også mere om at finde den rette keramiske højtaler at kombinere med en Blue - og det er ikke Weber 1265 er jeg temmelig sikker på.
2450 kbh sv FTW :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen