Nyt pedalboard - nye problemer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg laver lige en ny tråd - tak for svarene mht strøm.

Nu har jeg sat nyt pedalboard til vores store efterårs tour og det ser godt - og lyder også godt.. Dog er der nogle ting der undrer mig.

1: Memory Man'en og pedalerne efter (og pog 2 faktisk) popper ret meget når man tænder for dem

2: Både Flint, Memory Man og POG's oprindelige strømforsyninger er nu skiftet ud med "voodoo labberne". Det virker som om det virker fint - det eneste er at når man drejer memory man'ens "delay knob" helt i nul siger den en mærkelig lyd og så er der sådan en konstant dyb brummen.. Det forsvinder når man skruer den højere end kl 6.. Hvad kan det være? Forskellen på Memory Man'ens egen strømforsyning er at den giver ret meget mA - men læste på nettet at den kun havde brug for 45 (EHX skriver det højere end det rigtigt er). Den får 24v og 60mA lige nu.

Her er hvad jeg bruger - og det bliver alt sammen fodret af en VL 4x4 og en VL PP 2+ :

Vintage Fx Fuzz Riot -> Korg pitchblack tuner -> Reuss dobbelt pedal (mxr + distortion og en mxr blue box) -> mod. boss ge-7 -> pog 2 -> Analogman KOT -> Analogman Tubescreamer -> Keeley RAT -> EHX Freeze -> Deluxe MM -> Strymon Flint -> POG som er sat i en keeley looper -> Catalinbread Belle Epoch -> Lehle P-split II 

Er der noget der undrer jer i den opstilling?

Tak for hjælpen! 

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af Lasse H »

Jeg kan kun sige, at min DMM (store version) altid har "poppet" helt vildt meget. Jeg bruger en uoriginal strømforsyning, men 100mA, som den oprindelige. De øvrige pedaler enten strømforsyning eller Voodoolab PP2+, så i den forstand passer setup'et da lidt med dit. Jeg mener også den "popper", når jeg har den sat i loop, og jeg aktiverer dette loop.

Håber du finder ud af det, ellers er der "the oldschool way": pop i time :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af Sasha »

1) Man kunne måske med fordel lige kigge lidt på, hvordan pedalens bypass-funktion er lavet - at der f.eks. ikke skiftes til "svævende" kondensatorer og lignende, som er sikre kilder til kontaktklik. Nu har Memory Man'en været lavet lidt forskelligt på dette punkt gennem tiden. Så det er svært at udtale sig særligt fyndigt om i generelle termer. Men det var da måske værd at tjekke?

2) Forsvinder den nævnte brummen, hvis du prøver at køre pedalen med den originale strømforsyning? Jeg ville ikke på forhånd konsekvent turde afvise, at det kunne komme til udtryk på denne facon, hvis pedalen ikke får strøm nok.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af itsaysvuff »

Sasha skrev: 1) Man kunne måske med fordel lige kigge lidt på, hvordan pedalens bypass-funktion er lavet - at der f.eks. ikke skiftes til "svævende" kondensatorer og lignende, som er sikre kilder til kontaktklik. Nu har Memory Man'en været lavet lidt forskelligt på dette punkt gennem tiden. Så det er svært at udtale sig særligt fyndigt om i generelle termer. Men det var da måske værd at tjekke?

2) Forsvinder den nævnte brummen, hvis du prøver at køre pedalen med den originale strømforsyning? Jeg ville ikke på forhånd konsekvent turde afvise, at det kunne komme til udtryk på denne facon, hvis pedalen ikke får strøm nok.
1) hvordan kigger man lidt på det? ;)

2) det tjekker jeg i morgen som det første!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af Sasha »

1) Tjah, man skal nok have låget af og i gang med et ohmmeter (multimeter) for at tjekke, om alle "ender", der skiftes mellem på bypass-omskifteren, er refereret til stel.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af itsaysvuff »

Okay! Men altså - jeg troede de der klik havde noget med hvilke pedaler der sad foran dem.. Jeg synes alle mine pedaler har klikket på forskellige tidspunkter og i forskellige opsætninger

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af Smittefar »

Det er også et problem, der kan blive mindre, hvis der sidder pedalermed de matchende ind- og udgangsimpedanser for og bag. Men det bedre er at løse det i pedalen selv.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Det er også et problem, der kan blive mindre, hvis der sidder pedalermed de matchende ind- og udgangsimpedanser for og bag. Men det bedre er at løse det i pedalen selv.
Det sidste har du i hvert fald ret i.

Det første er derimod nok lidt en sandhed med modifikationer: Hvis den grundlæggende årsag til klikket stammer fra eksempelvis én af de førnævnte "svævende" kondensatorer, kan der være nok så meget orden i impedansforhold mm. Det går problemet ikke væk af. Man kan selvfølgelig også komme ud for, at sådan en "svæver" befinder sig i pedalen enten før eller efter den pedal, som giver klikket, sådan at "svæveren" igen kommer til at udgøre én af de ender, det skiftes imellem. Men så vil klikket jo forsvinde, hvis man testet den problematiske pedal alene.

Men igen: Nøglen er at få lokaliseret og isoleret problemets årsag og derpå løse det, hvor det opstår.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af itsaysvuff »

Sasha skrev:
Smittefar skrev: Det er også et problem, der kan blive mindre, hvis der sidder pedalermed de matchende ind- og udgangsimpedanser for og bag. Men det bedre er at løse det i pedalen selv.
Det sidste har du i hvert fald ret i.

Det første er derimod nok lidt en sandhed med modifikationer: Hvis den grundlæggende årsag til klikket stammer fra eksempelvis én af de førnævnte "svævende" kondensatorer, kan der være nok så meget orden i impedansforhold mm. Det går problemet ikke væk af. Man kan selvfølgelig også komme ud for, at sådan en "svæver" befinder sig i pedalen enten før eller efter den pedal, som giver klikket, sådan at "svæveren" igen kommer til at udgøre én af de ender, det skiftes imellem. Men så vil klikket jo forsvinde, hvis man testet den problematiske pedal alene.

Men igen: Nøglen er at få lokaliseret og isoleret problemets årsag og derpå løse det, hvor det opstår.
Men jeg har stadig ikke helt forstået hvordan jeg løser det selv? Altså når jeg nu endelig får lokaliseret problemet..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af Sasha »

Jamen, hvis du finder et sted, hvor du skifter til en "svævende" ende af en kondensator, skal du jo så have den "forankret" til stel via en modstand på typisk 1-10 megaohm. Og denne modstand skal selvfølgelig sættes i, så den kun "rører" signalet, når den givne pedal er aktiveret. Ellers er denne pedal i hvert fald ikke "true bypass" længere...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af Swampthing »

Jeg har samme klik med en EHX SmallClone, det er dog kun når pedalbrættet tændes og pedalen tændes efterfølgende, jeg afhjælper det ved at slå pedalen til og fra et par gange, så larmer den ikke mere resten af aftenen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af Sasha »

Sasha skrev:
Men igen: Nøglen er at få lokaliseret og isoleret problemets årsag og derpå løse det, hvor det opstår.
:)

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af itsaysvuff »

Sasha skrev: Jamen, hvis du finder et sted, hvor du skifter til en "svævende" ende af en kondensator, skal du jo så have den "forankret" til stel via en modstand på typisk 1-10 megaohm. Og denne modstand skal selvfølgelig sættes i, så den kun "rører" signalet, når den givne pedal er aktiveret. Ellers er denne pedal i hvert fald ikke "true bypass" længere...
Haha - jeg tror faktisk jeg forstår russisk bedre end det der! Og det er ikke din forklaring - det er 100% mig..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Nyt pedalboard - nye problemer

Indlæg af Sasha »

 Jamen, du spørger, hvordan du selv løser problemet. Og jeg prøver at svare efter bedste evne  :D

Men ved jeg selvfølgelig heller intet om, hvor god du er til russisk...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen