Ørepropper- igen

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ørepropper- igen

Indlæg af Nicolai »

Hvad er det, de gode, nærmest formstøbte, hedder?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af Smittefar »

Nærmest formstøbte eller formstøbte?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af Nicolai »

Det må være de formstøbte, så :) Er det 500, de koster?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af Smittefar »

Formstøbte er noget dyrere - Selve måltagningen til støbningen koster mere end 500 - Typisk ligger et par formstøbte på ca. 1500-2000 kroner.

Jeg kender ikke lige nogen ikke støbte, der ryger helt op på 500 kroner. Når det er sagt, så hader jeg at have ørepropper i, men når jeg virkelig ikke kan undgå det, foretrækker jeg dem her http://www.4sound.dk/shop/diverse-smaat ... oksne.html frem for det meste andet jeg har prøvet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af VilhelmNielsen »

Tænker du på det der modellervoks man kan købe til at proppe i ørene? Har de det ikke i 4-sound?

Når det er sagt, så er formstøbte høreværn noget som jeg mener enhver seriøs musiker, burde investere i!

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af Frost »

+1 for formstøbte høreværn. De kan godt umiddelbart virke dyre, men i bund og grund koster de ikke mere end en god pedal.
For godt 5 år siden bed jeg til bolle, og forærede mig selv et sæt, og jeg bruger dem stort set hver eneste gang jeg nyder høj musik. Det være sig når jeg selv frembringer det, eller nyder andres frembringelse. 

Før jeg købte de formstøbte prøvede jeg også "juletræerne", men jeg fandt dem altid ubehagelige at have i ørene, så snart der var gået en halv times tid.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af Nicolai »

Hvordan får man hold i sådanne formstøbte ørepropper?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3


Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af GodSpeedDK »

VilhelmNielsen skrev: Når det er sagt, så er formstøbte høreværn noget som jeg mener enhver seriøs musiker, burde investere i!
Nu er "seriøs musiker" jo selvfølgelig et temmelig elastisk begreb, men jeg har foreløbig klaret mig fint i +20 år uden propper af nogen slags. Og jeg skruer hverken højere op for fjernsynet, eller råber 'HVA'?' til dem der står ved siden af mig, mere, end jeg altid har gjort. Så at formstøbte høreværn er det endegyldige shit, er vist en subjektiv påstand, der ikke tjener andet formål, end at smide unødige penge efter folk, der i forvejen mener, at to plastikdimser, og en ti-minutters konsultation, skal koste 1500-2000,-. 

Men med dét sagt, så er vi jo alle forskellige, og nogle har måske brug for det/glæde af det.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af Morten_Lyse »

... Og til almen information er risikoen for høreskader og/eller tinitus ganske reel, i stort set enhvet setup med baggear, trommer, monitors osv. osv. Man kan aldrig vurdere andres behov eller hvor udsatte de er, men en vis form for rettidig omhu må anbefales.

Hvis nogen er i tvivl om tinitus' herligheder kan I spørge mig eller forsangeren fra mit band. Vi har to fine, og ganske forskellige, bud på, hvordan det lyder. Det tager lige nogle år, hvor man har god tid til at græde om natten fordi man alligevel ikke kan sove for larmen. Mit er en pivetone, hans lyder som en lastbil udenfor huset, der går ujævnt i tomgang..

Ikke at formstøbte høreværn bare ER the shit. Jeg har købt et sæt Alpine MusicSafe som jeg også synes er ganske udmærkede høreværn.

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af Smittefar »

Jeg har også alpine safe. De er godt nok forfærdelige - de æder jo al mellemtone
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af VilhelmNielsen »

GodSpeedDK skrev:
VilhelmNielsen skrev: Når det er sagt, så er formstøbte høreværn noget som jeg mener enhver seriøs musiker, burde investere i!
Nu er "seriøs musiker" jo selvfølgelig et temmelig elastisk begreb, men jeg har foreløbig klaret mig fint i +20 år uden propper af nogen slags. Og jeg skruer hverken højere op for fjernsynet, eller råber 'HVA'?' til dem der står ved siden af mig, mere, end jeg altid har gjort. Så at formstøbte høreværn er det endegyldige shit, er vist en subjektiv påstand, der ikke tjener andet formål, end at smide unødige penge efter folk, der i forvejen mener, at to plastikdimser, og en ti-minutters konsultation, skal koste 1500-2000,-. 

Men med dét sagt, så er vi jo alle forskellige, og nogle har måske brug for det/glæde af det.
Folk er forskellige, uden tvivl! Men at jeg tager til en rockkoncert, hvor lydmanden skruer lidt for højt op for et eller andet, eller at der pludseligt kommer et højt pop, skal ikke forringe mine øre, som jeg har tænkt mig at gøre til min levevej.

Det kan simple uforudsete ting der pludseligt kan gøre udfaldet!

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af Jejak »

Jeg vil også gerne slå et slag for formstøbte høreværn! Sammenlignet med juletræer giver de formstøbte en MEGET mere lineær dæmpning af lyden (selv ved de 25dB dæmpning jeg bruger). Derudover, synes jeg, at de formstøbte er langt behageligere at have siddende i ørene - jeg kan til tider glemme at jeg har dem i, hvilket bestemt ikke var tilfældet med juletræerne.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af Smittefar »

Jeg må erkende, at jeg ikke bruger ørepropper. Jeg har nogen, og jeg tager dem med, når jeg går til koncert, for der ved man aldrig, hvad man blev udsat for - Til Metallica i forum mixede lydmanden tydeligvis med ørepropper i, for det lød forfærdeligt, hvis jeg tog ørepropperne ud.

Jeg bruger dem aldrig, når jeg selv spiller. Jeg har altid stået hårdt på, at bandet simpelthen skulle kunne spille så lavt, så ørepropper ikke er nødvendigt - også for publikums skyld. I dag bruger vi in-ears, så der bestemmer jeg selv lydniveauet i mine ører - Det er fandeme dejligt, og den bedste lyd, jeg nogensinde har haft i ørerne.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Ørepropper- igen

Indlæg af efrandsen »

Det er godtnok også sjældent, at jeg bruger ørepropper. Og vi spiller ellers ret højt [emoji48] Har dog overvejet et par formstøbte med 9dB, men det er bare ikke blevet til noget endnu..


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Ørepropper- igen

Indlæg af Kallum »

Jeg har brugt ørepropper on/off de sidste 18-20 år, dog altid i øvelokalet. Plejede også at have dem med til koncert, men det er glippet mange gange, og så vil jeg hellere undvære end at bruge de billige skumpropper man ofte kan købe i baren. Det har til tider også kunne mærkes efter en koncert, med hyletoner der først forsvandt 3-4 dage efter.
Min hørelse de sidste 10 år er gået fra 16 Hz -22 kHz uden huller til 24 Hz -16 kHz med et hul ved 6 kHz, hvor meget af det man vil tillægge alderdom og hvor meget der skyldes for høj musik, det må være op til fortolkning (jeg er 34 år btw). Hullet ved 6 kHz skyldes dog sandsynligvis bækkener..

Jeg har sværget til grantræer hele tiden, nok mest fordi jeg smider et par ørepropper væk om året ca, og jeg ville ærge mig gul og blå hvis jeg smed et par til 1500-2000 kr væk.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen