Boss tuner forskel?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Boss tuner forskel?

Indlæg af Telemaster »

Boss TU-2 og Boss TU-3 - hvad er forskellen? Jeg så lige i en af brugtgrejgrupperne på facebook, at er er nogle, som foretrækker den ene frem for den anden. Og måske var det en af jer :-) 
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Smittefar »

Der er ingen forskel - de hører begge til i skraldespanden - Polytune 2 hører til på boardet :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Pluto »

Jeg har en efterhånden meget gammel Tu-2 som virker super. Jeg er ved at på tænke mig at købe en en brugt tu2 eller en ny 3 til mit reserve board. >Jeg aner ikke hvad forskellen er men tror der er lidt andet lys i den nye.

Er der nogen Polytone brugere der har støj problemer med deres Poly ?.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Smittefar »

Ikke mig bekendt - og jeg har tre af dem :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Jacob »

Jeg havde en smule "susen" fra min Polytune på et tidspunkt, da jeg ikke havde en strømforsyning med isolerede udtag. Skrev til TC - de bekræftede at der kunne opleves en smule støj ("susen") forårsaget af displayet, når man kørte med ikke-isoleret strømforsyning. 
Det kunne i øvrigt kun høres, når tuneren var i signalvejen, det forsvandt hvis man brugte tuner out på volumepedal el. lign.

Siden jeg skiftede til en isoleret PSU har der ikke været skyggen af problemer, til gengæld er den langt nemmere at "læse" på udendørs-jobs og andre situationer, hvor min gamle TU-2 kom til kort. 

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Snake Boots »

OT:

Jeg vil klart anbefale en turbo tuner! Den er helt vildt præcis, hurtig, true bypass og fylder ganske lidt. Før den havde jeg en peterson strobo-et-eller-andet men turbo tuneren er meget federe på alle måder.

Forstår ikke nogen køber boss eller polytune med mindre de ikke har hørt om turbo tuneren. Og selvfølgelig, med mindre der er tale om ren og skær stædighed eller en stor tryghedsfølelse forbundet med gode gamle Boss. :) Det eneste der ærger mig med turbo tuneren er, at den ikke passer ind i mit nyudviklede koncept om kun at have boss pedaler på mit (live)board.:-)
Last edited by Snake Boots 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Smittefar »

Hvorfor vil du dog købe Turbo Tuneren - Den er vist samme størrelse som Polytune, og væsentligt større end polytune mini. Turboen er marginalt mere præcis end polytune 2 - men polytune 2 er allerede så præcis, at jeg ikke gider at stemme 100% rent med den - der går simpelthen for lang tid, før strengen er faldet til ro.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Pluto »

Jeg har ikke loop til min tuner,så den sidder i pedalrækken som de øvrige pedaler. Og jeg syntes da tu-2 stemmer guitaren godt og ikke mindst hurtigt. Det er rigtig hvis man står udendørs i solskin kan den være svær at se.
Jeg gad måske godt Polytonen ,men hvis den støjer det mindste gider jeg ikke. nu er jeg lige blevet kvit støjen fra mine drive pedaler. Er poly mini ligeså god som den store ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Boss tuner forskel?

Indlæg af Swampthing »

Jeg bruger Korg DT10, det virker ganske fint.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Knuddi »

Pluto skrev: Jeg har en efterhånden meget gammel Tu-2 som virker super. Jeg er ved at på tænke mig at købe en en brugt tu2 eller en ny 3 til mit reserve board. >Jeg aner ikke hvad forskellen er men tror der er lidt andet lys i den nye.

Er der nogen Polytone brugere der har støj problemer med deres Poly ?.
Jeg har en af de allerførste - faktisk en prototype, og den støjer som ind i h.. - fuldstændig ubrugbar når man kommer til at lytte efter.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af GodSpeedDK »

Knuddi skrev:
Pluto skrev: Jeg har en efterhånden meget gammel Tu-2 som virker super. Jeg er ved at på tænke mig at købe en en brugt tu2 eller en ny 3 til mit reserve board. >Jeg aner ikke hvad forskellen er men tror der er lidt andet lys i den nye.

Er der nogen Polytone brugere der har støj problemer med deres Poly ?.
Jeg har en af de allerførste - faktisk en prototype, og den støjer som ind i h.. - fuldstændig ubrugbar når man kommer til at lytte efter.
Jeg har også en relativt tidlig Polytune (uden der dog er tale om prototype, eller noget), og jeg kan kun sige, at den støjer cirkus lige så meget, som en mus, der pisser på et stykke vat. Selv ved nøje analytisk og gennemgribende granskning, har jeg ikke kunne hive det mindste støj ud af den. 

Selve "poly"-funktionen har så aldrig virket for mig, hverken som koncept, eller helt praktisk, men når den "almindelige" del fungerer perfekt, kan man jo bare ignorere dén ekstra feature. 

Men med dét sagt, så er jeg selv overgået til fjenden, og kører nu med Korg Pitchblack. Den er bare lige en tand bedre at se i mørke/stærkt solskin, men er ellers mindst lige så præcis/hurtig/praktisk, for os, der ikke lider af absolut gehør. 

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Pluto »

Jeg har lige bestilt en Tu-3 og skal nok prøve sammenligne(se forskellen) i forhold til Tu-2 når den ankommer
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Telemaster »

Jamen så er den sag jo diskuteret. Jeg har to Boss TU-2, en defekt Korg DT-10 og en TC Polytune 2. Jeg elsker Korg'en, men switchen er færdig. Polytune hader jeg. Hader, hader, hader, hader, hader. Polymode er fuldstændig meningsløst. Jeg kan stemme alle strengene, så de ifølge tuneren stemmer perfekt, men i polymode er der alligevel mindst tre af dem, der så alligevel angiveligt ikke stemmer. God ide, dårligt udført. Og så er der noget med displayet, jeg ikke rigtig kan lide. Derfor har jeg lige købt en ekstra Boss TU-2, så jeg har en til begge mine setups. Og hvis nogen skulle have lyst til at købe min Polytune efter dette brag af en salgstale, siger man bare til! ;-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Pluto »

Man bliver da helt glad for at man bestilte en Boss igen kan man høre. Og ærlige sælgere kommer længst,men den salgs tale skal der nok tygges lidt på. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af udepost »

Så nu har du 3 TU-2 til 2 setups? Skal der stemmes ekstra meget til det ene setup? :)

/Søren

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Morten_Lyse »

TeleMaster.

You can't go wrong with either. TU-3 har tydeligere display og flere LED-segmenter der får den til at virke lidt mere præcis.

Der er ellers godt nok blevet gjort meget væsen ud af at stemme en guitar de senere år. -> polytune osv. osv. 

Ligesom alt andet guitar grej. Den ene feature lanceres efter den anden. Alle som kompensation for, hvad sidste års features fuckede op.. Der er gået smartphone i skidtet.. :@

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Sasha »

Morten_Lyse skrev: TeleMaster.

You can't go wrong with either. TU-3 har tydeligere display og flere LED-segmenter der får den til at virke lidt mere præcis.

Der er ellers godt nok blevet gjort meget væsen ud af at stemme en guitar de senere år. -> polytune osv. osv. 

Ligesom alt andet guitar grej. Den ene feature lanceres efter den anden. Alle som kompensation for, hvad sidste års features fuckede op.. Der er gået smartphone i skidtet.. :@

Mvh;
Morten Lyse
Korrekt!

Drømmer stadig om denne polytuner, som ikke har alle de "bugs", som både dette og sidste års model tilsyneladende lider af:

http://i49.tinypic.com/t67xtv.jpg

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Pluto »

Jeg har nu fået en tu-3 og jeg må sige at jeg er mere fan af Tu-2. jeg syntes tu-3 er pisse langsom og træls især til akustisk guitar. Men den virker jo trods alt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Lund »

bruger polytune mini... den gamle version.

bruger aldrig polytunefunktionen... som er ligegyldig imo.

fin tuner der er tilpas nøjagtig uden at være "overnøjagtig" hvilket også kan være irriterende.

tracker fint og fylder ikke noget...

ved ikke om switchen er super holdbar.... men so far so good.

fint tilfreds.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Boss tuner forskel?

Indlæg af Rasmus »

Telemaster skrev: Jamen så er den sag jo diskuteret. Jeg har to Boss TU-2, en defekt Korg DT-10 og en TC Polytune 2. Jeg elsker Korg'en, men switchen er færdig. Polytune hader jeg. Hader, hader, hader, hader, hader. Polymode er fuldstændig meningsløst. Jeg kan stemme alle strengene, så de ifølge tuneren stemmer perfekt, men i polymode er der alligevel mindst tre af dem, der så alligevel angiveligt ikke stemmer. God ide, dårligt udført. Og så er der noget med displayet, jeg ikke rigtig kan lide. Derfor har jeg lige købt en ekstra Boss TU-2, så jeg har en til begge mine setups. Og hvis nogen skulle have lyst til at købe min Polytune efter dette brag af en salgstale, siger man bare til! ;-)
Jeg har også en polytune 2. Den fejler altså ingenting. 

Det løser vi i morgen! 

1. Det er piloten
2. Det er guitaren
3. Det er gamle strenge
4. Det er inde i dit hoved
5. Den er ringe. 

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen