MXR La Machine Octave Fuzz

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: MXR La Machine Octave Fuzz

Indlæg af Smittefar »

So far ... Nammenam
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: MXR La Machine Octave Fuzz

Indlæg af Snake Boots »

Fortæl da lige lidt mere manner.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: MXR La Machine Octave Fuzz

Indlæg af Smittefar »

Jamen, hvad skal man næsten sige. 

Jeg synes, den er fed. Den er absolut et moderne take på en octafuzz, man tænker i højere grad skærebrændersynth en spruttende galskab. Jeg tror ikke, denne pedal har nogen plads på en Hendrix-fans board - Men det er jeg heldigvis ligeglad med :)

Jeg synes, den har en meget lækker tyk og stærkt komprimeret lyd, som virkelig synger. Der er sustain i dagevis. Pedalen kan nå helt latterlige niveauer af forvrængning, samtidig med den lyder noget mere 'kantet' end min forstærkers drive - men det kan jo også være meget fedt. Den fungerer ret godt med både volumen og tonekontrol. Når man drejer ned, bliver pedalen renere - Jeg synes, det er fedt at lave leads med lange toner med 5 på volumeknappen, og så når tonen så småt begynder at ringe ud, så kan den lige få lidt ekstra på volumeknappen, så det bare kører videre og vildere.

Den har faktisk en meget fornuftig lyd til "For the love of God" temaet :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: MXR La Machine Octave Fuzz

Indlæg af Smittefar »

Her er 99 luftballons fra i lørdags - Jeg bruger den på hele nummeret :)

Det er bare main out fra mixeren, der er optaget, så trommerne er stort set fraværende, hvilket får hele mixet til at falde lidt fra hinanden. Så lad være med at tage det for mere, end hvad det er, men man kan da høre pedalen. Jeg mener, forstærkeren kørte ren lyd (og jeg ved godt, der er lidt lydudfald ind i mellem)

https://www.dropbox.com/s/1be8wqt6vqyd2 ... s.mp3?dl=0
Modded guitars were crap right out of the factory

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: MXR La Machine Octave Fuzz

Indlæg af Snake Boots »

Har lige hørt pedalen på dit lydklip. Shit den er godt nok tyk! Det er spændende, at den er der helt derude hvor det næsten ikke lyder som et strenginstrument længere. 

Tak for skriverierne og klippet, Smittefar. Interessant fætter, altså pedalen. :-P

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: MXR La Machine Octave Fuzz

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg tror også, at den gode Smittefader har helt ret i sin betragtning om, at den nok appellerer mere til en tysk heavy-pop-guitarist fra 80´erne end den gennemsnitlige Hendrixfreak...  :D

Men absolut "interessant"  ;)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: MXR La Machine Octave Fuzz

Indlæg af Smittefar »

Ja, den er sgu nok ikke for alle, men den gør lige det, jeg ønsker.

Det hører med til historien, at sen blev brugt med p90 pickupper med pænt meget output.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

MXR La Machine Octave Fuzz

Indlæg af Odgaard »

Den minder mig næsten mere om en ehx micro synth end om en fuzz. Men det er så også fordi, jeg leder efter noget lidt andet i en fuzzpedal.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen