Super Lead klon

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Super Lead klon

Indlæg af Peter C »

Ok, er det mig, som er gal på den?

Kan denne amp ikke være livsfarlig? Med blottede loddeøjer/lodninger på traffoer.

http://www.dba.dk/guitartop-marshall-kl ... 011800851/

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Super Lead klon

Indlæg af Sasha »

Peter C skrev: Ok, er det mig, som er gal på den?

Kan denne amp ikke være livsfarlig? Med blottede loddeøjer/lodninger på traffoer.

http://www.dba.dk/guitartop-marshall-kl ... 011800851/
Normalt ville de farlige steder vel være lukket inde i en kasse?

Så jo, det er da måske ikke ligefrem forbilledligt. Men det er en opbygning, som man tit ser i ældre forstærkere. Der er dog næppe nogen tvivl om, at diverse relevante "styrelser" nok ikke ligefrem ville invitere til canapeer og champagne ved synet af den.

Jeg ville personligt være mere interesseret i, hvorfor dens udgangsrør ser ud som om, at de har været meget varme, så den røde farve er helt forsvundet fra JJ-logoet. Og så er jeg måske ikke ligefrem ved at tisse i bukserne over loddearbejdets standard. Men jeg er så under alle omstændigheder nok heller ikke potentiel køber til den. Jeg ville til enhver tid gennemgå sådan et eksempel på hjemmesnedkeri med en særdeles fin tættekam, før jeg så meget som overvejede at lade muldvarpen titte frem. 

Der er også adskillige ting i den, som jeg har svært ved at få til at passe med, at den skulle være fra 70´erne. Så enten er det en sandhed med modifikationer. Eller også har den i hvert fald gennemgået en ret gennemgribende renovering på et senere tidspunkt.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Super Lead klon

Indlæg af Smittefar »

Blottede loddeøer er hverken unormalt eller ulovligt, så længe de er pakket væk i en kasse.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Super Lead klon

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg ville personligt heller ikke lade lige netop denne detalje være afgørende. Hvis man tænker på, hvordan f.eks. mange step down-transformatorer er lavet i Fender-comboer, som er importeret fra USA - med fri adgang direkte til 230 volt, hvis en vildfaren finger skulle få sig forvildet ind bag i det åbne kabinet, er dette jo nærmest forbilledligt, så snart bagpladen er monteret.

Man ser som nævnt mange eksempler på lignende konstruktioner i ældre forstærkere. Et par eksempler lige ud af Alzheimeren kunne være Vox AC50 samt div. gamle Selmere, der har strømforsyningens elektrolytkondensatorer monteret med lodningerne i fri dressur oven på chassiset. Der er helt sikkert masser af lignende eksempler. Jeg husker også f.eks. at have set udgangstransformatoren i en gammel 20 watts Marshall-top være monteret på lignende måde...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen