Pre-Rola enheder i mit kabinet

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
nimb
Himmelhund
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af nimb »

Hej alle

Først og fremmest er dette ikke en salgsannonce, men info jeg søger.

Var lige ved at "dumme" mig tror jeg. Har haft min JMP 2203 og tilhørende kabinet til salg. Jeg ville så i forbindelse med en spurgte til hvilke enheder der sad i kabinettet lige undersøge det.

Kom frem til at det var pre rola celestions:

Billede
Jeg aner intet om højtalere, så mit spørgsmål går på hvad jeg gør for at prissætte disse rigtigt. Kabinettet de sidder i er af basketweave typen og sikkert også fra dengang.

Jeg vil nødigt snyde en køber eller mig selv for den sags skyld.

Hilsen
Anders

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af the-rabbit »

Kan du tage billeder af koden på "conen" (membranen) og på højtaleren? Så er det lidt nemmere at vurdere. :)

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af Kuli »

Hvis det er et basketweave fra sidst 60'erne/start 70'erne (hvad det tyder meget på) og alt er originalt, ligger prisen på sådan et på omkring 15K, i DK kan du så nok kun få folk til at betale 8-10K.
Jeg har diverse kontakter i udlandet og kan måske hjælpe dig på vej.

the-rabbit
Smoke On The Water
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af the-rabbit »

Så har jeg da fået mit til en rimelig pris.. (Har lige været på jagt efter et lignende)

Et 1973 basketweave med G12M 25w 55hz enheder (T1511). 3 stk fra 1973 og 1 stk fra 1972. Alle "rola made" men med pulsonic membraner.
Jeg gav 7k.
Last edited by the-rabbit 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af Sasha »

Har lige scoret to Pulsonic-G12H30 (T1281) fra '71 for 1200 kroner...  ;)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

nimb
Himmelhund
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af nimb »

Nå det viser sig at det er en blanding af nyt og gammel 2 x kina g12m og 2 x pre-rola

Kabinettet er nok også af nylig dato, dog skal jeg have det solgt alligevel, sp vil stadig gerne kende en ca. pris.:

Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af Sasha »

Hjulene og kabelskoene ligner i hvert fald ikke noget, der er gammelt nok til at "vende kurven" på på brugtprisen. Sådan reissue 1960AX-kabinet er vel som udgangspunkt 2-3000 værd. Hvad man så kan snakke sig til, at et par gamle enheder oven i hatten kan afstedkomme af almisser, skal jeg ikke kloge mig på...

nimb
Himmelhund
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af nimb »

Sasha skrev: Hjulene og kabelskoene ligner i hvert fald ikke noget, der er gammelt nok til at "vende kurven" på på brugtprisen. Sådan reissue 1960AX-kabinet er vel som udgangspunkt 2-3000 værd. Hvad man så kan snakke sig til, at et par gamle enheder oven i hatten kan afstedkomme af almisser, skal jeg ikke kloge mig på...
Tak for alle de gode svar, overvejer at bygge et 2x12 kabinet med de pre-rolaer. Hvad måtte der findes derude af anbefalede kabinetter klar til indbygning af et par højtalere?


nimb
Himmelhund
Indlæg: 19
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af nimb »

tak det tjekker jeg lige ud.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af Lasse H »

Jeg synes at tolex'en på de to TT kabinetter, jeg har haft, har været meget skrøbelig. Selv små stød har givet skader. Helt ulig andre (oftes gamle) kabinetter og forstærkere, jeg har og har haft. Jeg ved ikke, hvordan deres kabinetter står i sammenligning med andre nyproducerede på det punkt.

Bortset fra det, har de været flotte.

De ene havde en skade tydeligvis erhvervet under transporten (indpakningen havde nemlig også en skade). Jeg kunne få lov at sende det tilbage, så TT kunne bese det (jeg havde sendt fotos). Det er sikkert almindelig praksis, men det orkede jeg ikke med tankerne på, at jeg skulle lægge ud for fragt uden sikkerhed for, at de ville dække hverken transport eller skader. Du kan således blive "fanget" i en reklamationssag ved at bestille i Tyskland.

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af Kuli »

Sasha skrev: Har lige scoret to Pulsonic-G12H30 (T1281) fra '71 for 1200 kroner...  ;)
Det er da vist en helt ok handel :blush:

Jeg har lige scoret 2 x T1221 G12M 20W fra '67 for 500...
Det hænger så sammen med jeg solgte 2 stk. T1220 (fra '68 og '70) for 2500 og købte de andre for 3000  :rolleyes:
nimb skrev: nimb Nå det viser sig at det er en blanding af nyt og gammel 2 x kina g12m og 2 x pre-rola

Kabinettet er nok også af nylig dato, dog skal jeg have det solgt alligevel, sp vil stadig gerne kende en ca. pris.:

Billede
Dit kabinet er heller ikke af 'basketweave' typen, men af 'checkerboard' typen, så du skal nok ikke regne med at få den pris jeg først lagde ud med...

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af Odgaard »

Ang. andet kabinet. Jeg prøvede, for hvad der føles som mange år siden, Smittefars 1x12 kabinet fra Vad Amps. Det lød i følge mine ører godt, men jeg ved ikke, om han stadig bygger den slags. (vad-amps.dk)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan i hvert fald varmt anbefale Vads kabinetter - jeg er meget glad for mit 1x12, selv om det godt nok har fået nogle battle scars efterhånden. Jeg ved dog ikke, om han bygger 2x12. Derfor skrev jeg ikke noget i første omgang.
Modded guitars were crap right out of the factory

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af Skovgaard »

Jeg mindes at have set et 212 Vad kabinet på "den blå" i sommers. Bagpladen havde et karakteristisk elipseformet hul, som nok er grunden, til at jeg kan huske det. Så det burde være en mulighed hos Vad, hvis jeg ellers husker ret.

Jeg har selv haft et 212 kabinet fra Tube Town. Det lød meget fyldigt og træ-agtigt (åben bagside, Alnico Blue + G12H Anni.). Min eneste anke med det var ikke tolex'ens slidstyrke, men at det virkede til at være limet lige hurtigt nok på. Tolex'en begyndte at slippe træet rundt langs med kanten ved afslutningen på bagsiden. Mere lim og/eller mere varmepistol fra fabrikken havde nok været løsningen.

Jeg spiller nu på et hjemmebygget 212 kabinet, som er beklædt med Tube Town's tolex (standard kvalitet, ligesom mit forrige). Jeg gjorde mig uhyre umage med beklædningen, men kabinettet er kun 3-4 mdr gammelt, så jeg kan ikke sige så meget om holdbarheden endnu. Det må komme efter "den første tid" :-)
Last edited by Skovgaard 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af Sasha »

Kuli skrev:
Sasha skrev: Har lige scoret to Pulsonic-G12H30 (T1281) fra '71 for 1200 kroner...  ;)
Det er da vist en helt ok handel :blush:
Jo tak, udmærket såmænd...

Men du har ikke lyst til at kende de nærmere omstændigheder   :angel: :cool: ;)

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pre-Rola enheder i mit kabinet

Indlæg af Kuli »

Sasha skrev:
Kuli skrev:
Sasha skrev: Har lige scoret to Pulsonic-G12H30 (T1281) fra '71 for 1200 kroner...  ;)
Det er da vist en helt ok handel :blush:
Jo tak, udmærket såmænd...

Men du har ikke lyst til at kende de nærmere omstændigheder   :angel: :cool: ;)
Jo det har jeg da ihvertfald nu...??

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen