Fano

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Fano

Indlæg af Peter C »

Er der nogen, som har prøvet en Fano guitar? Eller har en måske?

Fortæl mig dem!!

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Fano

Indlæg af mos »

Jeg har prøvet en, den var go:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af MacG »

Jeg har prøvet 3, de var træls´..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af Sasha »

Jeg har prøvet én. Den var nok nærmest lidt ligegyldig...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Fano

Indlæg af mos »

Hvis man så også lige tager et andet perspektiv, så kan det da nævnes at den jeg prøvede der var go/ okay med en pil opad, kostede 34 af de store, og med det perspektiv så kunne jeg nok komme i tanke om en hel del andre guitarer jeg hellere vil have, hvis jeg stod og ikke lige vidste hvad jeg skulle kaste 34000.- efter, heldigvis har jeg ikke det problem[emoji3]
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

SpritOrglet
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af SpritOrglet »

Jeg har prøvet en del - og synes faktisk de er fede. Personligt synes jeg også, at de har ramt et design som er en cool blanding af de gamle klassikere. Men om jeg selv ville smide penge efter dem - det ved jeg ikke.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af Peter C »

RB6'eren har fanget mit øje!! Og er meget tæt på at bestille en, men kan så ikke prøve den først :-/

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af Martin60 »

Kan du ikke bare tage forbi Akustikken og prøve nogle?

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af Peter C »

Jo, vil bare ikke have nogen af deres modeller. Og så synes jeg, det er en anelse fesent, at prøve dér og købe andensteds.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af Sasha »

Peter C skrev: ...Og så synes jeg, det er en anelse fesent, at prøve dér og købe andensteds.
Helt enig!

Dejligt at se nogle "walk the talk" på dette felt... :)

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af Skovgaard »

Så vidt jeg kan se har Akustikken 4 stk RB6'ere til salg på hjemmesiden. Skyldes din tilbageholdenhed så, at ingen af disse 4 rammer dine ønske-specs? For det er vel en fin start på "jagten" at prøve, om de danner grundlag for at fortsætte jagten (og f.eks. bestille en hos dem)? :-)

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af Peter C »

Den skal ikke være grøn, ej heller hollowbody og så skal den have 2 humbuckers. :-D Ellers havde jeg helt sikkert overvejet en der!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af VilhelmNielsen »

Har prøvet en del af dem Akustikken i København har haft, og jeg er helt skudt i en thinline RB6. Jeg vil så lige sige, at jeg uden tvivl ville gå efter en relic, også selvom for-"reliced" er topfesent, så føles de bare tusinde gange bedre, især halsen, end de lidt stive "factory" modeller.

Og Peter Dorvil har gentagne gange sagt til mig, at de kan bestilles som man vil have dem, det tager bare 4 måneder, men de koster det samme. Men, han ville måske blive lidt muggen hvis du bestiller et eller andet monster, og så vil have den alligevel ;)

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af Peter C »

Kunne godt finde på at bestille en snart... Men gider altså ikke vente 4 måneder på den. Det skifter jeg alt hurtig mening til at vente på....

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af VilhelmNielsen »

Hvis du ikke vil have én af dem de har stående, så skal den bestilles, og alt bliver lavet på bestilling. Men smut i det mindste ned og prøv nogle af dem gennem en Tone King. Holy moly, jeg er solgt!

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af Peter C »

Jo, men ville hellere bestille en, som allerede er lavet i udlandet, da jeg ikke duer til ventetider.

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Fano

Indlæg af Skovgaard »

Som jeg læser din situtation nu er dine øjne begejstrede for RB6'eren - du kan lide look'et, men du mangler at prøve den med både hænder og ører, for nu at være lidt firkantet, og finde ud af, om den rent faktisk er fed at spille på, right?

Så uanset hvad skal du i så fald bestille en til dine specs, men du kan da IMHO sagtens få et indtryk af om guitarens form, geometri, spilbarhed osv. tiltaler dig at have i hænderne og spille på - evt. uden forstærker. Så ville jeg være mindre bekymret for, om den var grøn, gul eller halvakustisk i testfasen, hvis det kunne be- eller afkræfte, at den lå rigtigt i hænderne på mig.

Det er jo et helt grundlæggende forhold ved guitaren, og så er du da et stort skridt nærmere en erkendelse af, om dine hænder også kan lide at spille på guitaren. Også i forhold til placering af knapper og switches. Så må du jo prøve at abstrahere fra hvad ørene hører, selv om det nok er letere sagt end gjort, når demomodellerne pickupper osv. ikke rammer lige i øjet på dén konto.. Men hvis du finder ud af, at den også ligger godt i hænderne, er skridtet mod en evt. bestilling blevet mindre og med større sikkerhed for, at du bliver glad i længden.

Bare mine 25 ører... Men det er jo en individuel proces, og måske forskellig fra gang til gang, man gennemgår med investering i nyt grej :-) Jeg har selv oplevet det modsatte: At falde for og købe en guitar, jeg dybest set ikke syntes var pæn ved første øjekast, men bare måtte eje pga. lyd og spilbarhed. Og andre gange er det "summen af det hele", som bare spiller sammen i en højere enhed, der gør udfaldet :-)

EDIT: Jeg havde ikke lige set din forrige post mht. ventetider, Peter, og så kan jeg godt se din pointe mht. at prøve guitaren ét sted og købe den et andet. Go' stil i øvrigt :-)
Last edited by Skovgaard 9 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen