Pedal boards.

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Pedal boards.

Indlæg af JGreen »

Så skete det igen. Pedal GAS og generel entusiasme for at prøve lidt forskellige lyde på forskellige sange, har gjort at jeg igen har for mange pedaler, i forhold til hvad der kan være på mit board.

Derfor lurer jeg lidt på at udskifte, og denne gang gå efter noget letvægts aluminium istedet for finérplader. Mest på grund af vægten. Mit gamle board lå på ca 15 kilo inkl flightcase, og det var knap så fedt at slæbe rundt på altid.

Har set mig lidt varm på EMMA's AmARHyll, i en 76cm version med kuffert.

Er der nogen der kender forskellene i vægt og funktionalitet på Emma og pedal trains serier? Prisen er ihvertfald rimeligt forskellig.

Lidt råd og erfaringer ville være en god hjælp. =)

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pedal boards.

Indlæg af Vinta »

Emmas Amarhyll er jo et ret stort bæst ihvertfald 76'eren, du har kig på. Jeg købte sådan et før nytår og fyldt op med pedaler og 2 strømforsyninger, nærmer det sig nok de 15 kg, hvis ikke mere. Selve boardet er smukt stilfuld og sort. Jeg valgte en speciel udgave hvor også gavlene var sorte. Jan sagde jeg var den eneste der valgte det i 2014 :rolleyes: De fleste vælger hvide gavle. Smukt og solidt. Designet er meget gennemført måske mere end pedaltrain,jeg først havde kig på. Alle mærker strømfrs kan sættes under boardet med velcro,hvor pedaltrain skal have specielbeslag monteret

Desværre er flightcasen der hører dertil af knap så god kvalitet. Den svarer til dem du køber i Harald Nyborg for 100kr. Men du kan bare købe boardet uden flightcasen for ca. 1095 kr. 
Hvis du vil se mit, sætter jeg et billede op af det, du siger bare til. Jeg mangler bare en Archer fra Rockett for at det er færdigt, og den ligger og hygger sig i tolden  :s
Last edited by Vinta 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pedal boards.

Indlæg af Pluto »

Jeg har 2 amarhyll en på 76cm og en på 48cm, og de er meget federe end den Tonetrunk jeg havde før. Det er muligt at casen ikke er super duper ,men den er under alle omstændigheder bedre end en gigbag,og mit lille board er da efterhånden 4-5 år gammel og der fungerer kassen fint stadigvæk- 76cm er halvtung må jeg medgive. Men jeg syntes kort fortalt at amar er fede til prisen.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Pedal boards.

Indlæg af JGreen »

Jeg endte med at vælge en Amarhyll på 76cm til sidst og fik gutterne i Effektpedaler til at hjælpe med at sætte det op. =)

Selv om den er en halv gang længere end mit gamle board, er det stadig markant lettere end mit gamle - dels på grund af kufferten.

Billede

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pedal boards.

Indlæg af Pluto »

Fedt board og tilbehør
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pedal boards.

Indlæg af Odgaard »

Det ser nydeligt ud. Hvad er anden pedal fra venstre i øverste række for noget?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen