Problemer - Fender Deluxe Reverb 1966

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Problemer - Fender Deluxe Reverb 1966

Indlæg af Per Ørum »

Inden jeg selv går igang med fejlsøgning ( har en anelse om hvad problemet er ) kunne det være sjovt at få input fra de kloge hoveder her.

Igår mens jeg spille på nævnte forstærker, begyndte den at støje/bruse og lydstyrken faldt drastisk for nogle sekunder efter at komme igen på normal styrke. Dette udviklede sig til at af og til faldt lydstyrken, nogle gange blev den tavs, for nogle/ flere sekunder efter komme igen.

Lad mig høre hvad i tænker.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Problemer - Fender Deluxe Reverb 1966

Indlæg af Telemaster »

Jeg er teknisk anafabet, men jeg tænker udgangsrør, for det har jeg vist selv prøvet en gang med en anden rørforstærker. Men det kan sikkert være alt mulig andet.
So many assholes, so few bullets

Abaddon
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Problemer - Fender Deluxe Reverb 1966

Indlæg af Abaddon »

Sker det på begge inputs eller kun normal / kun vibrato? Det er en nem test at lave som reducerer antallet af sandsynlige fejlkilder betragteligt...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Problemer - Fender Deluxe Reverb 1966

Indlæg af Sasha »

Per Ørum skrev: Inden jeg selv går igang med fejlsøgning ( har en anelse om hvad problemet er ) kunne det være sjovt at få input fra de kloge hoveder her.

Igår mens jeg spille på nævnte forstærker, begyndte den at støje/bruse og lydstyrken faldt drastisk for nogle sekunder efter at komme igen på normal styrke. Dette udviklede sig til at af og til faldt lydstyrken, nogle gange blev den tavs, for nogle/ flere sekunder efter komme igen.

Lad mig høre hvad i tænker.
Jamen, hvis du selv nærmest kender svaret, er der vel ikke meget idé i, at vi andre skal bruge krudt på efter al sandsynlighed at gætte forkert blandt de utallige kombinationer af f.eks. enhver form for rørfejl, afbrændte anode- eller skærmgittermodstande, lækkende signalkondensatorer eller enhver tænkelig afart af dårlige/løse forbindelser for nu lige at nævne et par af de mest oplagte ud af de 117 ting, der kan være galt. Så det kunne da være smart at starte med høre dit bud på sagen og så se, om det virker plausibelt..? :)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Problemer - Fender Deluxe Reverb 1966

Indlæg af Per Ørum »

Søren.
Betragt det som et forsøg på aktivitet her på siden. 

Kom endelig med inputs alle ?

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Problemer - Fender Deluxe Reverb 1966

Indlæg af Kallum »

Det er sandsynligvis rørene, deres opgave er jo at rette elektronerne ind, så de rammer præcis hvor de skal på bagsiden af højttalerpappet, hvis nogen af dem er blevet skæve eller slidt så er de ikke så præcise mere. Ellers kan det være udgangstransfonatoren den er gal med.

Min onkel er elektriker, så jeg kan lige prøve at spørge ham.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Problemer - Fender Deluxe Reverb 1966

Indlæg af Sasha »

Per Ørum skrev: Søren.
Betragt det som et forsøg på aktivitet her på siden. 

Kom endelig med inputs alle ?
Jamen, jeg er som sagt kommet med mine temmelig luftige og sandsynligvis forkerte bud. Så andre må se, om de kan komme op med noget mere konkret ud fra de forhåndenværende søm...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen