Vibe on a budget?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Vibe on a budget?

Indlæg af Rasser »

Hejsa.

I efteråret døde min højt elskede effectrode tube-vibe. Jeg bruger ret ofte vibe, så da den døde måtte jeg hurtigt investere i en midlertidig afløser til de nært forestående jobs. Her faldt valget på en danelectro cool cat, som jeg også har haft tidligere. Den lyder egentlig ok, men jeg synes bare ikke rigtig, at den kan tage nok ved. Selv med intensitet på max og mix på det sted, hvor effekten er mest udtalt, synes jeg ikke den har nok dybde eller "thumb" i bunden. 

Så nu kigger jeg efter en anden vibe. Ideelt set ville jeg nok købe en ny tube-vibe, men jeg synes simpelthen den er for dyr til mit budget pt. Jeg er derfor mere på udkig efter en pedal, der lyder fedt, og som kan tage mere fat end cool cat'en. Budget: ca. 1500 kr. Og så gør det ikke noget, hvis den ikke fylder lige så meget som tube-viben.

Jeg tænker i retningen af Voodoolab micro vibe, men jeg vil også rigtig gerne høre andre bud fra jer. Skyd!
Last edited by Rasser 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Smittefar »

Jeg har fornylig købt den nye lille Dunlop UniVibe - Jeg synes, sgu den gør det rigtig godt 

http://www.4sound.dk/guitar/effekter/pe ... 68-univibe
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Rasser »

Smittefar skrev: Jeg har fornylig købt den nye lille Dunlop UniVibe - Jeg synes, sgu den gør det rigtig godt 

http://www.4sound.dk/guitar/effekter/pe ... 68-univibe
Og ved tyskeren er den endda 500 kr. billigere.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Smittefar »

Vildt nok
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Smittefar »

Men altså jeg er ikke vibe entusiast, så se lige nogle reviews. Men den opfylder klart mine behov.
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Rasser »

Kan den får et ordentligt "thumb" i bunden? Altså det der fede "svup" på den dybe e-streng. Nogle gange synes jeg, det kan være rigtig svært at høre forskel på vibe-demoerne på youtube. På nogle af de klip jeg lige hurtigt har lyttet på, lyder den nogle gange lidt mere phaser-agtig end egentlig vibe.

Kan den lave en ordentlig "Breathe" og "shine on you crazy diamond" immitation? Eller "Machine gun"?
Last edited by Rasser 9 years ago, edited 1 time in total.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Rasser »

Smittefar skrev: Men altså jeg er ikke vibe entusiast, så se lige nogle reviews. Men den opfylder klart mine behov.
Det er ellers en fed ting til at pifte  ens fuzz-soloer op med i ny og næ.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Smittefar »

Jeg må sgu blive dig svar skyldig. Du nævner tre numre, jeg aldrig har spillet. Jeg synes, den laver en lækker Little Wing, og de gange, hvor jeg skal bruge en lidt mere grødet lyd end min TC SCF kan præstere, så funker den også fint.

Jeg skal ud til den på mandag, så kan jeg lege lidt med den.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Sasha »

Hvad med istedet at bruge pengene på at få din Tube Vibe fikset?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Jeg synes, den laver en lækker Little Wing...
Forståeligt, omend der ret beset ikke er (Uni-)vibe på "Little Wing"... ;)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Vibe on a budget?

Indlæg af Rasser »

Sasha skrev: Hvad med istedet at bruge pengene på at få din Tube Vibe fikset?
Det er bestemt også en mulighed, men jeg kender ikke rigtig nogen, der kan lave den i Aalborg-området.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Sasha »

Rasser skrev:
Sasha skrev: Hvad med istedet at bruge pengene på at få din Tube Vibe fikset?
Det er bestemt også en mulighed, men jeg kender ikke rigtig nogen, der kan lave den i Aalborg-området.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Narh, jeg tænkte også nærmere i retning af at sende den over til Effectrode og lade dem se på sagen. Var det ikke noget med, at den druknede i øl? Med mindre problemet kan klares ved at skifte rørene (hvilket jeg vil tillade mig at tvivle på - rørene i sig selv er nok de mest "ølresistente" komponeter som er involveret i sagen), tror jeg, at man vil få ualmindelig svært ved at finde en tekniker i Aalborg eller ret mange andre steder, som ville være særligt vild med at skulle forsøge at finde en fejl i dette "udokumenterede" kredsløb, der er opbygget med de små og temmelig utilgængelige SMD-komponenter. Mit gæt er, at Effectrode i givet fald også blot ville proppe en ny printplade i med det samme istedet for at forsøge at lokalisere fejlen. Men prøv da at høre dem, om det er noget, de vil se på, og hvad det eventuelt skulle koste. Det ligner i mine øjne da en bedre løsning end at forsøge at finde en discount-erstatning for noget, man er glad for.

Alternativt er der et par Fulltone-vibes i prisklassen 12-1500 kroner på DBA. Men som jeg husker disse, lyder de sådan "Okay", men lidt til den høflige side. Så om de er bedre end f.eks. Danelectro's bud på sagen? I don't know...   Jeg har skitseret ovenfor, hvad jeg ville gøre.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Vibe on a budget?

Indlæg af Rasser »

Sasha skrev:
Rasser skrev:
Sasha skrev: Hvad med istedet at bruge pengene på at få din Tube Vibe fikset?
Det er bestemt også en mulighed, men jeg kender ikke rigtig nogen, der kan lave den i Aalborg-området.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Narh, jeg tænkte også nærmere i retning af at sende den over til Effectrode og lade dem se på sagen. Var det ikke noget med, at den druknede i øl? Med mindre problemet kan klares ved at skifte rørene (hvilket jeg vil tillade mig at tvivle på - rørene i sig selv er nok de mest "ølresistente" komponeter som er involveret i sagen), tror jeg, at man vil få ualmindelig svært ved at finde en tekniker i Aalborg eller ret mange andre steder, som ville være særligt vild med at skulle forsøge at finde en fejl i dette "udokumenterede" kredsløb, der er opbygget med de små og temmelig utilgængelige SMD-komponenter. Mit gæt er, at Effectrode i givet fald også blot ville proppe en ny printplade i med det samme istedet for at forsøge at lokalisere fejlen. Men prøv da at høre dem, om det er noget, de vil se på, og hvad det eventuelt skulle koste. Det ligner i mine øjne da en bedre løsning end at forsøge at finde en discount-erstatning for noget, man er glad for.

Alternativt er der et par Fulltone-vibes i prisklassen 12-1500 kroner på DBA. Men som jeg husker disse, lyder de sådan "Okay", men lidt til den høflige side. Så om de er bedre end f.eks. Danelectro's bud på sagen? I don't know...   Jeg har skitseret ovenfor, hvad jeg ville gøre.
Jo, det er rigtigt, at det var er øl-bad, der tog livet af den. Rørene har jeg prøvet at skifte, så de er udelukket.

Jeg tror, jeg vil prøve at sende en mail til effectrode.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Sasha »

Lyder som en god idé... :)  

Er der i øvrigt ikke noget med, at der inde i sådan en Cool Cat Vibe gemmer sig et trimmepotmeter, hvor man kan fifle lidt med intensiteten af effekten?

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Vibe on a budget?

Indlæg af Rasser »

Sasha skrev: Lyder som en god idé... :)  

Er der i øvrigt ikke noget med, at der inde i sådan en Cool Cat Vibe gemmer sig et trimmepotmeter, hvor man kan fifle lidt med intensiteten af effekten?
Der er ganske vist et trimpot inde i pedalen, men det er til at justere output på pedalen med. På de første versioner af pedalen (sådan én havde jeg før min tube-vibe) fik man et solidt volume-boost, når man aktiverede den. På den nye version, som jeg har nu, har de så lavet mulighed for at justere det. Men jeg kan nu godt lide, at man får et lille skub af pedalen.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Jackie van Hippie »

Hvis du skal vente længe på at Tubeviben bliver fikset og har brug for en midlertidig løsning, har jeg ladet mig fortælle at man kan øge intensiteten på en Cool Cat Vibe ved at folde et lille "hus" af stanniol og placere det over LED'en inden i pedalen. Refleksionen fra stanniolet skulle så øge intensiteten, men om det virker eller er en røverhistorie skal jeg ikke kunne sige.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Smittefar »

Jeg legede i øvrigt lidt med min Dunlop Univibe i mandags - Og i mandags var vi bare sure på hinanden, der var nærmest ikke noget, der virkerde :(
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Barf »

Nu har jeg ikke prøvet den, og det er der ikke mange, der har, men TC Electronic har på NAMM lige meldt ud, at de kommer med en vibe. Måske værd at kigge nærmere på, måske ikke... http://www.tcelectronic.com/viscous-vibe/

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Smittefar »

Jeg bliver altid lidt bekymret, når nogen lover en 1:1 digital replica af en analog pedal :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vibe on a budget?

Indlæg af Sasha »

Også her! Og så kombinationen af "Ååh, så pæne" TC Electronics og en vibe? Narh, det skal vist ses og høres først...

Til gengæld er jeg altid helt på løsninger, som indbefatter sølvpapirshatte..!

:D
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen