Potmeter til SCF Chorus

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Potmeter til SCF Chorus

Indlæg af Vinta »

Hej
Jeg ahr købt en brugt tc electronic scf chorus fra 80érne, hvor jeg fik ødelagt speed potentiometret under en reparation af den, (fik knækket stavet af selve potmetret) . Jeg fik oplyst at det er et 1 mega ohm negative log potentiometer, jeg skulle have, hvilket er forskelligt fra de nye scf chorus, så jeg kunne ikke købe et hos TC. Er der en der ved hvor jeg kan købe det henne, prøvede banzaii og thomann

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Potmeter til SCF Chorus

Indlæg af Kallum »

Til chorus pedal kan jeg anbefale dette potmeter: 1 mOhm potmeter


det skal installeres 10-12 gange på pedalen, så lyder den bedst


Vis indlægget.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Potmeter til SCF Chorus

Indlæg af Sasha »

Vinta skrev: Hej
Jeg ahr købt en brugt tc electronic scf chorus fra 80érne, hvor jeg fik ødelagt speed potentiometret under en reparation af den, (fik knækket stavet af selve potmetret) . Jeg fik oplyst at det er et 1 mega ohm negative log potentiometer, jeg skulle have, hvilket er forskelligt fra de nye scf chorus, så jeg kunne ikke købe et hos TC. Er der en der ved hvor jeg kan købe det henne, prøvede banzaii og thomann
Sælg lortet..!   :D   :D :D

Nej, seriøst: Før vi lige får dig sendt ud at købe noget forkert, skal vi vist lige have styr på potmeterets fysiske udformning - hvor stort er det? Er det monteret direkte i printpladen, eller er der loddet ledninger på? Hvordan skal akslen være udformet?

Somme tider (men langt fra altid) siger et billede mere end 1000 ord...

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Potmeter til SCF Chorus

Indlæg af Vinta »

Sasha skrev:
Vinta skrev: Hej
Jeg ahr købt en brugt tc electronic scf chorus fra 80érne, hvor jeg fik ødelagt speed potentiometret under en reparation af den, (fik knækket stavet af selve potmetret) . Jeg fik oplyst at det er et 1 mega ohm negative log potentiometer, jeg skulle have, hvilket er forskelligt fra de nye scf chorus, så jeg kunne ikke købe et hos TC. Er der en der ved hvor jeg kan købe det henne, prøvede banzaii og thomann
Sælg lortet..!   :D   :D :D

Nej, seriøst: Før vi lige får dig sendt ud at købe noget forkert, skal vi vist lige have styr på potmeterets fysiske udformning - hvor stort er det? Er det monteret direkte i printpladen, eller er der loddet ledninger på? Hvordan skal akslen være udformet?

Somme tider (men langt fra altid) siger et billede mere end 1000 ord...
Den lyder royalt godt kan jeg så lige hilse og sige :) Her et lille link, det er potmeter til højre

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Potmeter til SCF Chorus

Indlæg af Sasha »

Ja tak. Jeg ved godt, hvordan en Chorus lyder. Så egentlig burde jeg blot ignorere dit seneste indlæg og lade som om, at jeg overhovedet ikke havde set, at du havde oprettet det... :D  

Men nu er jeg jo uforbederligt tossegod af natur. Så jeg vil gøre en undtagelse. Hvordan historien så efterfølgende vil se på dette noget tvivlsomme storsind udi at forsøge på at bringe endnu en chorus-pedal tilbage i verden, kan man jo så godt blive en kende nervøs for.

Nu kan jeg ud fra fotoet ikke se, hvor store de implicerede potmetre er, eller præcist hvordan de er monteret. Jeg vil dog gå ud fra, at der er tale om 16 mm. potmetre (tjek det!). Så du skal nok enten have fat i sådan et her, hvis monteringen ligner:

http://www.banzaimusic.com/Alpha-16-PC- ... V-log.html

Alternativt kan du blive nødt til at være lidt kreativ med sådan ét her:

http://www.banzaimusic.com/Alpha-16mm-F ... V-log.html

hvor du så laver selve forbindelserne mellem potmeter og printplade ved at lodde f.eks. tre stykker kobbertråd mellem hullerne i printpladen og potmetres loddeterminaler.

Hvordan f.´en bærer man sig i øvrigt lige ad med at knække metalakslen på sådan et potmeter? Jeg kan selvfølgelig sagtens forstå, at trangen til lige at justere sådan en Chorus lidt med en lægtehammer nemt kan opstå. Men i forbindelse med en reparation?
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen