Høj e-streng vil ikke intonere på strat

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Høj e-streng vil ikke intonere på strat

Indlæg af GodSpeedDK »

Sasha skrev:

Jeg er bange for, at jeg ikke helt forstår spørgsmålet... 

Mener du, at "bro" bedre beskriver funktionen af dét metalstykke, som strengen hviler på, end "stol" gør? Eller..?
Ja. Lissom hele den engelsktalende verden tilsyneladende gør, så synes jeg også 'bro' giver bedre mening, end 'stol'. 

Men det er jo bare mig; hvis du synes 'stol' beskriver funktionen bedre, så er der naturligvis intet modsætningsforhold i ovenstående :)  

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Høj e-streng vil ikke intonere på strat

Indlæg af Sasha »

GodSpeedDK skrev:
Sasha skrev:

Jeg er bange for, at jeg ikke helt forstår spørgsmålet... 

Mener du, at "bro" bedre beskriver funktionen af dét metalstykke, som strengen hviler på, end "stol" gør? Eller..?
Ja. Lissom hele den engelsktalende verden tilsyneladende gør, så synes jeg også 'bro' giver bedre mening, end 'stol'. 

Men det er jo bare mig; hvis du synes 'stol' beskriver funktionen bedre, så er der naturligvis intet modsætningsforhold i ovenstående :)  
Nøøøh, det ved jeg såmænd ikke, om jeg gør. Jeg vil nu heller ikke påtage mig ansvaret for i sin tid at have stået fadder til det danske udtryk. Men ser man tingene lidt fra den anden ende, har jeg nu f.eks. svært ved at se den funktionelle sammenhæng mellem det dér stykke ben/plastik/messing/grafit eller lignende, som strengene hviler på i den anden ende, og så en nød... ;)   Så i funktionalitetens og den klare kommunikations hellige navn stemmer jeg for, at vi hermed omdøber denne tingest til f.eks. "bukken"...  :D
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Deschain
Himmelhund
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Høj e-streng vil ikke intonere på strat

Indlæg af Deschain »

Let's agree to disagree.... ;)

Så længe man ved hvad der menes, er det IMO ikke så vigtigt hvad tingene kaldes...

Jeg synes at 'bukken' lyder som et glimrende navn for sadlen...
Last edited by Deschain 9 years ago, edited 1 time in total.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Høj e-streng vil ikke intonere på strat

Indlæg af Lund »

hvad er der nu galt med det gode udtryk "Whammy bar" det kan jeg huske blev brugt en del i 80erne...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Høj e-streng vil ikke intonere på strat

Indlæg af Sasha »

Lund skrev: hvad er der nu galt med det gode udtryk "Whammy bar" det kan jeg huske blev brugt en del i 80erne...
Det er vist dét, der hedder "dalrekæppen" på dansk... :D
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen