Tele pickup spørgsmål

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tele pickup spørgsmål

Indlæg af udepost »

Hejsa

Jeg skal bruge nogle erfaringer med neck pickupper i teler. Jeg har nu en 69 CS pickup i, jeg lige har fået. den lyder rigtig fedt, og er meget mere anvendelig end den almindelige neckpickup. Åben, twangy og glasset. Men på en eller anden måde er den lidt for strat-agtig, og ikke helt i samme liga som den originale (1973) bridge pickup. Den skal være rå, twangy og plingende. Som en jaguar eller en tele bridge, men i neck :)

Jeg vil gerne prøve med en jaguar pickup, eller måske en mustang? Jeg har også en gammel gold foil, men den kommer måske nok i middle. Nogen ideer?

Billede

/Søren
 
Last edited by udepost 9 years ago, edited 1 time in total.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tele pickup spørgsmål

Indlæg af Lund »

hvad med en alm telepickup, men med coveret taget af? på en del kan man gøre det (hvis den ikke er proppet med voks eller lignende...).

Jeg mener man også kan købe pickupper fra nogen firmaer hvor man nærmest kan bestille uden cover.... Lundgren f.eks.

Coveret af nickel, tager en del top.

MIchael

Deschain
Himmelhund
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Tele pickup spørgsmål

Indlæg af Deschain »

Hmmm, nu er lyd - og specielt beskrivelse af lyd - jo noget subjektivt noget..   :-/

Men, hvis jeg skulle beskrive lyden af den Tonerider neck PU jeg har i min Tele, så ville det noget være noget i retning af det du efterlyser:

www.tonerider.com/hot-classics

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tele pickup spørgsmål

Indlæg af Snake Boots »

Pas. Har intet begreb om hvilken mikrofon, som gør det, du efterspørger. Jeg er stor fan af det modsatte: En helt igennem standard telecaster halsmikrofon, som netop er mørkere og lidt mere kødfuld end en strat.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tele pickup spørgsmål

Indlæg af udepost »

Tak for svarene.

Jeg overvejer at forsøge at pille coveret af, men vil gerne undgå at ødelægge den. Hvad med støj når coveret er væk?

Tonerideren lyder umiddelbart ret godt, men ordet 'hot' rimer ikke særlig godt på mig. Men ikke umuligt.

SB: Jeg forstår, men denne pickup er mere ulden end kødfuld. Der er stor forskel i lyden fra gamle til nye guitarer, og denne lyder slet ikke som eksv. en neck i en 63 RI

/Søren

Abaddon
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tele pickup spørgsmål

Indlæg af Abaddon »

Du skal også kigge på http://www.catswhiskerpickups.co.uk/ hans Model T/NO er født uden cover men har samme størrelse som en alm pickup med cover. Han udnytter den ekstra plads til at vikle med en tykkere tråd som giver lavere impedans og dermed, i hvert fald i teorien, mere top. Jeg har den i min tele og den lyder afsindigt godt. Og så er han noget billigere end mange af de andre, mere kendte, pickupbyggere...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen