Forslag til lille amp

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Max Power det lyder sgu godt. Vi kunne evt. lige PM hinanden. er den iøvrigt til salg Badgeren ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Max Power »

Nej, den er nu ikke til salg, selv om den ikke får helt så meget tid mere som jeg kunne ønske mig, men sådan er det jo når det hele skal nås.
PM du bare, når det passer.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Uhh - det er et godt bud på en lille gnaven Marshall
Hmm...

Lyder nu mere "cowboyderagtig" i mine oerer...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Det er ikke nemt når man gerne vil have en lille ny amp som skal lyde ala Marshallish og man bør holde sig fra Marshall. Det ender med jeg køber en Fender istedet så. Nej gas jeg er for en gangs skyld ligeglad med
mærket bare den lyder som jeg havde forestillet mig. Lige på stående fod kunne min favorit godt være enten badger eller en Reinau igen. Ham min nye makker spiller iøvrigt på en lille Koch som lyder fedt til ham. Men han spiller strat og er mere rigtig blues mand end mig,som nok har lidt af min rock opdragelse stadig. Sådan er det. Jeg havde min ac 30er med til første øver og jeg er glad for den ,men den er både for stor og tung på længere sigt. Og ikke specielt Marshallish
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

Synes nu stadig du sku gi min Carlsbro combo en chance...
Vi ku jo nok oz finde en god pris hvis vi kommer så langt[emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af mos »

Hvad med en DrZ carmen ghia ? Den kunne da godt med lidt god vilje være sådan lidt en mellemting mellem Vox/Marshall men alligevel lidt sin egen.
Den lyder godt og er måske lige det du søger?
Men skal man have Marshall crunch så er der nok ingen vej uden om Marshall og det er ikke forstærkerne i den lette og transport venlige udgave vi her taler om:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af mos »

Er andet stort plus ved den er at der kun er 2 knapper, vol/tone [emoji3]
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Ja jeg har jo 2 ældre marshalls i forvejen med 2 kabineter ,men dem gider jeg ikke at slæbe til dette projekt. men de spiller stadig lidt Thin Lizzy i andre sammenhænge og de er sku dejlige begge 2.

2 knapper burde være overskueligt selv for mig. Jeg skal lige have tjekket den ud den Dr z
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Kladen »

Hvis du ikke allerede har fundet nyt ( 1 måned er trods alt en menneskealder for gassende guitarister) så prøv evt laneys 20 watt lionheart, synes den er ret fed og kommer med en g12h 30 heritage speaker fra fabrikken. I min optik lyder den mere af HAN end både ac15 og blues jr gør. Og brugt prisen er ikke meget højere end de to andre :)
Hvis du er i nærheden af Århus/Skanderborg en gang, så giv lyd så kan du prøve min :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Jeg er gået lidt kold. Bare det at finde dem som jeg kunne tænke mig at prøve har vist sig at være nærmest umuligt her i Dk. Der hvor jeg plejer at købe gear er der ved at ske ting og sager som ikke er ret fedt. Jeg tror selv i finder ud af hvad det er omkring/efter sommerferien. Jeg gasser allermest efter en Marshall 1973x men så skal jeg købe ved Thomann uden at prøve først. Man kan selvfølgelig sende retur ,men gider ikke det bøvl det er. Så jeg er ikke helt klar over hvad jeg gør andet end at spille på min ac 30 som jo også går rigtig godt indtil videre. Lorteland :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Smittefar »

Fik du set Simons demo af den lille ny Carl Martin

[video=youtube][/video]

Jeg synes, den lyder godt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Ja han spiller og lyder nu fedt ham Simon ,og helt sikkert et fint bud ,men jeg er bare helt vild med lyden i dette klip. Det er bare mig tror jeg.

http://marshallamps.com/products/amplif ... ies/1973x/


Vis indlægget.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Fik du set Simons demo af den lille ny Carl Martin

[video=youtube][/video]

Jeg synes, den lyder godt.
Jah, joh...  den lyder da i ordets egentlige forstand absolut "nydeligt". Men var det ikke en "halvgnaven Marshall", vi kom fra? Så kommer man da ikke ret meget længere over i den modsatte grøft end denne mid-scoop´ede "forsigtig-Peter" fra Carl Martin´s hånd, hvis du spørger mig. But each to his own...

Edit: I mine ører lyder det nærmest som om, at CM forsøger af Gå T-Rex i bedene ved at klampe en Fender-forforstærker til et Vox-udgangstrin. Didn´t really work out that impressive in the first place...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Lund »

jeg må sige at jeg kan umiddelbart heller ikke høre det helt fantastiske i den der CM amp... men youtube er nok ikke stedet at endeligt bedømme.

Synes den lyder lidt kedeligt i klippet - men derfor kan den jo sagtens være fed i live...

Michael

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Jeg tror det ender med en Marshall 1973x inden længe. Jeg regner ikke med at jeg kan finde en brugt så jeg er næsten kommet frem til at købe ved Thomann. Og hvordan kan jeg være så sikker. Fordi nu kan jeg ikke sove om natten før den står her. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

Så må vi håbe den ikke har samme problemer som sin lillebror 1974x[emoji4][emoji4]
Men den ser nu spændende ud, men har selv haft nogle reissues fra Marshall og det får jeg aldrig igen!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Jo men det er jo lidt håbløst, at finde noget som lyder fedt IMo. Man kan jo ikke købe sådan en org 1973 for penge og de kan jo også være spillet ihjel. Jeg tror jeg tager chancen. Mon ikke det nok skal gå alt sammen. :-) (hvad fanden ved jeg)
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

Tja det bliver nok svært at finde en original model 1973, men vil da tro at man ka bygge/få bygget en rigtig god klon for mindre end hvad en ny reissue koster...
Hvad mener du egentlig med spillet ihjel??
Men hvis du køber sådan en, er jeg da lidt nysgerrig og vil gerne prøve[emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Bygge en klon. Jeg kan dårligt lodde et jack stik :-). Jeg har googlet lidt på f.eks retro amp og metro amp osv. Spillet sig selv ihjel betyder at det er slidt og gammelt og dyrt osv. Men jeg har det lidt som med les paul at hvis det er det man vil have så skal det være gibson og hvis strat så skal det være Fender. Jeg var ikke så mærke fikseret med den lille ny jeg vil have ,men det er 1973x som har lydt fedest IMO af de klip jeg har fundet. Ja den lyder bare helt rigtigt, så det bliver den jeg køber. Pis de skal være så dyre, men man kan jo ikke købe en 1973x, der ikke er handwired som man kan med 1962 f.eks.
Last edited by Pluto 9 years ago, edited 1 time in total.
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen