Forslag til lille amp

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af Odgaard »

Jeg ved ikke, om du med 'lille' amp kun refererer til antal watt eller også størrelsen. Bliver sådan en 1973x ikke næsten lige så uhandy som din AC30?

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Kladen »

@ Pluto hvor er du henne i landet?

Og lige en anden ting, så er der en 2104 til salg på dba for tiden, den er lidt mere rock'n roll end en reissue hvis du spørger mig. Vægtmæssigt burde der ikke være den store forskel på den og så din ac-30.

Edit: hmm 1973x vejer så åbenbart kun 23 kg... Det er da i grunden ikke meget for en 2x12?
Last edited by Kladen 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Odgaard en 1973x vejer godt 10kg mindre og er på 18w hvor ac 30 er på 30w.

Kladen. jeg har allerede en jmp 2203 som er neddroslet til 50w som lyder fedt men er for højtlydende til mit nye projekt. Jeg har også en superlead fra 76 som også er neddroslet og lyder endnu federe men den spiller også højt. Dem/den bruger jeg sammen med et 4x12 kab til mit Thin Lizzy projekt mm

Meningen med en lille 18w er at kunne få lortet til at brække sig tilstrækkeligt ved mere menneskelig volume uden en masse pedaler.Og ikke mindst for at slæbe på lidt mindre.
Og nej jeg orker ikke attaenator. har været igennem det.
nej simpel lille amp som lyder som en arrig Marshall uden pedaler. Måske lige en tubescreamer og en reverb.

1973x vejer 23kg men er med 2x12. 1974 er med en 12# og så laver de en med 2x10 også plus den rigtige bluesbreaker på 30w og 2x12.
Jeg tror 1973x er et godt bud for mig. Den er som skrevet med 2x12 og ser ud af lidt. Man kunne sikkert nøjes med 1x12 men jeg vil ikke have mindreværds kompleks også.

og jeg bor i Hedensted
Last edited by Pluto 9 years ago, edited 1 time in total.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Og det er simpelthen bare for meget efterhånden. Sidder og skal til at bestille ved Thomann og så har de den fandmer ikke på deres side mere. For bare 2 dage siden havde de hele model programmet og på lager. nu har de kun den 1958 med 2x10 på deres side. jeg magter det fandmer ikke mere. :-)
Det kan da simpelthen ikke være rigtigt at man skal købe i Uk for det de koster mere derovre.sound er en bolshje butik efterhånden så dem er der ikke meget hjælp i. Fuck noget pis. :-)

Nå det ordner sig jo nok ,men sikke noget
Sorte strater lyder bare bedst..


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: ...men jeg vil ikke have mindreværds kompleks også.

og jeg bor i Hedensted
Jamen, så må du jo flytte... ;)

Jeg havde nok istedet købt mig en "Thomsen" attenuator samt et 2x12 eller måske et portet 1x12 kabinet til én af mine eksisterende toppe istedet for noget som helst, der omfatter begreberne "Marshall" og "reissue" i samme sætning. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Jeg ved godt 4sound kan skaffe dem,men der hvor jeg plejer at købe vil de have penge på forskud osv. For ganske få måneder siden kunne man få dem til at tage dem hjem uden problemer, men verden er ikke som den var, må vi konstatere. og så var den de havde ved Thomann 1000kr billigere ,men den har de jo så ikke mere. Har sendt dem en mail.

Jo man kunne måske købe en Thomsen og et mindre kab. men jeg vil gerne have en 18w 1973x.men hvad det ender med, er jo som tingene er meget usikkert.

Og ja vi flytter lige så snart lille jensen er færdig med skolen om 4-5år. Sansynligvis til Vejle ,men gad godt prøve at bo i København ,men gider ikke være håndværksmester derovre fordi det må da være bøvlet. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Jamen, jeg skal da over på Marshall i næste uge. Så kan jeg da tage én med hjem... ;)  

Well, den går nok næppe som håndbagage...   :blush:

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Den vejer 23 kg så hvis du ikke tager for mange underbukser mm med i kufferten går det måske. ? Hvis du har mulighed for at høre sådane en 73x så sig lige til hvad du mener om lyden. Jeg kender din mening om indmaden :-) men alt nyt er jo noget lort ved jeg godt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: Den vejer 23 kg så hvis du ikke tager for mange underbukser mm med i kufferten går det måske. ? Hvis du har mulighed for at høre sådane en 73x så sig lige til hvad du mener om lyden. Jeg kender din mening om indmaden :-) men alt nyt er jo noget lort ved jeg godt.
Narh, den har du nu fået vendt forkert: Jeg synes egentlig, at de er flot byggede. Men dét jeg har prøvet - f.eks. den føromtalte 1974x - har endnu en gang bekræftet mig i, at bare fordi tingene er fine og håndbyggede, er det ikke nogen selvfølge, at de lyder pissegodt. Men jeg vil da give dig ret i, at klippet med 1973´eren lyder fint. Så er det så lige, om det samme gør sig gældende, når man selv spiller på den - eller måske ligefrem sammenligner med sine andre Marshalls...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Jeg syntes 1973x lyder helt fantastisk i klippet, og kan af gode grunde ikke sige jeg selv har prøvet en endnu. Det er ikke nødvendigvis meningen at den lille ny skal lyde præcis som de gamle jeg har ,som jeg kun får til at brække sig med hjælp fra lidt drives.Og hvis Marshall havde bygget en 73x uden hw som så måske havde været væsentlig billigere var det nok en sådan jeg havde købt. men det gør de ikke. de laver jo som du ved en bluesbreaker både hw og almindelig, men de er jo for store til jeg gider bøvle med en. Århus v har en af dem på demodeal til 21 k for en hw. men det giver ingen mening at prøve den, da den sansynligvis ikke lyder som en 73x alligevel og er for stor.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Kladen »

@ Pluto hvis du en dag lyster, så synes jeg du skulle give min laney et lyt, den er mere marshall end en ac 15. Vi har øver i stilling, så det er kun en halv times tid væk :) jeg giver en kop kaffe eller en bajer ;)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Tak for budet Kladen. Men jeg er ret sikker på det bliver en Marshall 1973x. Thomann har lige skrevet tilbage at Marshall har sat priserne op så den er steget ca. 1000kr siden sidste uge. det er sku ikke vældigt ,men nu må jeg hellere få bestilt inden de stiger endnu mere eller Marshall lukker. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Lasse H »

Pluto skrev: Jeg ved godt 4sound kan skaffe dem,men der hvor jeg plejer at købe vil de have penge på forskud osv. For ganske få måneder siden kunne man få dem til at tage dem hjem uden problemer, men verden er ikke som den var, må vi konstatere. og så var den de havde ved Thomann 1000kr billigere ,men den har de jo så ikke mere. Har sendt dem en mail.
Jeg er ganske sikker på, at Thomann også gerne vil så nogle penge først :-)

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Lasse H »

Men selvfølgelig så kan dårlig service så absolut også få mig til at handle et nyt sted...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Jo Thomann vil gerne se pengene med det samme ligesom 4sound og det er vel dybest set ok. Der jeg mener det går galt med 4 sound er at for ikke ret lang tilbage ville de glædeligt have taget en hjem jeg kunne prøve først og endda fået med hjem en weekend inden jeg besluttede mig.Men tiderne er en anden åbenbart og jeg er som ikke sure på 4sound. Det bliver nok der jeg bestiller men på nettet da jeg ikke gider købe til Århus for at selvhente. Og den koster nu det samme ved Thomann som 4sound hvis de da ikke når sitte prisen op inden jeg bestiller. Jeg kunne jo bare bestille nu selvfølgelig.


Man kunne måske også se sig om efter en ny grej leverandør her i Dk nu hvor der skal ske så meget som ikke passer mig.
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

Hold da k*ft mand, sådan en svend koster omkring 16K!!! Vil du virkeligt give så mange penge for en reissue fra Marshall???

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Helst ikke, men du må da gerne bygge en til mig tilsvarende for 1500kr hvis du er intresseret.:-)

Uanset så har jeg bestemt mig for ikke at købe før jeg har prøvet en . Har også lige fået et skattesmæk der trækker tænder ud. Skat er vist også handwired . :-)

Men jo jeg vil have en der lyder ala det sidst på året vil jeg tro. Lige pt har jeg mest lyst til at slæbe min sl og kab med i øveren, men de andre bliver nok blæst ad h til. Vi er jo kun en trio ,men jeg tager det med til næste øver.
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

Ja det er jo lige før du kan købe sådan en Carlsbro amp jeg snakkede om for dine 1500 kr., men jeg kan sku ikke bygge en ny til dig for de penge - men hvis du vil have bygget en 1973'er, kan det sikkert lade sig gøre for under de 15K og så er det med de originale vintage enheder og meget bedre komponenter..

For fanden mand kan jo købe en original Marshall fra næsten samme tid for de samme penge:
http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-1968- ... 3cfa202c0d

Det er godt nok en model 1930, men så vidt jeg ved kan den sagtens bygges om til en 18w, selvfølgelig er denne model så med 2x10" og ikke 2x12". Jeg tror måske endda jeg kan skaffe en endnu billigere end denne her...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Kuli lad os holde et møde snart. Er vild med 73x på de klip jeg har hørt. Den har den rigtige vægt og med 2x12 enheder. men prisen er helt sikkert helt i vejret ligesom de fleste andre som jeg gasser efter.
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen