Forslag til lille amp

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

Jamen lad os da bare finde ud af noget engang..

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Snake Boots »

I torsdags fyrede jeg for første gang i lang tid op for min gamle 50W Marshall top (fra '69). I går, lørdag, havde jeg et gig i Oslo; her spillede jeg bla. igennem en ny Marshall combo, 2x10", 'plexi stil', to kanaler med tremolo på den ene. Jeg knaldede helt op for den og den lød virkelig, virkelig godt. Den havde den helt rigtige crunch og saft og klarhed og virkede på alle måder som en mini-udgave af min 50 watter.

Edit: ved lidt hurtig googling finder jeg frem til, at det må være den her:

http://marshallamps.com/products/amplif ... ies/1958x/

Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig noget mere vellydende, hvis målet er en mindre/mini udgave af en gammel marshall. 2x12" ville måske være bomben men havde jeg ikke vidst, der var 2x10" i kunne jeg formentlig sagtens tage fejl og tro, at det var en stort lydende 1x12'er.
Last edited by Snake Boots 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Snake Boots skrev: I torsdags fyrede jeg for første gang i lang tid op for min gamle 50W Marshall top (fra '69). I går, lørdag, havde jeg et gig i Oslo; her spillede jeg bla. igennem en ny Marshall combo, 2x10", 'plexi stil', to kanaler med tremolo på den ene. Jeg knaldede helt op for den og den lød virkelig, virkelig godt. Den havde den helt rigtige crunch og saft og klarhed og virkede på alle måder som en mini-udgave af min 50 watter.

Edit: ved lidt hurtig googling finder jeg frem til, at det må være den her:

http://marshallamps.com/products/amplif ... ies/1958x/

Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig noget mere vellydende, hvis målet er en mindre/mini udgave af en gammel marshall. 2x12" ville måske være bomben men havde jeg ikke vidst, der var 2x10" i kunne jeg formentlig sagtens tage fejl og tro, at det var en stort lydende 1x12'er.
Er det ikke bare en 2x10-udgave af den 1973X, som Pluto selv taler om tidligere i tråden?

Jeg skal ikke prale af at have prøvet nogle af dem - kun 1x12-udgaven, 1974X. Mine erfaringer med denne er også beskrevet tidligere...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Jeg er ret sikker på at forstærker delen er den samme i 58x-73x og74x. Jeg vil gå efter 2x12 altså 1973x hvis jeg alligevel skal have muldvarpen op.
Sorte strater lyder bare bedst..

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Snake Boots »

Jeg aner ikke en pind om den/dem - ej heller om de er ens. Men den lød ganske enkelt fremragende.

Gisp, nu så jeg lige på prisen... :-S :-S :-S 
Tja tjo, det lyder den jo hverken ringere eller bedre af, men til den pris ville jeg nok også overveje et nyt, mindre kabinet og så sådan en Thomsen-børge anvendt med den marshall-top, man havde i forvejen. Er prisen underordnet, så kan du IMO roligt købe sådan en 1958x, evt. med anden højtalerkonfiguration.

Edit: Jeg har lige set på spillestedets hjemmeside (Buckly's), at det ér en[font=Georgia, 'Times New Roman', Times, serif] Marshall 1958X  [/font]de har, så den er god nok med anbefalingen herfra.

Edit 2: Her et grynet billede af dyret
Billede
Last edited by Snake Boots 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Ud over prisen og mit mellemhavende med skat er der intet der holder mig tilbage. Det skulle lige være fordi jeg ikke har mulighed for at prøve den først. Kommer tid kommer råd. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Kladen »

Der er en 1974x med ekstra kabinet til salg på dba for tiden :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen