Forslag til lille amp

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Jeg googlede mig frem til at Pro også kører med el84 rør og er med 10 tommer ht. Forskellen er så hvad jeg kommer frem til at BJ er med 12" og med reverb og PJ er uden reverb og med 10"
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: Jeg googlede mig frem til at Pro også kører med el84 rør og er med 10 tommer ht. Forskellen er så hvad jeg kommer frem til at BJ er med 12" og med reverb og PJ er uden reverb og med 10"
Og et helt andet kredsløb. Og en helt anden udgangstransformator. Og et helt andet kabinet osv. osv.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Lund »

som jeg har forstået det er der mere forskel end det! kredsløbene er ikke ens og de lyder ikke ens... udover det med reverb og tommer...

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Lund »

ups... søren har allerede skrevet det.

Jeg har mest hørt pro jr anbefalet - men det er kun andenhåndsviden.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Ja som skrevet er jeg ikke inde i kredsløb og shit. Jeg bliver nok nød til at smutte til Kbh og prøve lidt af hvert. Så længe jeg har min ac30 går det nok ,men den bliver desværre lidt tynd når jeg spiller lavt.
Nå jeg skruer bare lidt op så. Jeg gider ikke attenautorer. har haft en Thd og det gider jeg bare ikke.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

PlutoJa som skrevet er jeg ikke inde i kredsløb og shit. Jeg bliver nok nød til at smutte til Kbh og prøve lidt af hvert. Så længe jeg har min ac30 går det nok ,men den bliver desværre lidt tynd når jeg spiller lavt.
Nå jeg skruer bare lidt op så. Jeg gider ikke attenautorer. har haft en Thd og det gider jeg bare ikke.

Måske man med fordel kunne fjerne/gøre en Bright Cap valgbar i den AC 30..?

Jeg er lige ved at tro, at det har været foreslået før, hvor det dog fik en respons i stil med "Nej, den lyder fint, som den er"...   :sleepy:

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Sasha ja  det er helt sikkert noget jeg godt kunne have skrevet. Jeg vil lige give den er par øvninger så vil jeg måske overveje det. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Hæ-hæ. Ja, jeg syntes nok, at det fik en klokke i baghovedet til at ringe... :D  

Nå, men jeg skal nu ikke påstå, at man kan undgå enhver form for "det lyder tyndere, når man skruer ned" (Gør det ikke altid dét?) blot ved at fjerne en bright cap. Men man kunne da undgå en bevidst fremhævning af toppen i takt med, at man skruer ned for volumen. Og det var måske også værd at tage med...

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Lasse H »

Sasha skrev: Nå, men jeg skal nu ikke påstå, at man kan undgå enhver form for "det lyder tyndere, når man skruer ned" (Gør det ikke altid dét?) blot ved at fjerne en bright cap.

Det menneskelige øre har en lavere sensitivitet overfor lavfrekvent lyd især ved lavere lydniveauer. Det er måske almindelig kendt. Det kunne sikkert godt være en del af forklaringen.
Last edited by Lasse H 9 years ago, edited 1 time in total.

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Skovgaard »

Lasse H skrev:
Sasha skrev: Nå, men jeg skal nu ikke påstå, at man kan undgå enhver form for "det lyder tyndere, når man skruer ned" (Gør det ikke altid dét?) blot ved at fjerne en bright cap.

Det menneskelige øre har en lavere sensitivitet overfor lavfrekvent lyd især ved lavere lydniveauer. Det er måske almindelig kendt. Det kunne sikkert godt være en del af forklaringen.

Som i øvrigt illustreres ved Fletcher-Munson kurven  :)
Last edited by Skovgaard 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Man kan så lære at man aldrig skal skrue ned. Det er jeg heller ikke god til, men det giver af og til lidt rynken af de andre dog sjældent andre guitarister, hvis der bliver spillet igennem. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Lasse H skrev:
Sasha skrev: Nå, men jeg skal nu ikke påstå, at man kan undgå enhver form for "det lyder tyndere, når man skruer ned" (Gør det ikke altid dét?) blot ved at fjerne en bright cap.

Det menneskelige øre har en lavere sensitivitet overfor lavfrekvent lyd især ved lavere lydniveauer. Det er måske almindelig kendt. Det kunne sikkert godt være en del af forklaringen.
Ja, så giver det da også "rigtig god mening" at konstruere en guitarforstærker, så den yderligere fremhæver de høje frekvenser, når man skruer ned for den ???

Fraværet af harmonisk forvrængning, når der skrues ned, kunne nu nok også godt have en finger med i spillet, ville jeg gætte på...

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Snake Boots »

Men hvordan fordrejede denne tråd sig pludseligt fra at handle om et bud på - gerne håndbyggede - kvalitetsbud på "en lille Marshall" eller ditto Vox, til pludselig at handle om små "ski´ekasser" fra Fender, der lyder omtrent, som når man sparker en fladmast coladåse henover asfalten?

Nå-nå-nå. Jeg holder nu på, at en pro jr (ikke blues jr) er en fed forstærker og ikke såå langt fra Marshall-land i flere henseender. Især hvis man skifter til en Celestion (dette har jeg dog ikke konkret prøvet i denne forstærker). :)  

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Nå-nå, nå-nå... :D  

Jamen, hold du endelig fast på dét. Det er du i din gode ret til! Jeg vil endda have al tænkelig respekt for, at du gør det. Jeg står så også gerne ved mit synspunkt...  :angel:
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Ja man bliver jo lidt fartblind og det kunne være fedt hvis man kunne få det til at virke med en "budget " forstærker. Men kan jeg mon det, det må tiden vise. Jeg gad virkelig godt prøve sådane en Marshall 1974x 18 w med enten 1x12 eller 2x10 (den hedder vist noget andet) men jeg syntes de er for dyre. Toneking syntes jeg også er sindsyg dyre, men igen jeg var mere end imponeret da jeg tæskede deres Imperial en times tid for nogle år siden. Så hvordan det ender kan jeg ikke lige overskue ,men jeg vil simpelthen prøve nogen inden jeg køber.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: Jeg gad virkelig godt prøve sådane en Marshall 1974x 18 w med enten 1x12 eller 2x10 (den hedder vist noget andet) men jeg syntes de er for dyre.

Især i forhold til, hvordan de lyder - ikke mindst hvis man skulle få tanken at sætte en humbåtter til...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Har du prøvet dem dersens hw Marshall Søren.?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »



Er der nogen der kan fortælle mig hvilken amp der bliver spillet på her i klippet.?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Guitarfix
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 9 years ago
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Guitarfix »

Ligner en gammel Fender Deluxe Tweed. Måske en 'Narrow Panel'?
Last edited by Guitarfix 9 years ago, edited 1 time in total.
<a href="http://www.guitarfix.dk">www.guitarfix.dk</a>
Reparation og Service

39 Special
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af 39 Special »

Er det ikke en Vox Nighttrain, du skal have? Jeg har 15 watts toppen, og jeg synes, at den lydmæssigt passer til din behovsbeskrivelse. Jeg har dog ikke prøvet comboudgaven.
Last edited by 39 Special 9 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen