Forslag til lille amp

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Snake Boots »

Hvad med en fender pro jr. med højtaleren erstattet med noget mere britisk?  En stock pro jr. er med dens mellemtonecrunch i mine ører ikke såå langt fra vintage marshall-land.

Jeg har også hørt små Laney lyde rigtig fint.

Vox HW AC-15 er fed, men noget delikat med celestion blue-højtaleren i. Logisk set burde det måske passe fint med 1x12" blue i lyset af at 2x12" passer fint til en AC-30, som spiller MEGET - MEGET - højere. Men 1x12 blue i en AC-15 føles bare lidt... delikat/svagt. Til det der G.M. rock-halløj, ville jeg i en AC-15 foretrække en g12h30 eller måske en 75W udgave.
Last edited by Snake Boots 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Hej Kuli jeg gider ikke have flere toppe. Jeg har jo 2 marshall allerede. meningen er en lille amp med en måske 2x12 enheder i man kan løfte og så vidt muligt ingen pedaler selvom jeg nok vil bruge en boost af en art.


Jeg skrev også lige med JMI som skulle lave nogle rigtig fede ac 15/30. Men de er godt nok pebret og man kan jo ikke høre dem først.Der er også 2 måneders leverings tid ,men det kunne jeg måske godt leve med.

Angående Vox hw serie har de smidt sådan en 15w/30w omskifter i 30eren. Gad vide om det var sagen.
Pis man ikke kan prøve nogen herhjemme pt. Thomann har dem på lager

Snakeboots. jeg kom i tanke om at jeg har haft en Pro Junior da jeg havde mit Masterbuilt sæt med esquirer og pro junior der var udsmykket. Den var meget sjov herhjemme, men tvivler lidt på at den kan være med i bandsammenhæng uden at micke op.

Laney kender jeg kun af navn ,men vil da lige tjekke ud hvad jeg kan med dem.
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

Claus, som jeg skriver er det en 'Carlsbro 50 Top' i en combo - 1 x 12"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Nå for s...- der står jo så meget lort deroppe at jeg ikke lige har set den Carlsbro :-)Hvad sidder der i af højtaler ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

He he helt enig og for en gang skyld har jeg ik ret meget lort deroppe[emoji4]
Der sidder en celestion g12h 30 watt med pulsonic membran, hvis fra 70 eller 71 - lead membran. Måske lige lille nok til den forstærker...
I øvrigt må du gerne lige være sikker på højtaler kablet er sat i forstærkeren inden du gir den for meget gas[emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Kuli skrev:
...Der sidder en celestion g12h 30 watt med pulsonic membran, hvis fra 70 eller 71 - lead membran. Måske lige lille nok til den forstærker...
[emoji1]

Og måske en forstærker, som grundlæggende ikke er det helt logiske skridt i retning af "en lidt mindre forstærker, som knækker ved lidt lavere lydtryk" i forhold til en Vox AC30..? 

Well, I don´t know... ;)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Nej det er nok ikke den vej til mindre amp. Men jeg tager måske imod tilbudet bare for at prøve.
Det er sgu ikke nemt at gå ned i størrelse på udstyret, men det kunne være fedt hvis det lykkedes uden at smadre hørelsen på alle andre i nærheden. Det er nu dejligt når der bliver flyttet lidt luft foran højtalerne ,men sjældent praktisk, syntes jeg at huske jeg er blevet fortalt nogen gange. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Jeg har lige hørt lidt klip med en Fender Blues Junior. Det er lige før jeg har lyst til at købe sådan en bare for sjov. ca 4600 kr ved Thjomann for en ny. Men jeg gad nu godt lige prøve den først alligevel.Men fristende, hvis man kunne få det til at fungere både med en lille amp og billig samtidig.
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

Enig, den Carlsbro spiller stadigvæk højt, men jeg havde lidt indtryk af at det skulle være en fysisk mindre forstærker.. Jeg har selv købt den fordi vi ska spille et sted hvor der ik er ret meget plads...
Også er den jo yderst billig i forhold til hvad den kan[emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

Hmm kommer lige i tanke om jeg har nogle yellow jackets liggende, så ku men jo prøve den med et par el84 rør også..
Claus har du sådan nogle liggende jeg ka prøve at låne engang?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Kuli skrev: Hmm kommer lige i tanke om jeg har nogle yellow jackets liggende, så ku men jo prøve den med et par el84 rør også..
Jeg har så aldrig helt forstået, hvordan disse Yellowjackets på tilsyneladende magisk facon skulle formå at ændre EL84´s max-data, sådan at de pludselig istedet for at kunne klare max. 300 Volt på både skærmgitter og anode, pludselig ikke har problemer med op imod 500 Volt. Men sådan er der jo så meget... ;)

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

He he tja sådan er der jo så meget 'magi' når man snakker musik[emoji1][emoji1]
Prøvede engang 2 stk i en Marshall 2203 og det virkede faktisk rigtigt godt for mig... Tror jeg nok jeg ka huske[emoji1][emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Hej Kuli jeg har vist nogle el 84 til at ligge er jeg ret sikker på. Du siger bare til. De gule jakker jeg kender er regnfrakken :-)
Last edited by Pluto 9 years ago, edited 1 time in total.
Sorte strater lyder bare bedst..

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Forslag til lille amp

Indlæg af Kuli »

He he dem kender jeg oz godt[emoji1][emoji1]
Men ja lad os da bare finde en dag vi ka prøve lidt sjovt[emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Ja lad os nørde en dag. Mener jeg har 2 sæt til at ligge af El 84. Det er bare ikke så tit jeg kommer i øvelokalet for tiden desværre ,men mon ikke der kommer gang i den en dag. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Snake Boots skrev: Hvad med en fender pro jr. med højtaleren erstattet med noget mere britisk?  En stock pro jr. er med dens mellemtonecrunch i mine ører ikke såå langt fra vintage marshall-land.
Hmm...

Der findes vist flere "Marshall-lande", lader det til... ;)

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Jacob »

Pluto skrev: Jeg har lige hørt lidt klip med en Fender Blues Junior. Det er lige før jeg har lyst til at købe sådan en bare for sjov. ca 4600 kr ved Thjomann for en ny. Men jeg gad nu godt lige prøve den først alligevel.Men fristende, hvis man kunne få det til at fungere både med en lille amp og billig samtidig.

Giv den et skud - anskaffede mig en ældre blues jr. af præcis samme årsag som dig (små jobs, nem at bære), og den klarer jobbet perfekt.

Jeg har endda, i anfald af akut dovenskab, haft den med på jobs hvor min AC30'er nok havde været et mere logisk valg, men som Blues jr.'eren klarede uden problemer. 

Om lyden så passer dit ideal, er jo så et helt andet spørgsmål - men det burde da ikke være umuligt at støve et eksemplar op i 4sound, du kan prøve? 

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Smittefar »

Vi er allesammen med på at blues jr og pro junior er to forskellige amps ikke? Jeg tror også, en pro kunne være et udmærket valg, hvis den får den rigtige højttaler
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Sasha »

Men hvordan fordrejede denne tråd sig pludseligt fra at handle om et bud på - gerne håndbyggede - kvalitetsbud på "en lille Marshall" eller ditto Vox, til pludselig at handle om små "ski´ekasser" fra Fender, der lyder omtrent, som når man sparker en fladmast coladåse henover asfalten?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Forslag til lille amp

Indlæg af Pluto »

Nu er jeg ikke inde i hvad alle de forskellige Fender modeller er på kryds og tværs. Jeg kan se Blues Junior kører med el 84 rør og en 12 tommer ,hvor jeg mener min pro junior havde 10 tommer ht. kan ikke huske hvad rør den havde. Nu har jeg kun hørt lidt klip på youtube med blues junior og den er ikke helt skæv i forhold til hvad jeg måske kunne lige. Jeg har ikke selv prøvet den endnu. Men jeg har haft en Pro som sagt og den var virkelig sjov herhjemme. Så måske man kunne prøve at ab teste dem og få 4sound til at tage en af hver hjem hvis de ikke har dem allerede. de er jo ikke vildt kostbare trods alt ,så mon ikke de evt. kunne sælge den der blev tilbage.Eller måske dem. :-) jeg hørte også en test med en Blues og en ac 15. der er Blues midre treble og mere fat i det.
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen