Piezo el. lign. bridge til Telecaster - erfaringer?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Piezo el. lign. bridge til Telecaster - erfaringer?

Indlæg af Knuddi »

Da jeg har et par "projekt Telecastere" har jeg overvejet at montere noget piezo halløjsa eller lign. på én af dem
for at se hvor "langt" man kan komme med at få sådan en elektrisk til at lyde lidt "akustisk".

Er der nogen der har noget erfaring med sådan noget?

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Piezo el. lign. bridge til Telecaster - erfaringer?

Indlæg af Odgaard »

Satte Rasmus Rask ikke sådan en fætter i Telemasterens... tele?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Piezo el. lign. bridge til Telecaster - erfaringer?

Indlæg af Smittefar »

Jo, og konklusionen var vist, at det lyder overraskende godt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Guitarfix
Himmelhund
Indlæg: 12
Tilmeldt: 9 years ago
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

RE: Piezo el. lign. bridge til Telecaster - erfaringer?

Indlæg af Guitarfix »

Jeg har hørt en Tele med Piezo og jeg er enig i at det lyder overraskende godt.

Prøv at søge på Youtube efter 'Telecaster piezo' så er der flere eksempler.
Last edited by Guitarfix 9 years ago, edited 1 time in total.
<a href="http://www.guitarfix.dk">www.guitarfix.dk</a>
Reparation og Service

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Piezo el. lign. bridge til Telecaster - erfaringer?

Indlæg af Knuddi »

Tak for svarene - det var også det jeg havde luret mig frem til.
At det faktisk er ganske brugbart.
Jeg skal vist ha' fat i sådan én.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Piezo el. lign. bridge til Telecaster - erfaringer?

Indlæg af Telemaster »

Hov, så kunne jeg være der! Enig med den konklusion, at det lyder overraskende godt. Jeg aner ikke, hvordan en piezo virker, men kan konstatere, at den i min Telecaster lyder lige så meget som en westernguitar i et PA, som alle westernguitarer med piezo, jeg har prøvet. Det er sgu vildt nok. Rasmus Rask kan nok fortælle lidt mere om installation osv. Det var vist en anelse kringlet. Det er sådan en Telecaster-stol med indbygget piezo fra Fishman, så vidt jeg husker. Jeg kan ikke lige huske, hvor du bor, men hvis du har lyst, kan du da kigge forbi og låne guitaren nogle dage. Jeg bruger den forsvindende sjældent (selvom jeg rigtig godt kan lide den) så det er ikke noget problem. Den er på Amager, men jeg kan tage den med til Kbh K, hvis det er nemmere. 
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Piezo el. lign. bridge til Telecaster - erfaringer?

Indlæg af Telemaster »

Og forresten: min er lave sådan, at man kører et stereokabel ud af guitaren, der splitter til 2xmono. Den ene kører så de almindelige pickups i forstærkeren, mens piezoen går i en linedriver og derfra til PA. Guitaren har det almindelige Telecaster-layout plus en volumekontrol til piezoen og en trevejs switch til almindelige pickups/både-og/piezo. Der er sikkert flere måder at gøre det på, men det her virkede som det enkleste at betjene.  
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Piezo el. lign. bridge til Telecaster - erfaringer?

Indlæg af Knuddi »

Telemaster skrev: Hov, så kunne jeg være der! Enig med den konklusion, at det lyder overraskende godt. Jeg aner ikke, hvordan en piezo virker, men kan konstatere, at den i min Telecaster lyder lige så meget som en westernguitar i et PA, som alle westernguitarer med piezo, jeg har prøvet. Det er sgu vildt nok. Rasmus Rask kan nok fortælle lidt mere om installation osv. Det var vist en anelse kringlet. Det er sådan en Telecaster-stol med indbygget piezo fra Fishman, så vidt jeg husker. Jeg kan ikke lige huske, hvor du bor, men hvis du har lyst, kan du da kigge forbi og låne guitaren nogle dage. Jeg bruger den forsvindende sjældent (selvom jeg rigtig godt kan lide den) så det er ikke noget problem. Den er på Amager, men jeg kan tage den med til Kbh K, hvis det er nemmere. 

Tusind tak for budet om at låne guitaren, men jeg bor i Viby J, så det er ikke så praktisk. (Selvom du en gang i mellem er i.... Langå så vidt jeg husker - vi handlede noget pedalværk sidste år)

Jeg må på udkig efter sådan noget piezo-bridge - det skal prøves af, ska' det!

Tak for indspark.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Piezo el. lign. bridge til Telecaster - erfaringer?

Indlæg af Telemaster »

Ja, Viby J ligger lidt uden for zone 2 :-) Langå er rigtig husket, og jeg bruger stadig den ene af pedalerne meget, så tak for handlen! Held og lykke med piezo-projektet!
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen