Pedal brummer

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Pedal brummer

Indlæg af Lasse H »

NN: jeg har modtagen en pedal, der ikke virker.


Indledningsvist var der signal igennem i true bypass. Når pedalen blev aktiveret, kom der ikke signal igennem, men man kunne høre, at kredsløbet var aktivt, når man drejede på knapperne. Der så ud som på det første billede bortset fra, at den gule ledning fra switch'en ikke længere sad på printpladen. I min lægmandslogik passede det godt med symptomerne (at guitarsignalet ikke nåede frem til kredsløbet).

Billede to viser nu et close-up af den lodning, der er lavet. Umiddelbart efter lodningen virkede pedalen fint. Nu får den så periodisk og meget høj ensartet brum, som både er der, når pedalen er tændt, og når den er slukket. Der kommer ikke signal igennem på dette tidspunkt.

Mine indledende spørgsmål er blot: kan en dårlig lodning give dette billede? Eller er det mere sandsynligt, at pedalen har haft to fejl, da jeg modtog den?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Last edited by Lasse H 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pedal brummer

Indlæg af Sasha »

Kommer der lyd igennem pedalen, når den brummer? Eller forsvinder signalet i takt med, at brummet optræder?

Selv om det måske ikke ligefrem er opvisingslodning, vi er ude i her, burde der nu nok komme lyd igennem lodningen på billedet. Så jeg tror, at fejlen skal findes et andet sted.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Pedal brummer

Indlæg af Lasse H »

Nej, der kommer ikke lyd igennem, når den brummer.

Det kan være pedalen har to uafhængige fejl.

Det skal siges, at jeg har haft den sluttet til nogle gange siden, hvor der ikke har være problemer.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Pedal brummer

Indlæg af Sasha »

Lasse H skrev: Nej, der kommer ikke lyd igennem, når den brummer.

Det kan være pedalen har to uafhængige fejl.

Det skal siges, at jeg har haft den sluttet til nogle gange siden, hvor der ikke har være problemer.
Det lyder umiddelbart som en løs forbindelse af én eller anden art - herunder evt. en dårlig lodning. Prøv at åbne pedalen og pirk lidt rundt med de forskellige ledninger for at se, om du kan lokalisere synderen. Prøv også gerne at "dunke" lidt samtlige komponenter på printpladen. Alt, hvad der har at gøre med tilledninger til div. bøsninger er altid under særlig mistanke. Det samme gælder f.eks. kontakter i bøsninger så som kontakten i DC-bøsningen...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen