Bluguitar AMP1

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

Bluguitar AMP1

Indlæg af Knuddi »

Er der nogen der har haft lejlighed til at prøve denne forstærker: https://www.youtube.com/watch?v=K-WLohwUpMQ

I givet fald, hvad var oplevelsen? Er den "rør-agtig" eller er den som så mange andre hybrider lyder i mine ører, lidt for udynamisk?
Last edited by Knuddi 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Bluguitar AMP1

Indlæg af Smittefar »

Det er sjovt, jeg har faktisk siddet og kigget lidt på den i dag - Jeg kigger lidt på noget af det samme for tiden - og mit øje er faldet på denne http://amtelectronics.com/products/ss-s ... ar-preamp/

De har ikke lige Thomas Blug til at lave demo, men denne lyder også meget godt
[video=youtube][/video]
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Bluguitar AMP1

Indlæg af Smittefar »

Det var lige gået min næse forbi at AMP1 faktisk er en 100W forstærker designet til at ligge på gulvet - En Nanotube forstærker no less - og så blev jeg jo lidt spændt.

Da jeg så denne linie i manualen "AMP1 ™ is a fully analogue guitar amp with four separate channels, amplified by a 100-watt Class D tube power amp"

Really?? En klasse D rør forstærker - Det hænger da vist ikke rigtig sammen :)

Anyways - jeg har ikke prøvet den - Thomas Blug får den til at lyde godt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Bluguitar AMP1

Indlæg af Knuddi »

Nej, analog og klasse D er da en selvmodsigelse af rang. Men jeg tror nu bare det er "reklame afdelingen" der ikke lige forstod budskabet. I virkeligheden skulle der jo bare ha' stået "AMP1 is a fully analogue guitar preamp with four separate channels, amplified by a 100-watt Class D tube power amp" - så var teksten sikkert mere korrekt.

Men jeg tror nu jeg har forstået det - et nano rør baseret indgangstrin og noget klasse D udgangstrin. Men hvad der så ligger der i mellem er uvist. Er det noget digitalt modellering mon? eller er resten inden udgangs trinnet også analogt?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Bluguitar AMP1

Indlæg af Smittefar »

Klasse D rørforstærker?? Jeg er ikke stærk i de der forstærkerklasser, men er Klasse D ikke det samme som en digital forstærker?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Bluguitar AMP1

Indlæg af Knuddi »

Smittefar skrev: Klasse D rørforstærker?? Jeg er ikke stærk i de der forstærkerklasser, men er Klasse D ikke det samme som en digital forstærker?
Jo, det kan man godt kalde det - det svarer lidt til en switched mode power supply.
Transistorerne i udgangstrinnet er enten helt ON eller helt OFF - ikke noget analogt her. (Og rør tror jeg bestemt IKKE der er anvendt i udgangstrinnet)
Last edited by Knuddi 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Bluguitar AMP1

Indlæg af Smittefar »

OK -jeg kan læse mig til, at klasse D ikke behøver at betyde digitalt, og at det i det mindste i teorien kan lade sig gøre at bygge et klasse D rør kredsløb.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Bluguitar AMP1

Indlæg af Knuddi »

Smittefar skrev: OK -jeg kan læse mig til, at klasse D ikke behøver at betyde digitalt, og at det i det mindste i teorien kan lade sig gøre at bygge et klasse D rør kredsløb.
Sikkert, men jeg tror nu ikke man fik det proppet ned i den lille kasse!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Bluguitar AMP1

Indlæg af Smittefar »

Jeg ved det ikke rigtig - De (marketingsafdelingen) fremturer meget hårdt med at kalde det tube amp (nanotube amp) - Altså man kan jo fint bygge en preamp pedal i samme størrelse med 12AX7 rør i - Jeg aner ikke, hvad størrelse rør til klasse D forstærkning evt. har???
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Bluguitar AMP1

Indlæg af Knuddi »

Tja, nu kender jeg slet ikke til rør der kan håndtere de strømme der skal til for at drive en 8 el. 16 ohms højttaler. Og det må de jo i givet fald skulle kunne i og med der i hvertfald ikke er plads til en udgangs transformator i den lille fætter der.
Så jeg er ret sikker på at der ikke er brugt rør til klasse D forstærkeren, selvom det måske kunne lade sig gøre i teorien. 

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Bluguitar AMP1

Indlæg af Smittefar »

De snakker lidt om det her  http://www.diyaudio.com/forums/class-d/ ... japan.html

Men der er vist ikke nogen eksempler på nogen, der rent faktisk har fået det til at virke :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen