Musicman Sabre II

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Musicman Sabre II

Indlæg af Lysgaard »

Er der nogen der har erfaring med en Musicman Sabre II guitar?

Jeg er blevet tilbudt en i bytte for en anden gammel guitar. Og vil lige høre et par kommentarer fra ekspertpanelet herinde inden jeg beslutter mig for at køre hele den lange vej fra Horsens til Århus for at prøve den :-)
Mvh

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af Swampthing »

Desværre ikke, hvad er det for en guitar du er ved at bytte væk ?

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af Lysgaard »

[quote="Swampthing"]Desværre ikke, hvad er det for en guitar du er ved at bytte væk ?[/quote]

Gibson Sonex 180-deluxe fra 1983
/Jesper

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af AnotherDan »

Hvilken årgang Sabre?

En af mine kammerater havde en. Jeg syntes den var ret fed - den var fra slut 70'erne.
Jeg har også haft en Sonex-Standard fra 1980, og foruden de fede pickup'er så mindes jeg helt klart at sabre'en var en langt federe guitar.
Bah

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af Lysgaard »

[quote="AnotherDan"]Hvilken årgang Sabre?

En af mine kammerater havde en. Jeg syntes den var ret fed - den var fra slut 70'erne.
Jeg har også haft en Sonex-Standard fra 1980, og foruden de fede pickup'er så mindes jeg helt klart at sabre'en var en langt federe guitar.[/quote]

Ok tak for input. Den er fra 78. Vist istandsat af Peter Frostrup som har fjernet den aktive preamp og udskiftet bridge pickuppen til noget Schaller-værk. Kender ham ikke men den ser umiddelbart fin ud.

/Jesper

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af Anonym »

Jeg kender udmærket den guitar, den var min et kort stykke tid og var faktisk rimelig lækker..

Den er omlakeret, ser godt ud og er pænt lavet.. Der har siddet nogle switches som er blevet fjernet, men lukket efter med chrom dutter, ikke noget der skæmmer udseendet betydeligt..

Lyden er meget strat og feel'n er også lissom strat..

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af Lysgaard »

[quote="Hapsall"]Jeg kender udmærket den guitar, den var min et kort stykke tid og var faktisk rimelig lækker..

Den er omlakeret, ser godt ud og er pænt lavet.. Der har siddet nogle switches som er blevet fjernet, men lukket efter med chrom dutter, ikke noget der skæmmer udseendet betydeligt..

Lyden er meget strat og feel'n er også lissom strat..[/quote]

Tak for input.
Var den aktive preamp fjernet da du var ejer?
Mvh
Jesper

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af Anonym »

Ja og det var den også ved forrige ejer efter mig, men skulle eftersigende kunne bringes tilbage igen relativt nemt..jeg har dog ikke kigget om det var tilfældet...

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har kun prøvet modellen med det aktive system.
Bah

thomasn4
Himmelhund
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af thomasn4 »

hvad går de der sabre for prismæssigt? de lyder faktisk ret fedt, men er de til at komme i nærheden af for penge ?
mvh
Thomas

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af Lysgaard »

[quote="thomasn4"]hvad går de der sabre for prismæssigt? de lyder faktisk ret fedt, men er de til at komme i nærheden af for penge ?
mvh
Thomas[/quote]

Jeg vil skyde på at du kan få en til omkring 3500 kr.

Mvh

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af Dannyboy »

Hvis det er den jeg tror det er, så er det bare helt vildt så mange ejere den guitar har haft. Jeg ville holde mig væk. Den har jo floreret på dba de sidste to tre år

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af Lysgaard »

[quote="Dannyboy"]Hvis det er den jeg tror det er, så er det bare helt vildt så mange ejere den guitar har haft. Jeg ville holde mig væk. Den har jo floreret på dba de sidste to tre år[/quote]

Jeg hentyder ikke til nogen speciel Sabre - jeg skriver bare hvad jeg har set dem til. Denne tråd er gammel. Jeg spurgte dengang til Sabre fordi jeg var blevet tilbudt en i en byttehandel - jeg afslog dog.

thomasn4
Himmelhund
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af thomasn4 »

ok det lyder da ikke så dyrt. Jeg synes da at kvaliteten lyder til at være helt ok og alt det der når man læser lidt om den

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Musicman Sabre II

Indlæg af Dannyboy »

Oki doki. Troede det var en ny tråd omkring den famøse sorte Musicman på dba ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen