Vis dit pedalboard 2015

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Telemaster »

Jeg har sådan en snigende fornemmelse af, at man ikke kan se det billede, jeg lige har forsøgt at sætte ind herover... Nøj, hvor er jeg hare en bonderøv :-/
So many assholes, so few bullets

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Lund »

Snake Boots skrev: Stevi, spændende med den nye DM-2w. Vurderet på størrelse, robusthed og lyd er der i min optik ikke noget der slår en DM-2 når det kommer til et helt simpelt slapback-echo. Ved du noget om hvorvidt indmaden/chip er den samme i den nye som i de gamle? Edit: Der er vist også forskel på de gamle.. så ikke en entydig størrelse.
Chippen er ikke den samme som i de gamle for den laves ikke mere... jeg mener de ny bruger chips fra cool audio som vidst er de eneste der stadig laver bucket brigade chips i ny produktion.


Vis indlægget.

rhk1
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af rhk1 »

Billede

Da jeg ikke spiller i et band mere er dette lille board blevet lavet så det passer perfekt ned i lommen på min guitartaske. (Blandt andet derfor at der er skåret et hjørne af ved tuneren).

Så når jeg en sjælden gang skal ud og spille med andre så er guitar og pedaler samlet i en taske, og med min Zt Lunchbox i sin egen taske er det et super transportabelt setup der lyder ganske fremragende til formålet.

rhk1
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af rhk1 »

Og her er hele det "store" setup fra en hyggeøver i går
Billede

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Smittefar »

*smiler*
Modded guitars were crap right out of the factory

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Lund »

er du glad for den lunchbox? kører du med dens interne højttaler eller i kabinet?

har set dem flere gange... men aldrig prøvet en.

rhk1
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af rhk1 »

Ja jeg er rigtig glad for min lille lunchbox. Stor lyd i en lille pakke. Den trænger helt fint igennem i bandsammenhæng. Naturligvis lyder den ikke som en fuldblods rørforstærker med en 4x12'er, men den er markant bedre end hvad jeg ellers har prøvet af mindre forstærkere. Og så kan jeg godt lide at den ikke er fyldt med alle mulige effekter og indstillingsmuligheder. Den kan ikke særligt meget. men det den kan er den god til.

i går kørte jeg den uden et kabinet på. gangen før havde jeg kabinet på, og ja der er da klart mere bund men det er ikke noget jeg savnede.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Snake Boots »

Quick-and-dirty foto af brædtet:

Billede
Last edited by Snake Boots 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Odgaard »

Hvad gemmer der sig under kablerne?

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Snake Boots »

Turbo tuner (er havnet udenfor, til højre for boardet), Greer Ghetto Stomp (Valco style 40'er agtig sludged out forvrængning), Boss FRV-1 (spring reverb sim.), 2xBoss DM-2 (delay), Fulltone Supa-Trem (trem..), Voodoo Labs strømforsyning. Pedalerne sidder i hvert sit loop i den sølvgrå true bypass looper. Det meste af tiden spiller jeg direkte i forstærkeren, altså uden nogen af effekterne koblet til. Forvrængerpedalen bruger jeg praktisk talt aldrig, men jeg bliver ved med at have en idé om, at jeg skal til at bruge den noget mere.

Jeg har også en idé om, at jeg skal lave et fint, trimmet board, hvor tingene sidder fast, kabler + stik er kvalitetsvarer, med lækker ledningsføring osv. osv. Indtil videre har tre ting holdt mig fra det: 1. Mangel på tid/interesse, 2. Dovenskab, 3. Noget nær tvangstanker affødt af ikke at kunne finde ud af om jeg skal bruge velcro eller 3M dual lock. :-S
Last edited by Snake Boots 9 years ago, edited 1 time in total.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Lund »

Velcro.... dual Lock sucks med mindre du er 100 procent sikker på hvad du vil.... det er næsten umuligt at få pedalerne af igen... hvis du godt vil eksperimentere lidt en gang imellem er dual Lock et helvede.

kvalitets velcro holder også godt nok... bare undgå det billigste.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Lund »

ps... jeg ville nok fikse det board op med det samme hvis jeg var dig, set i forhold til det du skrev om brum osv... her er der da en oplagt mulighed for lige at udelukke kilder til sådan noget. :)

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Stevi »

Lund skrev: Velcro.... dual Lock sucks med mindre du er 100 procent sikker på hvad du vil.... det er næsten umuligt at få pedalerne af igen... hvis du godt vil eksperimentere lidt en gang imellem er dual Lock et helvede.

kvalitets velcro holder også godt nok... bare undgå det billigste.
Det vil jeg gerne udfordre. Jeg klipper mit Dual Lock på langs, enten i 2 eller 4 'striber'. Så sidder det stadig virkelig godt fast, og kan meget lettere fjernes igen. Husk også at Dual Lock fungerer bedst hvis 'striberne' sættes sammen vinkelret på hinanden.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Barf »

Har du billeder af det, Stevi? For jeg har tidligere bakset en hulens masse med Dual Lock efter at have klistret det på på den "konventionelle" måde, så inspiration modtages da gerne :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Smittefar »

Jeg har det sådan, at velcro er rigeligt stærkt til mit behov - Hvis pedaler er begyndt at flytte sig eller ligefrem falder af, er det som regel limen og ikke velcroen, der er svigtet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Stevi »

@Barf: Sådan her under pedalerne. Mit store board har 5 hele striber Dual Lock på tværs, men striberne kunne sagtens være halve. Bemærk også et godt trick til montage af velcro o.lign. på Boss-pedaler.
Billede
@Smittefar: Jeg bruger ikke Dual Lock for at pedalerne skal sidde megagodt fast, men for at de ikke skal sidde og flappe når jeg træder på dem. Og det gør de med almindeligt velcro med en blød og en hård side. Men to each his own.
See you in heaven if you make the list

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Snake Boots »

De fleste siger godt nok velcro. Er der forresten nogen som ved hvad man gør med gamle boss-pedaler, som man helst ikke vil smadre bagsiden på?

Michael, jep, det ville være fint at komme viderer med det board-projekt. Dog er der nærmest ingen støj på mit nuværende board. Det er meget let at identificere støj, når man kører alt i separate loops.

Stevi, hvilken slags dual lock er det du bruger (findes vist bl.a. i forsk. grader af 'binding')? Kan du uddybe det med tricket, du bruger til boss pedaler? Har du mulighed for at poste lidt flere billeder, måske også af boardet?

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Stevi »

Snake Boots skrev: De fleste siger godt nok velcro. Er der forresten nogen som ved hvad man gør med gamle boss-pedaler, som man helst ikke vil smadre bagsiden på?

Michael, jep, det ville være fint at komme viderer med det board-projekt. Dog er der nærmest ingen støj på mit nuværende board. Det er meget let at identificere støj, når man kører alt i separate loops.

Stevi, hvilken slags dual lock er det du bruger (findes vist bl.a. i forsk. grader af 'binding')? Kan du uddybe det med tricket, du bruger til boss pedaler? Har du mulighed for at poste lidt flere billeder, måske også af boardet?
Jeg tager bagpladen af og vender den 180 grader, dvs. med gummiet indad. Så er der en fin glat overflade at klæbe på. Det er det du kan se på mit billede. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at mit Dual Lock hedder 3551. Det er det de har i 4sound.

Her kan du se mit store bræt og striberne af Dual Lock på tværs:
Billede

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Snake Boots »

Kanon, tak. Lækkert board og setup. MXR micro amp er en vaskeægte klassiker! Fed pedal.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen