Vis dit pedalboard 2015

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af GuitaRasmus »

Damn, det er længe siden jeg har postet her. Jeg kan jo passende lægge ud med mit board, som de fleste guitarister nok vil kaste en lille smule op i munden over, og vende sig væk i væmmelse. ; ;)

Pure digital guitar: Pod HD fungerer som Midi kontroller til Atomic Amplifire (min amp/effekt modeller), og der sidder en Eventide H9 under boardet, koblet til effekt loopet i Amplifire. Derudover er der min Roland Gr-55 guitarsynth. Alt kører direkte i pulten og i en Yamaha DXR10 monitor. Bedste guitarlyd jeg har haft. :)

Billede

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Kallum »

Jeg er målløs, og ikke på den der gode måde hvor der samtidig flyder blod til penis. Mere på den måde hvor jeg skal ha en krammer og en guldøl, og også mindes om der findes gode ting i verden..

Nej, spøg til side, det er et ulækkert board og du skulle skamme dig.

Føj.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af GuitaRasmus »

Kallum skrev: Jeg er målløs, og ikke på den der gode måde hvor der samtidig flyder blod til penis. Mere på den måde hvor jeg skal ha en krammer og en guldøl, og også mindes om der findes gode ting i verden..

Nej, spøg til side, det er et ulækkert board og du skulle skamme dig.

Føj.
Jeg har også savnet dig, Carlsen. :D

Mission accomplished.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Snake Boots »

Befriende at se en helt anden løsning end de ordinære :)

Jeg forstår ikke det der med POD sammen med en Amplifire - er det ikke dobbeltkonfekt? Er begge tingester ikke noget som simulerer både forstærker, kabinet og mikrofonopfangning?
Last edited by Snake Boots 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Smittefar »

Det ser ud til, du har skilt dig af med Torpedoen? Er Amplifiren så god?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Odgaard »

Ja det er anderledes fra de andre, vi har set.

Kan du uddybe lidt.

Hvad bruger du fra H9eren?
Hvordan er det at arbejde med Amplifire i praksis, og hvad lyder godt/mindre godt ved den?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af IkkeMig »

Jeg synes da, at det ser fedt ud - hvis man ellers kan overskue antallet af knapper :o ... jeg væmmes dog lidt ved, at du har en knap, der hedder "U2 delay" ;)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Odgaard »

Turtle skrev: ... jeg væmmes dog lidt ved, at du har en knap, der hedder "U2 delay" ;)
Det er så man ikke kommer til at træde på den (ved en fejltagelse), tror jeg :)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af GuitaRasmus »

Tak for den positive feedback. : :)

Snake Boots: Som skrevet, er POD kun Midi controller til amplifire, for at have adgang til mange presets, taptempo osv. 

Smitte: Jep, det er den. Der er på ingen måde grund til at bruge Torpedo Cab. Jeg skulle bare have tweaket den, og fundet et par fede IR's

Odgaard: H9'eren bruger jeg mest til mere flippede delays og store klange - den programmeres nemmest via bluetooth på ipad, og den midistyres alligevel, så den kunne lige så godt bo under boardet.

Amplifire er en større omgang at fortælle om, men kort opsummeret har jeg testet den en hel del mod Hans Nissens Axefx II, og der klarer den sig rigtig fint. Den kan ikke nær så meget, men den lyder skidehamrende godt, og er et rigtig godt bud på en pro level modeller, til under 5k. Dens effekter er dog lidt kedelige (ikke dårlige, kedelige), så derfor bruger jeg H9. Til gengæld er forstærkernes feel, respons og lyd helt i top.

Turtle: U2 delay er fantastisk fedt - The Edge er et guitargeni. There. I said it. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Morten_Lyse »

Rasmus.

Jeg hejser lige flaget her, og støtter dig i det, du skriver om U2 og The Edge. - Han blandt de der guitarister, der har skabt noget, som er helt hans eget.

Hvad ligger der bag knappen på "U2 Delay," - Altså, hvad er instillingerne..?

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af GuitaRasmus »

Morten_Lyse skrev: Rasmus.

Jeg hejser lige flaget her, og støtter dig i det, du skriver om U2 og The Edge. - Han blandt de der guitarister, der har skabt noget, som er helt hans eget.

Hvad ligger der bag knappen på "U2 Delay," - Altså, hvad er instillingerne..?

Mvh;
Morten Lyse
Hej Morten - det er nemlig præcis det der gør ham til en af de mest interessante guitarister, efter min mening.

Det er ikke så avanceret; en lille smule compressor, ind i en Vox Ac-30 simulering (Top Boost), der har lidt hår på - den ville lyde forvrænget med humbuckers, men har bare lidt "sparkle" med single coils - og så ind i min Eventide H9, med to delays samtidigt; en fjerdelsnodes delay ind i en punkteret ottendelsdelsnodes delay, med ca. 50 % repeats. Jeg bruger ikke rigtigt rumklang, da jeg bare synes det mudrer i det samlede lydbillede.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Rasmus »

100% i orden board Rask! Jeg elsker det! 
Min nye flightcase skulle gerne være færdig senest tirsdag! Så smider jeg et billede af mit nye setup!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Sasha »

Ja, det er sgu´ lige før, at man må bøje sig for et pedalbræt, der kan lyde næsten som en tuba...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af GuitaRasmus »

Sasha skrev: Ja, det er sgu´ lige før, at man må bøje sig for et pedalbræt, der kan lyde næsten som en tuba...
Gad vide om ikke der blev sagt det samme om fuzz-pedaler til guitar engang;

"Ja, det er sgu´ lige før, at man må bøje sig for en pedal, der kan lyde næsten som en saxofon"

;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Sasha »

Joh, det kan du nok have ret i. 

Jeg må så dog tilstå, at jeg aldrig har hørt en fuzz-pedal markedsført som sådan... :D

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Smittefar »

Jo jo "Fuzz face let's you sound like Moonjam today" - den kørte meget i firserne.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Sasha »

Hvis man kniber øjnene lidt sammen, kunne solisten her så ikke godt ligne Rasmus lidt?


Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Kladen »

For satan Søren \m/ det klip reddede en ellers sløv mandag morgen :D
Men hatten af for manden med tubaen det er sgu friskt nok :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Sasha »

Jamen, det er jo da kun godt.

Men ingen husholdning kan kaldes hæderlig uden et eksemplar af albummet "The Gil Evans Orchestra plays the Music of Jimi Hendrix".
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Kladen »

Den er hermed smidt på playlisten til jobbet i morgen \m/ der er alt for lidt tuba i min hverdag...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen