Vis dit pedalboard 2015

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Lund »

Trænger vi ikke til sådan en pedalboard flash tråd...

Jeg synes det er længe siden der har været sådan en på gearfreak.

Ikke noget med det handler om at have det største og dyreste... eller omvendt... jeg synes det er inspirerende og ret sjovt at se hvad folk har og hvordan de vælger at sætte det op.

Det her er samtidig første gang i hundrede år at jeg har postet mit eget board :shy:

mvh Michael

Billede

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Rasmus »

BilledeDelay pedalen er kun en låner. Men sådan ser det ud for tiden. Spiller mest på små 10W tweeds for tiden, så det kræver ikke så meget. 

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Lund »

fedt, endnu en der bruger mudhoney!

det er en ret ny pedal for mig, men jeg synes den er super alsidig, og kan alt fra boost til tube screamer til distorsion og nærmest fuzz.

Hvad synes du om den der belle epoch? det skulle jo være et forsøg på EP3 lyden...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Smittefar »

Jeg ser lige, om jeg også kan finde et close-up, men her er hele setuppet fra i lørdags

Billede
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Smittefar »

Her er et helt fantastisk godt billede af mit nuværende board

Billede
Modded guitars were crap right out of the factory


Vis indlægget.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Snake Boots »

Fede boards, I har! 

Mit board er pt forvandlet til testområde for ekko-pedaler.  Jeg prøver lige at huske at tage og poste et foto i weekenden, når the usual suspects er tilbage på boardet. Michael, er du glad for DD-3'eren og er det nogen særlig grund til, at du bruger netop den pedal?

1, 2, 3, testing...

Billede
Last edited by Snake Boots 9 years ago, edited 1 time in total.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Rasmus »

Lund skrev: fedt, endnu en der bruger mudhoney!

det er en ret ny pedal for mig, men jeg synes den er super alsidig, og kan alt fra boost til tube screamer til distorsion og nærmest fuzz.

Hvad synes du om den der belle epoch? det skulle jo være et forsøg på EP3 lyden...
jeg synes faktisk den nagler det ret godt! Jeg har jo en EP-3. 

Det er fortytwo's. Jeg er selv lige ved at finde ud af hvilken en jeg skal have, da jeg har været igennem lidt forskelligt. 

Så var det lige fedt at låne den. 

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Odgaard »

Det skifter lidt. Nogle gange kommer der en EHX Micro synth eller Tube Zipper på. Når jeg tænker over det, har jeg ikke brugt boostpedalen til noget i årevis. Fuzzpedalerne har taget lidt over på 'lige et trin mere' stadiet :)

Men sådan her ser det ud i dag. Der gemmer sig en Pedal Power 2 under boardet:
Billede

Jeg drømmer lidt om et mindre board - ala Pedaltrain Mini måske - med fuzz -> fuzz -> tuner -> TubeDrive og måske en Belle Epoch

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Smittefar »

Din Boost'n'Buff ser meget ren og pæn ud :P

Jeg gasser i øvrigt lidt over BnB v3, der har individuelle gain og volumen kontrol samt en lille switch, der skifter mellem treble boost, mid boost eller flat boost. Man skal godt nok booste ret meget med v1, før den bliver til en treble booster - Men så får den fandeme også forstærkeren til at skrige fedt.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af IkkeMig »

Jeg gik jo all-in på microboardet, der dog har fået skiftet en compressor ud med en booster siden sidste flash. Det er i virkeligheden sjældent jeg bruger andet end tuneren og kanalskifteren på boardet, så det passer mig fint, at det er småt og simpelt, så er det der, når jeg får lyst til at lege, men det er ikke for stort, når det skal flyttes med :)

Billede

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Odgaard »

Ja din ser noget mere reliced ud :D

Jeg havde en BYOC Triboost, som havde lidt af samme muligheder som BnB v3, på et tidspunkt, men jeg kom aldrig til at bruge andet end 'et mildt spark'.

Speaking of the devil, så er det for øvrigt en BYOC reverb, Tonebender, Fuzz face og Octafuzz, jeg har liggende. Neunundsechzig er en Musikding '69' klon.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan godt se, der er meget hjemmebryg på det board - Jeg burde tage mig sammen til det - Med alle de print, jeg efterhånden har produceret på arbejde, burde det ikke være det store problem at lave dem til privaten.

I første omgang har jeg stadig en dual UREI LA-4 klon stående i kælderen, der skal laves færdig
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Odgaard »

Jeg gad virkelig godt kunne bevæge mig rundt i hjemmebyggeri, hvor der er mere fare/strøm på færde. Men jeg ved så lidt om tingene, at risikoen for at få seriøse rap eller spark over nallerne er alt for stor. Men jeg ville nok mere se på low watt guitarforstærker kits.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Odgaard »

Turtle skrev: Jeg gik jo all-in på microboardet...

Billede
Hvordan lyder de der små og billige pedaler?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af IkkeMig »

Odgaard skrev:

Hvordan lyder de der små og billige pedaler?
Det er lidt blandet. Generelt kan jeg sige, at når jeg ikke gider slæbe rundt på for meget, så er alternativet noget multieffekt, og den sammenligning vinder mikro-pedalerne helt klart :)  

Både delay og tremolo synes jeg er rigtigt fine pedaler. Reverben er derimod ret ringe - men den har en enkelt brugbar indstilling og så må man holde sig fra resten. Boosteren er næsten lige kommet på boardet, så den vil jeg ikke udtale mig om endnu. 

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Lund »

Lækkert at se lidt hjemmebyg Odgaard!

Jeg har også selv bygget en del fuzzes... den der er på mit board (øverst til højre på mit billede) er også en hjemmebygget fuzz med mulighed for skift imellem silicon high gain / low gain Q1 og silicon lowgain / germanium lowgain Q2.

Rigtig sjovt at bygge selv, jeg har også haft lavet den der Das musikding 69.

Desværre kniber det lidt med tiden til det, så det er ikke meget jeg bygger selv mere.

Mvh Michael
Last edited by Lund 9 years ago, edited 1 time in total.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af IkkeMig »

Turtle skrev: Reverben er derimod ret ringe - men den har en enkelt brugbar indstilling...
Nu bemærkede jeg lige den ret ekstreme indstilling på billedet :D  Det der er ikke dens brugbare indstilling, det der er "nøj, det kunne være sjovt at køre Tereminen igennem den der Shimmer-effekt"-indstillingen.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af Odgaard »

Lund skrev: Lækkert at se lidt hjemmebyg Odgaard!

...fuzz med mulighed for skift imellem silicon high gain / low gain Q1 og silicon lowgain / germanium lowgain Q2...
Så det er med silicon i Q1 og germanium i Q2? Er det et færdigt kit eller mere hjemmestrikket? Jeg kunne nemlig godt tænke mig noget i den stil til samlingen :)

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Vis dit pedalboard 2015

Indlæg af FunkyValle »

Mit board ser fortiden sådan her ud (og det har i øvrigt ikke ændret sig i 2-3 år).
Billede
Kæden er ret enkelt: Guitar - sennheiser EW172 (eller kabel direkte fra guitaren) - Morley Bad Horsie - Nova System - forstærker og kræver kun 2 kabler, nemlig 1 stk 220v og 1 stk jackkabel.


Sent from my iPad using Tapatalk
Last edited by FunkyValle 9 years ago, edited 1 time in total.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen