Hjemmeindspilning af guitar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hjemmeindspilning af guitar

Indlæg af Pickles »

Jeg prøver at indspille nogle af bandets skitser til næste album derhjemme med midi/sampletrommer  fra Superior Drummer.
Guitaren kører jeg ind sådan lidt ad hoc som jeg ofte har gjort - p.t. gennem min lille Behringer-mixer til mit trofaste lydkort (M-Audio Audiophile 2496) og så lyd fra Guitar Rig 5. Det er passabelt til skitser, men lyder ikke decideret godt.

Hvad er vejen til fornuftig lyd, hvis det skal være nemt og digitalt, og jeg ikke har tænkt mig at købe Kemper eller AxeFx eller lignende foreløbig?
Er det et bedre interface som fx det her og så fortsat lyd fra Guitar Rig eller Amplitube?
Eller giver det mere mening at købe fx en af POD-varianterne?

Erfaringer og råd modtages gerne. :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hjemmeindspilning af guitar

Indlæg af Smittefar »

Daniel Hecht (Dannyboy) har sgu fået sit GuitarRig 5 setup til at lyde vildt godt - jeg må indrømme, at jeg prøvede med en Demo, og det lykkedes ikke rigtig for mig. Har Behringer mixeren et Hi-Z input? Ellers kan du helt sikkert vinde rigtig meget ved at sætte en buffer (det kan såmænd bare være en slukket boss pedal) mellem guitar og mixer.
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Hjemmeindspilning af guitar

Indlæg af kraen »

Først og fremmest bør du nok gå uden om mixeren.

Jeg har hørt en del godt om http://www.positivegrid.com/bias-desktop/ men har ikke prøvet det selv endnu. Ellers skal du ud og have fat i noget hardware (Kemper, Axe FX, Eleven Rack)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hjemmeindspilning af guitar

Indlæg af Smittefar »

Dit problem er, at du ikke har noget input med den rette indgangsimpedans. Det der focusrite kort har instrumentindgang, så det vil være bedre. Men som sagt kan du opnå nogenlunde det samme med en buffer DI boks foran mixeren eller evt direkte i lydkortet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hjemmeindspilning af guitar

Indlæg af Pickles »

Tak for tips!
Jeg tænkte nok, at der var et impedansaspekt i det. Jeg ligger ikke lige inde med nogle pedaler herhjemme, og jeg kunne sådan set godt tænke mig en nem og nydelig løsning til skrivebordet, så jeg anskaffer mig nok et lille interface af en art.
Jeg fandt Focusrite'en i denne guide, og jeg har lidt svært ved at gennemskue, om en 'instrument'-indgang er det samme som hi-z/højimpedans. Adskillige af de nævnte interfaces benævner en indgang som hi-z, mens andre ikke gør.

Kræn, jeg tjekker BIAS modeler'en ud. Der en del muligheder på PC efterhånden, godt at høre at det er muligt at få et godt resultat ud af flere af dem.

Henkov
Himmelhund
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

RE: Hjemmeindspilning af guitar

Indlæg af Henkov »

En Pod er jo også et lydkort i hvert fald fra Pod XT og frem. Det er nemt i praksis og en brugt kan fået for små penge.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hjemmeindspilning af guitar

Indlæg af efrandsen »

Jeg må indrømme, at jeg egentligt er fint tilfreds med en Apogee One. Det virker bare.


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hjemmeindspilning af guitar

Indlæg af Rasmus »

Apogee duet 2 iOS er også ret fedt! Bortset fra man altid hører noget af det "rene" signal! 

Direct monitoring! Kan man slippe for det?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen