Lovepedal, whats the deal...?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af Lasse H »

Nu spørger jeg lige om noget, selvom mit vestjyske, skeptiske Jeg råber: "det er hype!"

Men er der noget særligt ved disse pedaler, der adskiller dem fra andre? Jeg har fået mig nogle stykker, og der er indtil flere, der lyder så vanvittigt godt, at jeg har svært ved at forstå det. De bedste overdrives, som jeg hidtil har prøvet, når dem ikke til sokkeholderne. Og de fornemmes bare så rigtigt og forstærker-agtigt. Fungerer fantastisk med guitarens volumenkontrol og... jeg kunne blive ved.

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af mos »

Du har jo selv svaret på dit spørgsmål :-) for dig er der tilsyneladende noget særligt ved disse pedaler :-) og det er jo godt for dig :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af mos »

Skulle man fremhæve noget særligt ved disse pedaler kunne det være at deres indmad er sovset ind i noget epoxystads for at dække over noget særligt, som i de fleste tilfælde ikke er særlig særligt :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af Lasse H »

:-)

Så håber jeg ikke, de går i stykker. Men jeg kunne heller ikke forestille mig, at der skulle være noget særlig særligt ved dem.

Jeg ved ikke, hvor mange variable der er i en overdrive pedal, men måske han blot har en tilgang til valg af komponenter og komponentværdier, der i nogle tilfælde er faldet rigtig heldigt ud (i forhold til min smag).

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af Jackie van Hippie »

Nej.
Men hvis de lyder godt og fungerer med dit øvrige grej, så er det jo ikke så ringe endda, sagt på en sådan lidt vestjysk måde.
Mht. epoxystads, så gælder det jo bare om at opretholde illusionen om at der kan være noget særligt nedenunder. Der er nok ikke noget særligt under epoxystadset i en COT50, men sådan en kan nu lyde meget godt under de rette omstændigheder.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af Lasse H »

Ja, vi er jo nok blot ude i, at jeg har fundet noget, der i mine ører og hænder bare fungere og lyder fantastisk godt.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af Pluto »

Jeg har også et par lovepedals og min Plexi 800  har nærmest ikke været slukket siden jeg købte den for 3-4 år siden. Den er simpelthen fantastisk IMO og har aldrig haft andre distorsion som jeg har været så glad for. Har også en COT som jeg dog ikke bruger så meget men den siger også vældigt. men i bund og grund er det jo uanset hvordan de er bygget(aner ikke en skid om) at man kan lide tonen.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Kan huske, at jeg for nogle år siden byggede et par kloner af et par Lovepedals - udelukkende i trods, fordi jeg slet ikke kunne få prismærket til at passe med, hvad der var inde i dem. Men folk sagde, at de lød godt, såååh...

Jeg kan huske, at jeg bl.a. brugte en hund eller to (det langt dyreste var som altid selve kassen) på at lave en COT50 - ja, måske endda et par varianter af den. Og de lød da fint. Men jeg har aldrig rigtig brugt dem i praksis.

Nu skal jeg ikke prale af at have prøvet f.eks. den dér Plexi800-ting (lyder lidt som en anakronisme i mine ører). Men jeg kan se, at den koster omkring 1900 kroner. Så jeg vil tillade mig at gentage min betragtning fra før omkring prissætningen af disse pedaler. Angiveligt skulle det være dette, man betaler alle de mange gode penge for:

http://revolutiondeux.blogspot.dk/2008/ ... pedal.html

Så kan man jo f.eks. lave en lille konkurrence med sig selv om, hvorvidt man kan bygge sådan én for under en hund, hvis man går rundt med sådan en lille gambler i maven. Men skulle projektet nu snige sig op på f.eks. 150 kroner eller måske endda 200 kroner, synes jeg nu stadig ikke, at der er grund til at græde over det... ;)
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af Lasse H »

Det syn på Lovepedal er du bestemt ikke ene om at have.

Nu har jeg surfet lidt sporadisk hen over weekenden på emnet, og jeg kan da forstå, at fx COT50 er et simpelt design, som bygger på et "electra distortion" kredsløb. Åbner man så sin pedal, så tænker man unægteligt "er det, det?". Derudover ser de ikke særligt "ordentlige" ud inden i, men de lyder nu altså meget godt.
Måske jeg blot kan konstatere, at det "electra distortion" kredsløb er et godt udgangspunkt for mig, og ikke lige så meget om der står lovepedal på eller ej.

I mit naive forsøg på at blive lidt klogere på, hvad Lovepedal er, og hvad der er inde i pedalerne, er jeg så samtidig blevet noget træt af Lovepedals generelle tilgang til at producere og sælge pedaler. Der er lavet alle mulige variationer af de samme pedaler, nogle markedsført som "boutique", håndlavede, andre antageligt produceret af billige stumper i Kina, og det er ikke rigtig til at finde rundt i, hvad, der er hvad, synes jeg. Alt i alt synes jeg nok, at det hele virker lidt suspekt.

Men jeg har konstateret, at hvis jeg engang skulle kaste mig over at lave en pedal selv, så skulle den første være en variation af "electra distortion" kredsløbet. Den anden Lovepedal, som jeg synes lyder rigtig godt, er prissat noget mere rimeligt. Den er sikkert lavet i Kina af billige stumper, men det overlever jeg nok. Kunne det lade sig gøre, kunne det være sjovt at prøve og planke den som nummer to.

 

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af Pluto »

Uden at kloge mig for meget ,men så vil jeg da tro hvis man har evnerne kunne selv lave de fleste,drive/distorsion pedaler for ganske få kr. Jeg aner ikke hvad der er indeni, men er som skrevet super glad for min Plexi800 som jeg mener er et rigtig godt bud på en gammel Marshall der står på 11 uden at man behøves spille vildt højt. Desuden syntes jeg også den er meget dynamisk når man bruger volume kontrollen på guitaren. Det er efter min overbevisning langt fra alle distorsion som reagerer så fint.

Nå hvad ved jeg andet end jeg er super glad for min. jeg har også en Cot 50 som jeg ikke er helt så vild med.

Og jeg ved ikke om LP er hypet helt vild som så mange andre dyrer pedaler. ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af Lund »

Lasse H skrev:
I mit naive forsøg på at blive lidt klogere på, hvad Lovepedal er, og hvad der er inde i pedalerne, er jeg så samtidig blevet noget træt af Lovepedals generelle tilgang til at producere og sælge pedaler. Der er lavet alle mulige variationer af de samme pedaler, nogle markedsført som "boutique", håndlavede, andre antageligt produceret af billige stumper i Kina, og det er ikke rigtig til at finde rundt i, hvad, der er hvad, synes jeg. Alt i alt synes jeg nok, at det hele virker lidt suspekt.



 
Lovepedals måde at markedsføre sine pedaler er mildest talt forvirrende og til tider tæt på misledende.... man ved jo knap nok hvad man får... Han laver så mange forskellige versioner af den samme pedal, og handwired, ikke handwired, smd eller fullsize komponenter...lavet i USA eller i Kina.... eller måske bare et andet paintjob.... nu er det et stykke tid siden at jeg kiggede på hans hjemmeside, men jeg fik hurtigt nok af den måde at forvirre kunderne og samtidig hype egne sager...

Lovepedal burde IMO lave en version af pedalen i USA, lavet "handmade" og med fullsize komponenter... og en version af samme pedal i kina med SMD... og prisen og gennemskueligheden burde være til at forstå.

Alt andet burde være noget han kunne kalde "custom shop one off´s"....

som det har været længe er det en rodebutik.... men det er måske bare mig, han er vel ligeglad, hvis han tjener det på det han vil.... men jeg holder mig væk.

MIchael
Last edited by Lund 8 years ago, edited 1 time in total.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Lovepedal, whats the deal...?

Indlæg af Lasse H »

Lund skrev:
Lasse H skrev:
I mit naive forsøg på at blive lidt klogere på, hvad Lovepedal er, og hvad der er inde i pedalerne, er jeg så samtidig blevet noget træt af Lovepedals generelle tilgang til at producere og sælge pedaler. Der er lavet alle mulige variationer af de samme pedaler, nogle markedsført som "boutique", håndlavede, andre antageligt produceret af billige stumper i Kina, og det er ikke rigtig til at finde rundt i, hvad, der er hvad, synes jeg. Alt i alt synes jeg nok, at det hele virker lidt suspekt.



 
Lovepedals måde at markedsføre sine pedaler er mildest talt forvirrende og til tider tæt på misledende.... man ved jo knap nok hvad man får... Han laver så mange forskellige versioner af den samme pedal, og handwired, ikke handwired, smd eller fullsize komponenter...lavet i USA eller i Kina.... eller måske bare et andet paintjob.... nu er det et stykke tid siden at jeg kiggede på hans hjemmeside, men jeg fik hurtigt nok af den måde at forvirre kunderne og samtidig hype egne sager...

Lovepedal burde IMO lave en version af pedalen i USA, lavet "handmade" og med fullsize komponenter... og en version af samme pedal i kina med SMD... og prisen og gennemskueligheden burde være til at forstå.

Alt andet burde være noget han kunne kalde "custom shop one off´s"....

som det har været længe er det en rodebutik.... men det er måske bare mig, han er vel ligeglad, hvis han tjener det på det han vil.... men jeg holder mig væk.

MIchael
Nej, det er som sagt ikke blot dig. Jeg deler fuldstændig den oplevelse. Og det er også længe nok til, at jeg vil holde mig på lang afstand. Nogle af pedalerne lyder dog godt, og til den rigtige brugt-pris og med vished for, hvad man handler, så er de jo fine nok.

Men det er i bedste fald en rodebutik, der har iklædt sig udseendet af en dedikeret og kvalitetsbevidst håndbygger. I værste fald er det et bevidst forsøg på at vildlede og hype 

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen