JJ EL34 mk. II

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

JJ EL34 mk. II

Indlæg af Sasha »

Nogen, der har haft fingrene i dette udspil fra JJ, som tilsyneladende er så nyt, at JJ themselves ikke engang selv har det på deres hjemmeside endnu?

Nu skal man jo desværre ikke længere tage alt fra Watford Valve´s hånd for gode varer, når det kommer til lovprisning af ting, som de gerne vil have solgt. Men de siger da ellers en masse fine ting:

http://www.watfordvalves.com/product_detail.asp?id=4071

Her er falbeladerne en kende mere afmålte, men måske også mere i trit med virkeligheden?

http://www.thetubestore.com/Tubes/EL34- ... JJ-EL34-II

Umiddelbart synes jeg, at det virker interessant. Især da jeg altid har syntes, at JJ´s EL34 - trods de korrekte betragtninger om, at det er et lidt "lyst og let" rør - faktisk lød ganske tilforladeligt. Om ikke andet varmer det i hvert fald mit gamle hjerte, at det lader til, at der trods alt nogle få steder rundt om på kloden forskes i at frembringe forbedringer inden for rørverdenen. Og gode NOS EL34´ere er absolut ikke gratis efterhånden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: JJ EL34 mk. II

Indlæg af Kuli »

Jeg må indrømme jeg aldrig har været ret vild med rør fra JJ (har prøvet deres ECC83, EL84 og EL34), så ja de kan vel næsten kun blive bedre end 'de gamle'.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: JJ EL34 mk. II

Indlæg af Sasha »

Kuli skrev: Jeg må indrømme jeg aldrig har været ret vild med rør fra JJ (har prøvet deres ECC83, EL84 og EL34), så ja de kan vel næsten kun blive bedre end 'de gamle'.
Mjoh...

Nu er det måske nemt at dizze JJ. Og vi to kunne såmænd sikkert nemt blive enige om, at New Old Stock EL34´ere fra f.eks. Philips/Mullard, Tesla og til dels RFT/Siemens nok er federe. Til gengæld koster disse rør så også typisk omkring det femdobbelte i forhold til et sæt nyproducerede rør - f.eks. JJ. Og priserne går kun én vej i takt med at lagrene af NOS-rør svinder ind. Og det er ikke alle, som vil eller kan betale så meget for et sæt EL34´ere. Så et oplagt spørgsmål ville jo være, hvilke nyproducerede EL34´ere, du så ville anbefale som et bedre alternativ til JJ´s bud på sagen ? Og hvorfor?

Personligt har jeg været i vildrede, siden Harma for noget tid siden åbenbart "skiftede leverandør" til deres Harma EL34-Retro, der i "gamle dage" var et bundsolidt og vellydende EL34. Idag er det de allestedsnærværende russiske Reflektor, man får, hvis man køber disse rør. Groove Tubes´ EL34M er i mine ører et ganske vellydende rør, som også klarer sig godt, når man propper dem i en rørtester. Uden at være helt sikker vil jeg tro, at forretningsgangen er den samme som for TAD´s "STR" serie - altså at de er designet i vesten og bliver produceret i Kina. Men som alt, der har med Groove Tubes at gøre, synes jeg, at de er alt for dyre. Og jeg er faktisk ikke engang 100% sikker på, at de stadig produceres. De kan dog sagtens skaffes.

Alt andet, jeg har prøvet fra Rusland og Kina, har godt nok været et eller flere skridt nedad i forhold til JJ´s bud på sagen...

Nu løber jeg personligt næppe tør for NOS EL34´ere lige foreløbigt. Så jeg skal såmænd nok klare mig. Men jeg synes da absolut, at verden ville være et bedre sted, hvis man vidste, at der blot ét eller andet sted blev produceret et hæderligt og vellydende EL34. Så alene derfor glæder det mig, at det lader til, at der foregår en løbende forskning og udvikling i EL34 hos JJ.

Men som sagt: Hvilket nyproduceret EL34 ville du gå efter istedet?
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: JJ EL34 mk. II

Indlæg af Kuli »

Puha du giver mig pludselig et forfærdeligt dilemma som jeg ellers aldrig har tænkt over...

Jeg kunne slet ikke tænke mig at skulle købe nogle ny-producerede EL34, men selvfølgelig kan den dag jo godt komme engang, og hvis, ville jeg nok prøve TAD's bud på det - jeg ved så ikke hvem der laver deres rør osv., men jeg har haft god erfaring med deres KT66-rør og har da også 4 af dem til at stå som backup (hvis nogle af mine GEC-rør uheldigvis skulle ske at stå af - det har vi jo desværre oplevet før...).

Men ja mit svar er at jeg ikke har noget reelt bud på et ny-produceret EL34, fordi jeg (heldigvis) ikke har det behov og ikke har haft i mange år.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: JJ EL34 mk. II

Indlæg af Sasha »

Det var nu ikke min mening ligefrem at stille dig i "forfærdelige dilemmaer"... ;)  

Men vi er da enige et langt stykke henad vejen. Nu er TAD jo i høj grad en "rebrander", selv om de som tidligere nævnt i denne og andre tråde også selv får lavet nogle rør efter egen specifikation i Kina. Deres udvalg af EL34 med eget navn på fremgår her:

http://www.tubeampdoctor.com/de/shop_TA ... _SELECTED/

Som det ses, er der i virkeligheden tale om henholdsvis JJ E34L, Svetlana "Winged C" og NOS RFT/Siemens - de to sidstnævnte til "horrende Preise" (ifølge min mening) - og slutteligt deres eget EL34B-STR, som til trods for alle deres fine ord ikke ligefrem har ansporet til spontanvædning af underbenklæder her på matriklen.

Så alt i alt synes jeg da, at det er positive takter, at JJ lader til at forsøge at gøre noget ved de kritikpunkter, der - igen ifølge min opfattelse - med en vis ret kan fremsættes mod deres "gamle" EL34-varianter. Der er nok ikke andet for end at prøve at investere i et sæt og selv høre, hvor godt eller skidt det så er lykkedes for dem...

Kuli
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: JJ EL34 mk. II

Indlæg af Kuli »

Det er helt sikkert positivt at de prøver at forbedre deres produkter efter brugernes input! Vi må så håbe det lykkedes for dem, så kunne jeg måske endda også overtales til at købe et sæt..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen