"blæsevejr" fra en T.C polytune

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
ny-mand
Himmelhund
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

"blæsevejr" fra en T.C polytune

Indlæg af ny-mand »

Dav,

Jeg vil lige hurtigt høre om andre har oplevet, at en polytune skaber en pokkers masse støj, samt ekstrem blæsevejrslignende lyde når man aktiverer pedalen?

Kæden er således, at jeg kører to modulationseffekter i loop på mesa boogie caliber 50+ (hvilket ikke støjer overhovedet), og så min polytune foran forstærkeren. Tager jeg strømmen fra pedalen forsvinder støjen og jeg kan spille fint pga true bypass i polytune, men straks pedalen får strøm igen kommer støjen.

Det hele bliver fodret af en t-rex fuel tank classic.

På forhånd tak.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: "blæsevejr" fra en T.C polytune

Indlæg af VilhelmNielsen »

ny-mand skrev: Dav,

Jeg vil lige hurtigt høre om andre har oplevet, at en polytune skaber en pokkers masse støj, samt ekstrem blæsevejrslignende lyde når man aktiverer pedalen?

Kæden er således, at jeg kører to modulationseffekter i loop på mesa boogie caliber 50+ (hvilket ikke støjer overhovedet), og så min polytune foran forstærkeren. Tager jeg strømmen fra pedalen forsvinder støjen og jeg kan spille fint pga true bypass i polytune, men straks pedalen får strøm igen kommer støjen.

Det hele bliver fodret af en t-rex fuel tank classic.

På forhånd tak.
Kører du noget i "daisy chain"? Jeg husker noget om, at min polytune lød som et gammelt modem før jeg fik styr på strømmen på mit bræt.

ny-mand
Himmelhund
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: "blæsevejr" fra en T.C polytune

Indlæg af ny-mand »

VilhelmNielsen skrev:
ny-mand skrev: Dav,

Jeg vil lige hurtigt høre om andre har oplevet, at en polytune skaber en pokkers masse støj, samt ekstrem blæsevejrslignende lyde når man aktiverer pedalen?

Kæden er således, at jeg kører to modulationseffekter i loop på mesa boogie caliber 50+ (hvilket ikke støjer overhovedet), og så min polytune foran forstærkeren. Tager jeg strømmen fra pedalen forsvinder støjen og jeg kan spille fint pga true bypass i polytune, men straks pedalen får strøm igen kommer støjen.

Det hele bliver fodret af en t-rex fuel tank classic.

På forhånd tak.
Kører du noget i "daisy chain"? Jeg husker noget om, at min polytune lød som et gammelt modem før jeg fik styr på strømmen på mit bræt.
Næh, det er 3 pedaler som bliver fodret fra fueltank; en t.c dreamscape, en flashback og så poly'en. Har prøvet at rykke rundt på strømudtagene, men det gav intet.

SpritOrglet
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

RE: "blæsevejr" fra en T.C polytune

Indlæg af SpritOrglet »

Polytune er kendt for at have problemer med ikke isolerede strømforsyninger. 

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: "blæsevejr" fra en T.C polytune

Indlæg af Odgaard »

Prøv med et batteri i din polytune til tjek af, om det er pga. strømforsyning uden isolerede udtag.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: "blæsevejr" fra en T.C polytune

Indlæg af Jacob »

Jeg havde samme problem (kørte også strøm fra FuelTank), skrev til TC, de sagde at det var grundet en ikke-isoleret strømforsyning, og at jeg skulle prøve det.

Skiftede til Cioks AC10 - Det kurerede det fuldstændigt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen