Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af itsaysvuff »

Sasha: nu er du jo også hardcore fuzz face guy, ikke? Det her er jo en "big muff" type..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Jeg syntes, at der blev snakket om fuzz..???
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Jake »

[quote="fortytwo"]
Så må vi jo se, om den holder, hvad hype'en lover.. ;) [/quote]

Igen, ikke for at være lyseslukker, og den lyder sikkert fedt, men jeg håber ikke den har kostet alt for meget.
Indmaden afslører, at det er en Big Muff med nogle modifikationer, bygget på et print fra GeneralGuitarGadgets, et populært DIY-sted. Jeg håber ikke prisen er "Klon-like".

Mvh Jake

Billede
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Jake"]
Indmaden afslører, at det er en Big Muff med nogle modifikationer[/quote]

Oh well, dét er nu flere andre, der har haft held med at sælge for 3-5000 kroner pr. pedal. Så dét skal man såmænd ikke være så ked af...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af itsaysvuff »

jeg er kommet af med 850 kroner plus shipping.. Så det er ikke galt.. Jeg synes ikke det er galt for en boutique fuzz med en del forskellige valgmuligheder..
Og der er jo aldrig nogen der har lagt låg på at det er en big muff med modifikationer..

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Runem »

Så skal min lapsteel sgu lige optimeres.

In the mail:

Et par nye (og bedre) potmetre. (har ordentlige ledninger)
Afskærmningsfolie.
Duesenberg Grand Vintage humbucker.

Det bliver guf!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Swampthing »

[quote="Sasha"][quote="Jake"]
Indmaden afslører, at det er en Big Muff med nogle modifikationer[/quote]

Oh well, dét er nu flere andre, der har haft held med at sælge for 3-5000 kroner pr. pedal. Så dét skal man såmænd ikke være så ked af...[/quote]
Sådan een har jeg købt. Altså en modificeret Big Muff.
Jeg har nu ikke fortrudt. :)

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Jake »

[quote="itsaysvuff"]jeg er kommet af med 850 kroner plus shipping.. Så det er ikke galt.. Jeg synes ikke det er galt for en boutique fuzz med en del forskellige valgmuligheder..
Og der er jo aldrig nogen der har lagt låg på at det er en big muff med modifikationer..[/quote]

Nej, så er det også fair nok, jeg blev lige bange. Rock on dude!

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Martin »

ITM: En Markbass Compressore og en lille sød taske til min amp. Hvis nogen står og mangler basforstærkning, er der mulighed for et par gode Markbass deals på 4Sound for tiden. Jeg håber bare, man kan regne med leveringstiden..
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

ITM: Et stk. E.S.V. Fuzz (germanium). Så må jeg høre, hvordan den lyder - og hygge mig utrolig meget med lodning osv..

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Kimling »

ITM: Et stykke padauk til mit byggeprojekt
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Odgaard"]ITM: Et stk. E.S.V. Fuzz (germanium). Så må jeg høre, hvordan den lyder [/quote]

Jamen, der står jo at man får den helt rigtige vintage-lyd. Så burde dén vel sidde lige i skabet..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

[quote="Sasha"][quote="Odgaard"]ITM: Et stk. E.S.V. Fuzz (germanium). Så må jeg høre, hvordan den lyder [/quote]

Jamen, der står jo at man får den helt rigtige vintage-lyd. Så burde dén vel sidde lige i skabet..?[/quote]
Korrekt. Og hvor ville det være katastrofalt, hvis det nu var den helt forkerte vintage-lyd :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Nej, det ville ikke være godt. Jeg må så erkende, at jeg ikke lige helt ved, hvad den rigtige er for én. Jeg synes, at det samme kredsløb med meget små armbevægelser samt ikke mindst temperaturændringer kan bringes til at lyde meget forskelligt.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af itsaysvuff »

Sasha - Jeg gad faktisk godt vide hvad du ser som en god fuzz face? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at smide penge efter sådan en på et tidspunkt..
Jeg prøvede engang en analogman sunface, men jeg synes simpelthen ikke at den skar igennem i et live mix..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Jamen, jeg kan faktisk godt lide Analogman´s Sunface... ihvertfald dét eksemplar, jeg har prøvet (det var én med "sun dial". Og hvad der sad i af transistorer, skal jeg ikke kunne sige). Men ellers har jeg sgis´me ikke meget styr på, hvad man skal gå efter af "fabriks-fuzz", da det er 100 år siden, jeg har rodet ret meget med dén sag. Jeg ved dog, hvad jeg går efter, når jeg selv bygger fuzz-pedaler. Og det handler til syvende og sidst - lige meget hvor mange hvor mange og hvilke ekstra "bells and whistles", man hægter på det klassiske Fuzz Face-kredsløb - altid om at finde de rette transistorer med den rette egenforstærkning (ifølge min opfattelse) og så derfra sætte de rigtige arbejdspunkter for disse. Men det kan du selvfølgelig nok næppe bruge til så meget... :-)

Det er lidt som at lave mad: Hvis du f.eks. skal lave en lækker lammekølle, kan man altid diskutere, hvor meget salt og hvidløg osv. osv, der skal til for at lave den perfekte lammekølle. Men har du kun et stykke gammelt vindtørt får som udgangspunkt, bliver det aldrig godt. Så kan man så altid diskutere, hvad det perfekte stykke lammekød er... :-)

Der er sikkert nogle af alle "boutique" fætrene, som laver nogle fede fuzz-pedaler. Jeg skal bare ikke kunne sige hvem. Men hvis du ikke kan lide Sunface´n, så tror jeg heller ikke, at du kan lide en klassisk Fuzz Face. For sunface´n er ifølge mine ydmyge ører "right up that alley". Og kan man ikke lide en Fuzz Face, skal man måske nok lige sætte sig ned og overveje med sig selv, hvad pointen så er i at kaste penge efter en fuzz...

Jeg skal da heller ikke lægge skjul på, at havde en vis Jimi-dreng ikke brugt en - i mange tilfælde sikkert lettere modificeret - Fuzz Face, havde dette stenalder-kredsløb da garanteret heller ikke været noget, som man havde gjort andet end at trække høfligt på smilebåndet af i dag - måske ledsaget af en let hovedrysten. Men jeg synes, det er en fed effekt, netop fordi den har kant - det er ikke sådan en effekt, man bare køber, plugger i den nærmeste forstærker, og så lyder det forholdsvist fornuftigt. Nej, her er man sgu´ nødt til at arbejde med sagerne, før det lyder godt. Og man er nødt til at indrette samt behandle det omkringliggende grej efter, at man har tænkt sig at bruge en fuzz. An aquired taste...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af rustie »

[quote="itsaysvuff"]Sasha - Jeg gad faktisk godt vide hvad du ser som en god fuzz face? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at smide penge efter sådan en på et tidspunkt..
Jeg prøvede engang en analogman sunface, men jeg synes simpelthen ikke at den skar igennem i et live mix..[/quote]

hej.
denne her er meget lig en sunface fuzz,men umidelbart nemmere at få til at lyde fedt i band sammenhæng
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.plumcrazyfx.com/">http://www ... fx.com/</a><!-- m -->
sunface fuzzén lød næsten altid bedst derhjemme :( men sådan tror jeg det er det med mange pedaler

se den her hos gearmanndude:
<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

Brugeravatar
rustie
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af rustie »

jeg glemte at skrive at det er en fuzzy lady jeg omtaler :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Og forskellen mellem de fire forskellige pedaler i klippet ligger garanteret mest i typen og udvælgelsen af transistorer. F.eks. har jeg ofte brugt det overordnede "skelet" fra en Fulltone ´69 (som lyder rigtig skidt i klippet og i øvrigt ofte også i virkeligheden). Men man kan få så vidt forskellige resultater ud af det, afhængig af ens transistor-udvælgelse + et par andre fiflerier - visse af dem endda rigtigt gode!

Men det er da et meget pædagogisk klip, som viser lidt af, hvor stor forskel, der kan være mellem pedaler, som garanteret grundlæggende er skåret over samme kam.

I øvrigt må man sige, at det er lidt en anden ting, jeg går efter, end den gode Gearman-fætter åbenbart gør...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

ITM: Skulle egentligt bare købe lidt velcro, men endte samtidg med at bestille:
- T-rex ToneTrunk 42 GigBag
- T-rex Fueltank Junior
- Boss TU-3
- Boss FS-5U
- Lidt kabler

Så nu kan jeg få samlet et nyt lille board - bare sådan for sjov skyld... :) Selvom det har jeg da vist gjort før og så bare skidlt det ad igen og solgt i stumper... Hmm... Pyt...
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen