Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Down »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Down"][quote="GuitaRasmus"]Hov hov hov, skal man nu også beskyldes for at have dårlig smag? :D [/quote]

Come on... du havde da set den komme, ikk? ;) [/quote]

Så slapper du lige af, Johnny Winter! ;) [/quote]

Ja jeg må hellere tage den med ro... vi skulle jo nødigt ende med at der er en der besvimer :wave:
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af fortytwo »

På mange måder er Jazzmaster'en en forfærdelig guitar, og på rigtig mange måder, så er jeg bare glad for, at vi lever i et land, hvor vi gerne må ha' forskellig holdning..

Nej, den har ikke samme attack som en tele, eller strat, og gudsketakoglov for det..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"]
Først og fremmest lyder de røvgodt.[/quote]

Ja, det er jo så også højst subjektiv, hvad man betegner som "røvgodt" (...)[/quote]

My point exactly. Jeg kan rigtig godt lide Jazzmasters :-)

Det undrer mig ikke spor, at man kan være uenige om forskellige guitarer, men det kan undre mig, når jeg ind imellem støder på folk, der mener, at Jazzmasters lyder skarpt/spidst/diskant osv. I mine ører har JM pick ups en vildt lækker, blød lyd - men det afhænger sikkert meget af piloten og det grej, der omgiver guitaren. Fx lyder Nels Cline, som vi ind imellem diskuterer her på kanalen, alt andet end spidst, skulle jeg mene.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]
Jeg kan rigtig godt lide Jazzmasters :-)

[/quote]

Ja, det siger du jo. Dét kan så kun undre... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af strattitude »

Jeg har bestilt en ny tremolo block til min Grosh strat. En messing block fra Killer Guitar Components. Efter sigende skulle den være bedre en Callahams så det bliver spændende! Jeg har dog ikke prøvet Callahams. Der sidder en Zink block i guitaren pt. Vil gerne have bedre defineret bund på de dybe strenge. Mere "Clanggg..."
Så jeg er sprunget ud i det..

Thomas Nissen
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Thomas Nissen »

Ceriatone overtone special er på vej (om en 6 uger, velogmærket) - meget spændende :) til dem som ikke ved hvad det er; ceriatone laver kloner af div. forstærkere, og man kan så få nogle specielle mods. Jeg har en kammi som har sådan én og den lyder faktisk rigtig godt, bare ikke lige som jeg ville have, men fandt så det mod jeg manglede. Ellers er de ikke svære at få afsat igen :) Jeg smider review op når den kommer.
Our music has depth, and attempts philosophical thought and meaning with discussions of infinity, eternity and mortality.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af GuitaRasmus »

ITM: 2 stk Gibson Reissue neck minihumbuckers - nu skal jeg prøve en MMH konfiguration på min tele (minihumbuckers i neck og middle) - lettere inspireret af en Chandler jeg engang prøvede, der lød forrygende i mellempositionerne.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Thomas Nissen"]Ceriatone overtone special er på vej (om en 6 uger, velogmærket) - meget spændende :) til dem som ikke ved hvad det er; ceriatone laver kloner af div. forstærkere, og man kan så få nogle specielle mods. Jeg har en kammi som har sådan én og den lyder faktisk rigtig godt, bare ikke lige som jeg ville have, men fandt så det mod jeg manglede. Ellers er de ikke svære at få afsat igen :) Jeg smider review op når den kommer.[/quote]

Hvad er det for en modifikation?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Thomas Nissen
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Thomas Nissen »

[quote="Sasha"][quote="Thomas Nissen"]Ceriatone overtone special er på vej (om en 6 uger, velogmærket) - meget spændende :) til dem som ikke ved hvad det er; ceriatone laver kloner af div. forstærkere, og man kan så få nogle specielle mods. Jeg har en kammi som har sådan én og den lyder faktisk rigtig godt, bare ikke lige som jeg ville have, men fandt så det mod jeg manglede. Ellers er de ikke svære at få afsat igen :) Jeg smider review op når den kommer.[/quote]

Hvad er det for en modifikation?[/quote]

Hej Søren, det er ikke så meget en modifikation som det er at der manglede noget, nemlig effekt loopet :) jeg skubber forstærkeren lidt med nogle pedaler , det manglede han :) nu ved jeg godt, at du garanteret har dine meninger om diverse forstærkere og jeg har da også læst mig frem til at du ved hvad du taler om men jeg er i hvertfald spændt :)
Our music has depth, and attempts philosophical thought and meaning with discussions of infinity, eternity and mortality.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Joh, jeg kender op til flere, der har den pågældende forstærker...

Nu skriver du "skubber til forstærkeren med nogle pedaler" - hvad skal man lige lægge i dét? Vil du have en booster ind i loopet, eller hur..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Thomas Nissen
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Thomas Nissen »

Jeg vil have en boost samt diverse delays osv i loopet, min fuzz, wah osv udenfor loopet. Du lyder ikke begejstret for forstærkeren. : )
Our music has depth, and attempts philosophical thought and meaning with discussions of infinity, eternity and mortality.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Mjah, det er ikke en forstærker, der sådan ligefrem får mig til at tisse i bukserne. Men derfor kan andre jo godt være begejstrede for den...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af strattitude »

Er det loop så buffered?
Mange Dumble kloner har vist ikke et buffered loop, og så skal man have sådan en outboard effektloop buffer ala deres egne:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ceriatone.net/upload/index.p ... ad/index.p ... ry&path=65</a><!-- m -->
for at få bedst brug af loopet.

Har selv et passivt loop i min egen Kingsley forstærker, men jeg bruger kun ultra korte ledninger fra effektloop til reverb pedal som står på forstærkeren.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Nu er ledningerne så måske ikke nødvendigvis det største problem i dén sammenhæng. Men hvis du ikke oplever problemer i øvrigt, then no need to worry - uanfægtet hvad sønderjyder og andet godtfolk end kunne finde på at indvende...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Bunuel
Himmelhund
Indlæg: 40
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Bunuel »

Så fik jeg en Colorsound Sola Sound Fuzz Box One Knob.
Jeg er ikke den store fuzz ekspert men jeg tror jeg har set lyset.
Den lyder da vildt lækker.
Den minder lydmæssigt i mine ører meget om The Black Keys når de sparker røv.
Jeg får lyst til at fylde mit ydmyg bolig med fuzz pedaler.
Men konen vil nok som sædvanligt bruge pengene på flybilletter.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Torben »

ITM: En masse småting fra Tube-town til mit kabinetbyggeri. Det var igen super hurtig service :-)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af fortytwo »

[quote="Bunuel"]Så fik jeg en Colorsound Sola Sound Fuzz Box One Knob.
Jeg er ikke den store fuzz ekspert men jeg tror jeg har set lyset.
Den lyder da vildt lækker.
Den minder lydmæssigt i mine ører meget om The Black Keys når de sparker røv.
Jeg får lyst til at fylde mit ydmyg bolig med fuzz pedaler.
Men konen vil nok som sædvanligt bruge pengene på flybilletter.[/quote]

Hvis du vil ha' Dan Auerbach fuzz, så er det en grøn russisk Big Muff, Maestro FZ-1 eller en Ibanez Standard Fuzz du skal ha' fat i..

One Knob'en er ret cool, men i indmad kontra pris, der er den alt for dyr, til gengæld ser den mega fed ud på et board.. Men hvis jeg skulle ha' en fra ny, så ville jeg købe en direkte fra Macari's i London, og så få en af dem der er bygget af David Main..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Swampthing »

ITM : Boss BF-2


Sent from my iPhone using Tapatalk

Abaddon
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Abaddon »

ITM:

[attachment=1]

[attachment=0]

En blackface Pro Amp fra '63-'65. Købt som defekt uden anden info end at spændings omskifteren er ødelagt. Total lotto seddel - måske er begge trafoer døde, rørene udbankede og kredsløbet moddet / skamferet, eller også er det et rigtig godt køb... dog nok ikke den store samler værdi da den sidder i et head kabinet og ikke det originale 1x15. Spændende!

/Abaddon
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

[quote="Abaddon"]ITM:

En blackface Pro Amp fra '63-'65. Købt som defekt uden anden info end at spændings omskifteren er ødelagt. Total lotto seddel - måske er begge trafoer døde, rørene udbankede og kredsløbet moddet / skamferet, eller også er det et rigtig godt køb... dog nok ikke den store samler værdi da den sidder i et head kabinet og ikke det originale 1x15. Spændende!

/Abaddon[/quote]

Det ser sgu ikke uinteressant ud! Jeg glæder mig til at høre mere, når du er blevet lidt klogere på den :-)
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen