Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Morten_Lyse »

Was in the mail:
Fender S-1 switch til mine lone-star strat.

ITM:
Covers til min forstærker/kabinetter fra <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.amplifiercovers.com/">http:/ ... rs.com/</a><!-- m --> - Dem glæder jeg mig dælme til at se og få..!

Mvh;
Morten Lyse

PS. Den der pro-amp. Se nu snakker vi om et stykke gear, der er værd at flashe..! Tilpas mystisk og ukendt. Tilpas risikabelt og sikkert grundlaget for en tilpas interessant historie..!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten_Lyse"]

PS. Den der pro-amp. Se nu snakker vi om et stykke gear, der er værd at flashe..! Tilpas mystisk og ukendt. Tilpas risikabelt og sikkert grundlaget for en tilpas interessant historie..![/quote]

Joh. I det mindste lyder det som om, at den er anskaffet med realistiske forventninger. Jeg har haft et par lignende sager, der havnede på mit arbejdsbord, efter folk "havde gjort en god handel med en fed Blackface-Fender i USA", og der så efterfølgende landede en defekt skrotbunke i Danmark.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Sasha"]... en fed Blackface-Fender...", ... defekt skrotbunke.....[/quote]

Kan du ikke lige uddybe de grundlæggende forskelle her..?

:D

Mvh;
Morten Lyse

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Swampthing »

.....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Morten_Lyse"][quote="Sasha"]... en fed Blackface-Fender...", ... defekt skrotbunke.....[/quote]

Kan du ikke lige uddybe de grundlæggende forskelle her..?

:D

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Man kunne nævne mange ting. Men et par relevante forskelle, sådan som jeg personligt har oplevet det, kunne være, at enhver forstærker, der blot tilnærmelsesvist kan kaldes "fed", formår at frembringe én eller anden form for lyd. Det gør den defekte skrotbunke ikke nødvendigvis. Jeg mener heller ikke, at f.eks. elektrolytvæske, der drypper ud af bunden på forstærkeren, er nogen - omend vi taler om tyktflydende væske - indikation af umiddelbar fedme. Noget lignende kunne siges for et sæt komplet udbankede rør, alverdens afbrændte modstande osv. osv. Men man får da som regel et sæt gode transformatorer (hvis man ellers kan forliges med 110 volts drift og Fender enlige udgangsimpedans) samt en håndfuld fine signalkondensatorer, som rent faktisk sjældent lækker DC på trods af deres alder. Og med de fornødne investeringer kan det faktisk som regel lykkes at trylle den defekte skrotbunke om til en helt hæderlig forstærker - ja, faktisk én, som lidt afhængig af smag nok kunne kaldes "fed"... :-)

Jeg ved ikke, om det besvarer spørgsmålet?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Per Ørum »

Pro amp!

Spændende projekt.
Du skal dog vide at det du har købt er en sammensat forstærker. Blackface Pro amps er combo amp og ikke en top.

Enten er det en forstærker del fra en Pro amp som et sat i et topkabinet eller det er en topforstærker som har fået ny faceplate..eller noget helt tredje.

Held og lykke og keep us posted..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Per Ørum"]Pro amp!

Spændende projekt.
Du skal dog vide at det du har købt er en sammensat forstærker. Blackface Pro amps er combo amp og ikke en top.

Enten er det en forstærker del fra en Pro amp som et sat i et topkabinet eller det er en topforstærker som har fået ny faceplate..eller noget helt tredje.

Held og lykke og keep us posted..[/quote]

Jamen, det skriver Abaddon jo sådan set også helt fra start. Mon ikke det blot er forstærkerdelen, som er blevet flyttet over i et top-kabinet?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Det dér afblændede hul til en ekstra rørsokkel imellem udgangsrørene...??? Dét ser godt nok mystisk ud!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Hmm...

Det dér afblændede hul til en ekstra rørsokkel imellem udgangsrørene...??? Dét ser godt nok mystisk ud![/quote]

Nemlig!

Edit:

Det ser ud til at de var sådan:

Billede

Her uden cover til det ekstra rørhul...

Hele annoncen:

http://www.chelseaguitarsnyc.com/1960s- ... -amp-sale/

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Ja, man kunne godt få den tanke, at de i virkeligheden blev bygget på Showman-chassiser. Men det passer ikke med bredden. Måske nærig-Leo havde fået en fejl-leverance af 4x6L6-chassiser i en forkert bredde?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Abaddon
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Abaddon »

jeg gætter på at de brugte Bandmaster chassiser:

[attachment=0]

fuldstændig samme layout af rør, kontakter og stik...

Og så er Pro-amp'en jo i øvrigt, ligesom den Bandmaster på billedet, en Export model så den har ikke mindre end 6 valgbare netspændinger. Og i øvrigt 8 ohms højttaler udtag ...

jeg skal i hvert fald nok give en update når den er ankommet og har været under luppen.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Jeg synes nu heller ikke, at de Blackface Bandmasters, jeg har haft næsen i, har haft ekstra, afblændede rør-huller. Så vi er nok ude i noget typisk for en helt konkret periode, hvor de har opbrugt "old Stock" eller den førnævnte fejl-leverance.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Abaddon"]jeg gætter på at de brugte Bandmaster chassiser:

[attachment=0]

fuldstændig samme layout af rør, kontakter og stik...

Og så er Pro-amp'en jo i øvrigt, ligesom den Bandmaster på billedet, en Export model så den har ikke mindre end 6 valgbare netspændinger. Og i øvrigt 8 ohms højttaler udtag ...

jeg skal i hvert fald nok give en update når den er ankommet og har været under luppen.[/quote]

Må jeg i øvrigt have lov til at komme med et konstruktivt forslag, hvis du alligevel skal i gang med at renovere på den?

Jeg ville ikke betænke mig på at fjerne polarity-omskifteren (det dér med "death caps" er heldigvis gået af mode) og så istedet bruge hullet til en langt mere relevant sikring til højspændingen, som forhindrer "total reaktornedsmeltning" i tilfælde af ét eller andet, der kortslutter. Dette gør jeg - med mindre ejeren stiller sig meget stejlt på bagbenede - konsekvent på sådanne gamle Fendere. F.eks. denne:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... 1531807330</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Abaddon
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Abaddon »

Hej Søren,

Det lyder som en god ide, tak for det. Den skal vel sidde umiddelbart efter ensretterrøret og før den første filter cap? omkring 500mA træg?

Og må jeg spørge om den Bassman du linker til, det ser ud til at den har fået den ret store tur, men hvad jeg kan se er netledningen uden jord, er det ellers ikke ret "standard procedure" samtidig med at man fjerner Death Cap osv at installere 3 leder kabel med jord? Jeg tænker også at flytte AC sikringen så den sidder i serie med ON/OFF switchen på fase lederen i stedet for på 0 som oprindeligt?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Det lyder alt sammen meget fornuftigt.

Nu giver det vel ikke så meget mening at tale om "fase og nul" i Danmark, hvor det jo til syvende og sidst afhænger af, hvordan du vender det to-benede stik i stikkontakten? Men ellers har du da ret. Nu er det nogle år siden, at jeg "byggede" denne Bassman (vi er ude i noget med at omdanne et eksemplar af den "ubrugelige" AB165 til noget med flere generationer af Bassmans under samme tag). Og siden er jeg da også begyndt troligt at sætte en tre-leders netledning på, så man i det mindste har muligheden for at montere et stik med jord ret nemt, hvis man skulle føle behovet. Jeg tror dog, at hvis jeg satte et tre-benet stik på, ville jeg sjældent opnå andet, end at folk satte en adapter af en art mellem dette stik og vores to-benede stikkontakter. Men det hér med jord/ikke jord er jo en længere og ikke helt så simpel diskussion, som du kan læse mere om her:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/guitar-bas/j ... 50.html</a><!-- l -->

Sidst jeg så netop denne Bassman, var i øvrigt, da Steffen Westmark fra The Blue Van spillede på den på deres sidste tour. Hvordan den så er havnet i hans varetægt, skal jeg ikke kunne sige...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Swampthing »

Jeg synes bestemt jeg så sådan en Bassman i DBA for nogle år siden, hvor der specikt stod at Alwan havde bygget den om til en Bassman i den ene kanal og "JTM45" i den anden kanal. Om det er lige netop den, skal jeg dog ikke kunne sige.
Jeg synes netop sådan en forstærker lyder godt. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

I øvrigt kan man jo da også bringe sig et skridt nærmere på at overholde lovens bogstav ved at installere en to-polet netafbryder. Den eneste type, jeg kender til, som både ser forholdsvis autentisk ud, og der samtidig tilnærmelsesvist er plads til i sådan et Fender-chassis (det kan somme tider være nødvendigt at forkorte en af monteringsskruerne til det éne udgangsrørs sokkel lidt), er denne:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tubeampdoctor.com/en/shop_Sw ... en/shop_Sw ... switch_251</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Abaddon
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Abaddon »

Så er forstærkeren landet på matriklen og er blevet inspiceret og fotograferet. Men nu da den ikke længere er "in the mail" og da det ser ud til kunne blive en længere historie tror jeg lige jeg laver en ny tråd. Stay tuned.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af kraen »

ITM: Et Nikon D7000. Så blev jeg træt af, at min kamera begyndte at lege julelege med mig. Det har holdt i 5 år og taget rigtig mange billeder, så det var også på tide at få et nyt. Det eneste lille dilemma ved at købe nu er, at efterfølgeren til D7000 nok bliver annonceret i januar, men jeg vil dælme gerne ha' et nyt kamera med til Skotland d. 4. januar.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af K-P »

ITM: Shubb C5 og Korg PC1
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen