Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Det kan der sikkert være noget om :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af munch_30 »

[quote="Smittefar"]Det kommer da i høj grad an på, hvor ambitiøs man er. Jeg ved ikke om semi-skærmet afviser støj bedre eller værre, end et almindeligt godt instrumentkabel, men jeg hælder da til at tro, at der er en forskel. En eller anden burde sætte sig ned og måle, hvor stor denne forskel er (Det bliver ikke mig), og så bør man da vælge det, der er bedst.[/quote]

Lyder som en rigtig god ide ..... hvis man kan - og vil nørde det mere "akademisk".

Måske vil Jesper B. byde ind med sin erfaring også her ? Hvad har du erfaret Jesper til dine rigs ? ..... Mener, at kunne huske, at du postede noget på HRI herom for noget tid siden .....
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Turtle"][quote="Smittefar"]Det kommer da i høj grad an på, hvor ambitiøs man er. Jeg ved ikke om semi-skærmet afviser støj bedre eller værre, end et almindeligt godt instrumentkabel, men jeg hælder da til at tro, at der er en forskel. En eller anden burde sætte sig ned og måle, hvor stor denne forskel er (Det bliver ikke mig), og så bør man da vælge det, der er bedst.[/quote]

Problemet er nok, at det ene ikke nødvendigvis er bedre end det andet, jeg kunne forestille mig at det er ganske afhængigt af apparaternes ind- og udgange og den type støj, man bliver udsat for...[/quote]

+1

Så man skal nok sørge for at være sig særdeles bevidst omkring sine testforhold og ikke mindst, HVAD det er, man konluderer, at det éne i givet fald er bedre til end det andet og under hvilke forhold...

Edit: Og hvad nu hvis man oplever, at man slet ikke har støjproblemer i sit setup, selv om man "kun" bruger almindelige, dødelige kabler? Kommer Skrydstrup så efter én og belærer, læser og påskriver om, at det har man skam alligevel, men at man desværre bare er for døv eller for dum til at fatte det? Og bliver man så efterfølgende et lykkeligere menneske efter at have brugt penge på at barbere hår af en skaldet?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Nej men han vil fortælle dig skrækhistorier om den dag, hvor du skal spille et gig på en scene, der er bygget direkte oven på en dårligt skærmet transformatorstation fra 30'erne, og hvor der bruges lysdæmpede lysstofrør som scenegulv for at få en attraktiv belysning af musikernes skridt - som alle ved er det mest attraktive ved musikere - særligt guitarister
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Man må da ikke håbe for Skrydstrup, at den sidste transformatorstation fra 30´erne bliver skiftet ud i hans tid. Så bliver han jo arbejdsløs, det bette skind... :-)

Men hvordan er det nu? Er det ikke noget med, at det er højimpedante signaler, som er mest følsomme overfor påvirkninger fra kabler mm. ? Så hvis vi skal teste effekten af en måde at forbinde sin skærm på, der måske/måske ikke har en svag effekt på signalets følsomhed overfor indstrålet støj og lignende - mon ikke man så skulle koncentrere sig om de kabelstræk, som transporterer højimpendante signaler? Men er det ikke noget med, at den gode Skrydstrup nærmest har bygget en karriere på at fortælle os, at der vil ske alverdens ulykker lige fra, at universet imploderer, til at samtlige mennesker i den vestlige verdens liv bliver omdannet til et fækaliebefængt helvede, hvis ikke det første, man propper sin guitar i, er en buffer (og selvfølgelig helt klart helst en Skrydstrup-buffer til 3000-4000 kroner), som omdanner vores signal til et lavimpedant signal, som netop IKKE skulle være følsomt overfor denne slags påvirkninger?

Så jeg vil nok ud fra et nogenlunde pragmatisk og bondelogisk synspunkt mene, at dét sted i kæden, hvor man burde koncentrere sin indsats, er strækningen mellem guitaren og den første buffer (det gælder i min verden i øvrigt alt, der har at gøre med at kaste guld efter kabler). Så kan man så bruge det første stykke kabel til at "farve" sit signal med, hvis man ellers kan "få lov"...

Jeg ved ikke... Men det slår mig pludseligt, at hele den grundlæggende rygrad i den rytmiske musikbranche jo ER noget med at tjene penge på at fortælle røverhistorier, som folk af den éne eller anden grund synes, er gode og sjove. Hvorfor skulle netop denne krinkelkrog egentlig være anderledes end resten..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Man kan skam også få semiskærmede instrumentkabler. Sådan var mine gamle planet waves kabler. De lød i øvrigt klart dårligere end mogami 2524 med switchcraft stik.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Jo, men er det ikke også netop sådan en "signatur-ting" med Planet Wave's kabler, at de lyder dårligere end stort set alt andet?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Tak for den ivrige debat. :)

Jeg laver de almindelige kabler - det kan jo også tage overhånd det der lodning, og jeg skal jo liiiiiige have loddet 20 stik, så der er ingen grund til at gøre det værre for en selv end godt er.

Anway, ITM:
1 stk. Voodoo Lab PPBAT 9V batteri-clips, sort, 50 cm á 29,00 DKK 29,00
20 stk. Switchcraft - jack, vinkel (Switchcraft® 226) á 38,00 DKK 760,00
5 stk. Mogami 2524 NEOPREN instrumentkabel, pr. meter á 30,00 DKK 150,00
1 stk. Kabelbindere/strips, 2.5mm x 100 mm, 100 stk. á 29,00 DKK 29,00
2 stk. 3M™ - Dual Lock® SJ3551, pr. løbende meter á 120,00 DKK 240,00

Så mangler jeg bare at komme det næste skridt - altså at få alt skidtet leveret og set om jeg har tegnet rigtigt mht. mål... Ellers var det jo dumt at bestille en custom case. ;) Men mon ikke det går - det værste bliver at få anden række designet og hvad der skal hæves i niveau m.m.

Nå - det kommer der nok en hel tråd om når vi kommer dertil. :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Tør man spørge, hvad batteriklipsen skal bruges til?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Sådan en Boss omskifter pedal som er designet så smart at den kræver strøm men ikke har plads til at indbygge et stik deri. Flot Boss... ;) Man burde bygge en selv, men så er vi tilbage til det der med at jeg ikke bryder mig om at lodde...


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Aha.

Ja, så blev man så klog... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Bare rolig - du bliver ikke snydt for et flash af det færdige værk om en god måneds tid. ;)

Skal bare liiiiige finde den der tid til at skille as, samle og lodde. :)



Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Jamen, jeg glæder mig oprigtigt til at se et flash af dine lodninger... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Pluto »

Itm. En Van Amps Sole-mate i brit rød. Ordentlig skrummel at have på sit board ,men det går vist lige 8-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

ITM: Lidt blandet elektronik til det kommende board - ikke ting skal loddes, men alligevel lidt nødvendige sager hvis tingene skal laves ordentligt. det ender jo med at tage flere måneder at få det skidt samlet når engang man kommer dertil. :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

ITM: TC PolyTune mini Noir + lidt andre ting til det omsiggribende nye board.


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af thomasrytter »

Vajhøj: Jeg har muligvis misset det, men hvorfor er det egentlig, at du skal have et nyt board? Jeg troede, at du var rigtig godt tilfreds med dit Skrydstrupgrej?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Det er jeg også og det er også de pedaler jeg skal bruge. Har bare aldrig fået loddet mine egne kabler m.m. + har designet et nyt board hvor pedalerne kommer til at stå i to plan.

Skrydstrup pedalerne er helt klart kommet for at blive, så det er også derfor jeg nu tager mig sammen til at lave boardet ordentligt. Det er lidt røvsygt at lodde 10 patchkabler hvis man laver om på noget efter et par måneder, men nu har dette setup været fast i et par år. :)

Men det er sgu lidt langhåret at få alle detaljer til at gå op i en højere enhed. ;)



Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Swampthing »

ITM : Callaham tremoloblok.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="VilhelmNielsen"]ITM: Thon pedalcase og en Xotic SP Compressor. Spændt på at høre hvad den kan![/quote]

Og nu er det så endelig blevet sendt :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen