Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]en xotic t-shirt[/quote]

Du bliver så flot! Den skal du sgu´ nok blive glad for.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Pluto »

Jeg er da altid flot. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Uha, ja - absolut!

Men du kommer til at vade rundt i østrogen til knæene med sådan en fræk sag!

Og dét er ikke altid lige let, skulle jeg hilse at sige...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

ITM: Noget så kedeligt som en iPad holder til montering på mikrofonstativ - man skal aldrig gå ned på grej, selv ikke på trods af at man ikke lige står og mangler det.
RoadHigh.dk

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Urup »

ITM: TC Dark Matter distortion og en billig cajon til den akustiske duo!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Michael Vajhøj"]ITM: Noget så kedeligt som en iPad holder til montering på mikrofonstativ - man skal aldrig gå ned på grej, selv ikke på trods af at man ikke lige står og mangler det.[/quote]

Og der er jo få ting, som ser så fedt ud på en scene som iPads - jo flere, jo bedre... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af munch_30 »

[quote="Michael Vajhøj"]ITM: Noget så kedeligt som en iPad holder til montering på mikrofonstativ - man skal aldrig gå ned på grej, selv ikke på trods af at man ikke lige står og mangler det.[/quote]

He he ... den holder kan du da hurtigt få brug for :D .

Når alternativet til iPad f.eks. "hedder" nodestativ, mappe og nodelampe, stikdåse, osv., så er en iPad intet mindre end sublim, og så fylder den 1/3 af det førnævnte "cirkus". At den så også lige kan transponere on the fly (f.eks. i Onsong), scroll`e tekst efter tidsinterval, etc. er også lidt lækkert :D

For dem, der roder med papirer, noder, etc. i deres musikvirke, er den et rigtigt godt bud på en schweitzerkniv.
Kim

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Ja, og så bruger man vel også sin iPad til at fjernstyre sin mixer!
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af munch_30 »

[quote="Smittefar"]Ja, og så bruger man vel også sin iPad til at fjernstyre sin mixer![/quote]

Selvf. :) det har du i hvert fald sørget for at jeg GAS`er efter, at kunne komme til :)

Indtil det bliver en realitet, må jeg nøjes med Mackie VLZ3 1604, som er en super fin arbejdshest.
Kim

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Hæhæ :mrgreen: :twisted:
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af munch_30 »

[quote="Smittefar"]Hæhæ :mrgreen: :twisted:[/quote]

:D man fristes jo snart over evne: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/mackie_dl_1608 ... 608.htm</a><!-- m -->
Kim

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Mener umiddelbart, den er billigere i Aage
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Barf »

Er sådan en DL 1608 noget som helst værd, hvis ikke alle i bandet har en iPad? Er den stadig fed, hvis man fx kun har en enkelt, som man har monteret på selve mixeren?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Ja, jeg synes stadig den er fed med kun een iPad, men det er jo klart, at jo flere iPads jo bedre. F.eks. synes jeg, det er et plus, at den er utroligt kompakt, og der er meget få bevægelige dele, der kan gå i stykker. Der er faktisk kun 16 gain potmetre og ca. 24 stik (kan ikke huske det præcise tal). Alle stikkene er i øvrigt Neutrik, så der har man da lidt tiltro til holdbarheden. Selv med en enkelt iPad har du også mulighed for at styre mixeren trådløst. Der behøver ikke at være nogen iPad monteret i mixeren, så man kan lige tage den med ud blandt publikum og tjekke niveauerne. Det anbefales dog, at man har en iPad sidden som standard, hvis nu det trådløse netværk skulle gå ned eller sådan, eller en iPad løber tør for strøm.

Det kunne være, jeg skulle prøve at lave et review af den i weekenden.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Barf »

Det må du meget gerne. Vi står og skal til at købe nyt anlæg (deriblandt ny mixer), og selvom jeg helst ikke vil bevæge mig ud i digitalmixere, så ser sådan en DL 1608 jo både smart og overskuelig ud.

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af munch_30 »

+1 ang. ønske om review.
Kim

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="munch_30"][quote="Michael Vajhøj"]ITM: Noget så kedeligt som en iPad holder til montering på mikrofonstativ - man skal aldrig gå ned på grej, selv ikke på trods af at man ikke lige står og mangler det.[/quote]

He he ... den holder kan du da hurtigt få brug for :D .

Når alternativet til iPad f.eks. "hedder" nodestativ, mappe og nodelampe, stikdåse, osv., så er en iPad intet mindre end sublim, og så fylder den 1/3 af det førnævnte "cirkus". At den så også lige kan transponere on the fly (f.eks. i Onsong), scroll`e tekst efter tidsinterval, etc. er også lidt lækkert :D

For dem, der roder med papirer, noder, etc. i deres musikvirke, er den et rigtigt godt bud på en schweitzerkniv.[/quote]

Jo, men hvor kom al den snak om papirer og mapper pludselig fra? Det var jo hverken Klüwers Big Band, Odense Symfonikerne eller oplæsningsaften i den lokale litteraturkreds, vi kom fra. Og Vajhøj spiller jo heller ikke balle længere, såh...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af SeniorFisker »

[quote="Barf"]Er sådan en DL 1608 noget som helst værd, hvis ikke alle i bandet har en iPad? Er den stadig fed, hvis man fx kun har en enkelt, som man har monteret på selve mixeren?[/quote]


Hej

Jeg kender en der har købt Mackie DL 1608 - der følger en router med
Meningen er at man laver et netværk og så tager man ipad ud af mixeren og går rundt og laver lyd
Hvis de enkelte band medlemmer har ipad kan de også styre deres eget monitor mix

De er meget meget glade for det - bedre lyd og fylder meget lidt

Personligt bruger jeg ipad til alle mine tekster - det er fedt - man kan lave bunker af setlister
Jeg spiller i 3 forskellige sammenhænge og har det hele på ipad
Ingen problemer med lys og det ser langt mere elegant ud end en mappe

SeniorFisker

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af munch_30 »

[quote="SeniorFisker"][quote="Barf"]Er sådan en DL 1608 noget som helst værd, hvis ikke alle i bandet har en iPad? Er den stadig fed, hvis man fx kun har en enkelt, som man har monteret på selve mixeren?[/quote]


Hej

Jeg kender en der har købt Mackie DL 1608 - der følger en router med
Meningen er at man laver et netværk og så tager man ipad ud af mixeren og går rundt og laver lyd
Hvis de enkelte band medlemmer har ipad kan de også styre deres eget monitor mix

De er meget meget glade for det - bedre lyd og fylder meget lidt

Personligt bruger jeg ipad til alle mine tekster - det er fedt - man kan lave bunker af setlister
Jeg spiller i 3 forskellige sammenhænge og har det hele på ipad
Ingen problemer med lys og det ser langt mere elegant ud end en mappe

SeniorFisker[/quote]

Hej Ole.

Det bruger jeg også min iPad til. Altså tekster, becifringer, osv. At man også kan transponere let i f.eks. Onsong er bare super fedt. Hertil kommer så muligheden for mixerstyring også - spændende.
Kim

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af munch_30 »

[quote="Sasha"][quote="munch_30"][quote="Michael Vajhøj"]ITM: Noget så kedeligt som en iPad holder til montering på mikrofonstativ - man skal aldrig gå ned på grej, selv ikke på trods af at man ikke lige står og mangler det.[/quote]

He he ... den holder kan du da hurtigt få brug for :D .

Når alternativet til iPad f.eks. "hedder" nodestativ, mappe og nodelampe, stikdåse, osv., så er en iPad intet mindre end sublim, og så fylder den 1/3 af det førnævnte "cirkus". At den så også lige kan transponere on the fly (f.eks. i Onsong), scroll`e tekst efter tidsinterval, etc. er også lidt lækkert :D

For dem, der roder med papirer, noder, etc. i deres musikvirke, er den et rigtigt godt bud på en schweitzerkniv.[/quote]

Jo, men hvor kom al den snak om papirer og mapper pludselig fra? Det var jo hverken Klüwers Big Band, Odense Symfonikerne eller oplæsningsaften i den lokale litteraturkreds, vi kom fra. Og Vajhøj spiller jo heller ikke balle længere, såh...

:-)[/quote]

Det kom fra mig.
Kim

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen