Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Smittefar"]De gamle Unidyne? De lyder fedt, hvis de lyder lige som Sashas (der var med i vores mikrofon shootout)[/quote]

Jep! Unidyne III 545s series II, hvis det skal være helt præcist. har kun lige testet med mundharpe og lille rørcombo, men det lyder da rigtigt ind til videre. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Har du så også fem stik til dem?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Har du så også fem stik til dem?[/quote]

Ja

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Frost »

[quote="DarkoPage"][quote="Sasha"]Har du så også fem stik til dem?[/quote]

Ja[/quote]

-Og det skal du være glad for. De stik er nemlig lavet af unobtanium, og koster i fri handel - hvis man kan finde dem - formentlig mere end du har givet for den enkelte mikrofon :?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Måske ikke ligefrem mere end selve mikrofonerne. Men de kan godt være temmelig dyre...

Men hvorfor hele fem? Er hele bandet blevet ekviperet med dem?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af fortytwo »

Jeg er mere interesseret i, hvad du har måtte bøde for dem, og om de skal bruges allesammen..? ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

Jeg fik dem for 1900,-, 380,- pr. stk., inkl. en fin transportkasse og 6 m lange kabler til dem alle sammen, så jeg skulle da ha' alle 5! :D

Indtil nu bliver de her alle sammen, til jeg har fået lyttet ordentligt på dem, men der ryger nok et par stykker videre. Det bliver dog ikke til 380,- stykket. ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Ja, det var sgu´ en go´ handel, må man sige!

Så billige har jeg vist aldrig set dem. Men hvis man kigger sig lidt for, kan de nu som regel findes til nogenlunde hæderlige priser. En SM56 derimod... :-)

Nu skal du jo så bare ud at finde fem gamle Atlas-stativer til dem... :-)

Det kunne være lidt sjovt at høre, hvor stor forskel der er mellem de fem. For de lyder garanteret ikke ens...

Bruger du den højimpedante "indstilling" på dem? (Jeg tænker: Hvis du kører i en guitarforstærker eller lign.)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Det kunne være lidt sjovt at høre, hvor stor forskel der er mellem de fem. For de lyder garanteret ikke ens...

Bruger du den højimpedante "indstilling" på dem? (Jeg tænker: Hvis du kører i en guitarforstærker eller lign.)[/quote]

Ja, det kunne være sjovt at lave en lille test, og det regner jeg nok også med at gøre, for at finde ud af hvilke der skal blive i folden.

Mht. impedansen, så er de alle lige nu indstillet på lav impedans, så nej, det lyder ikke så godt som det nok kan komme til at lyde gennem en forstærker, men jeg regner med at en eller to skal konverteres til høj impedans, til brug med mundharpe og vokal gennem guitarforstærker.

Hvordan er din indstillet?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Nu er begrebet "indstilling" måske lidt uheldigt, da det jo udelukkende handler om, hvordan man forbinder ledningerne i stikket. Men jeg har (endnu) aldrig prøvet at bruge den højimpedante mulighed. Jeg vil dog tro, at hvis man bruger den, som du skitserer, ind i en guitarforstærker eller lignende med et højimpedant, ubalanceret input, så vil man få bedst resultat, hvis man også bruger mikrofonens højimpedante output - især hvis man er ude efter den "klassiske", forstærkede lyd af mundharpe. Men man ved selvfølgelig aldrig, før man har prøvet... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

:gay-imgay: ITM: En reissue FOXX Fuzz Wah Volume i kinky rød plys! :gay-imgay:

Abaddon
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Abaddon »

På vej fra "over there": en Kay archtop fra sidst i 50'erne med "Speed Bump" pickup. Den skal lige fikses lidt op når den ankommer og så er der ellers dømt skramlet blues og slide :character-blues:

Billede

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

Tillykke med den! Den er ret lækker! :thumbup:

Må man spørge hvad du skulle af med alt i alt med told, moms og alt det gøgl (hvis den er kommet så langt)?

Abaddon
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Abaddon »

Tak! Den er ikke så langt endnu men det er vel næsten med statsgaranti at der bliver bonget moms osv, så det ender på ca 1000,- for guitaren, 500 for fragt, 500 i moms og gebyr og så omkring 500 i stumper til at få den i spilbar stand, så vel omkring 2,5K + noget arbejdstid...

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

Sprød Kay! Skønt for en gangs skyld at se andet end fender- og gibsonguitarer herinde. Meld endelig tilbage når du har fået den fikset op.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Morten M »

ITM:
Seymour Duncan SPB-3 og Badass Bass II til opgradering af den båndløse.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af kraen »

Netop afhentet i Akustikken: Jacobsen SC-1 pickups til min Strat.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Altså, selv om man jo selvfølgelig er nødt til at tage sine forbehold overfor Toto-præferencer og deslige, glæder jeg mig da til at høre, hvad du siger til dem... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af kraen »

[quote="Sasha"]Altså, selv om man jo selvfølgelig er nødt til at tage sine forbehold overfor Toto-præferencer og deslige, glæder jeg mig da til at høre, hvad du siger til dem... :-)[/quote]

Ja, det gør jeg egentlig også. Jeg er dog rendt ind i første problem. Skruerne passer ikke ned i hullerne til montering.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Morten M »

ITM:
Rudolf Schenker Flying V. Første model med volute siden ca '81. Den glæder jeg mig til.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen