Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af IkkeMig »

ITM: The Ultimate - An Illustrated History of Hamer Guitars

Sjov konstatering: De to billigste leveringsoptions fra Amazon er hhv. 3-10 dages levering, som er gratis eller 3-7 dage, der koster en halvtredser for en enkelt bog. Det er dyrt at få håbet om, at der ikke går mere end en uge :lol:

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

Snart ITM:

- En gammel Ibanez Standard Wau Fuzz. Købt ret billigt som defekt, men jeg håber at kunne fikse den.
- Maestro PS-1A phaser. Så skal der spilles No Quarter! :twisted:

Lurer derudover lidt på denne: http://www.4sound.dk/forum/forum_posts. ... st#1729541

Og håber på få byttet min Hot Rod Deville + penge for denne: http://www.dba.dk/guitarcombo-fender-su ... 003231612/ Umiddelbart virkede sælgeren frisk på at tage den i en byttehandel, men jeg skal lige høre hvor meget der skal oveni.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Barf »

NHOBTØ (Netop Hentet Og Bragt Til Øvelokalet): En Mackie DL1608 Mixer. Fylder og vejer dælme ikke meget i forhold til den Mackie 1604, vi slæber rundt på nu. Glæder mig til at prøve den af.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Tillykke med den - Vi bliver gladere og gladere for den for hver gang vi bruger den
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Barf »

Tak tak. Dine erfaringer med den har også været med til at styrke min overbevisning om, at det er det rette valg. Og når jeg så har en kammerat, som laver professionel lyd til daglig, som gerne vil komme og lave en drøngod standardindstilling til os, så er det jo ikke helt skidt :)

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Lause »

[quote="JSThomsen"][quote="Lause"]ITM: Advanced Engineering Mathematics.. :O[/quote]

Det kunne lyde som Erwin Kreyszig ;) [/quote]

Bingo! :)


ITM: 6x 6meter xlr-kabler. Mangler dem ikke - men de var billige..

Harrison
Johnny B. Goode
Indlæg: 130
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Harrison »

ITM: 2x12 Carl Martin Custom Shop kabinet :-)

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

[quote="DarkoPage"]Snart ITM:

- Maestro PS-1A phaser. Så skal der spilles No Quarter! :twisted:[/quote]

Jeg ved ikke lige hvad det er med mig og de pedaler for tiden, men den her kom heller ikke afsted fordi den var defekt... Damn! Havde ellers lige glædet mig. :?

Men ITM i stedet for er en gammel Maestro Fuzztain. :thumbup:

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af fortytwo »

[quote="DarkoPage"][quote="DarkoPage"]Men ITM i stedet for er en gammel Maestro Fuzztain. :thumbup:[/quote][/quote]

Har haft en.. Den er sjov, men jeg kan faktisk bedre li' deres alm. Fuzz pedal.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

På vej for at hente:

- Gammel Aria Pro II CS-250
- Gammel HH Electronics V-S Musician med tilhørende ældre Ampeg kabinet
- Boss SG-1 Slow Gear
- Boss OD-1
- Og en gammel Morley volume pedal kom også lige med i handlen

Det var rigtig billigt, så det er vist en af de bedre deals jeg har lavet!

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Peter C »

ITM:

TAD Silencer Power Attenuator 8 ohm

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

[quote="DarkoPage"]På vej for at hente:

- Gammel Aria Pro II CS-250
- Gammel HH Electronics V-S Musician med tilhørende ældre Ampeg kabinet
- Boss SG-1 Slow Gear
- Boss OD-1
- Og en gammel Morley volume pedal kom også lige med i handlen

Det var rigtig billigt, så det er vist en af de bedre deals jeg har lavet![/quote]

Jeg bliver nødt til at dele min begejstring for, hold kæft, hvor er jeg stoked over min handel!!!!! :dance:

Aria'en er faktisk ret fed! God at spille på, selv med de halvgamle strenge der sidder på. Pickups'ene er HELT VILDT FEDE og med både coil tap og "out-of-phase" switch, kan man få rigtig mange (brugbare) lyde ud af den. Jeg er særligt glad for mellempositionen med begge kontakter aktiveret. Meget "jangly" lyd som jeg ikke har kunnet få på nogle af mine andre guitarer. Lyder faktisk mere af Strat end Les Paul på trods af humbuckers'ne.

HH forstærkeren!!! :banana-linedance: Jeg er aldrig blevet så overrasket over en transistorforstærker. Damn, den lyder fedt (og meget højt)! Fjederrumklangen lyder ligeså vildt godt! Jeg skulle da også lige cranke den, og nu bliver jeg sikkert sablet ned, men jeg kan sgu meget godt lide dens forvrængning. Helt sikkert anderledes end en rørforstærker, men meget brugbar til visse ting. Og fik jeg sagt at display'et lyser op i en fræk grøn farve? :gay-imgay:

Ampeg cab'et viste sig at være et V4 (4x12") fra '75. Jeg gad ikke til at skrue enhederne af, så jeg har ikke lige fået tjekket hvad det er for nogle, men de lyder sindsygt godt!

SG-1'eren er jeg ikke synderligt begejstret for, men det er vist også mere en "samler-ting". OD-1'eren er fed, og Morley'en viste sig også at være en wah, som ligeså lyder ret fedt.

Fik jeg sagt at det er fedt?! :lol:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Sjovt:

SG-1'eren var den eneste ting i dit indlæg, som fik mig til at tænke "Ja, den kunne da egentlig være meget fed"... (har dog et par stykker i forvejen)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Sjovt:

SG-1'eren var den eneste ting i dit indlæg, som fik mig til at tænke "Ja, den kunne da egentlig være meget fed"... (har dog et par stykker i forvejen)[/quote]

:lol:

Et par stykker?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af IkkeMig »

ITM: Et sæt "Rebel Yell" - Steve Stevens signatur-pickup fra Bare Knuckle Pickups.

Bare for det tilfælde, at en Jackson med lyn på ikke var 80'er-agtig nok i forvejen (og selv om jeg normalt er glad for EMG'er, så lyder de af lort i hende her...).

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="DarkoPage"][quote="Sasha"]Sjovt:

SG-1'eren var den eneste ting i dit indlæg, som fik mig til at tænke "Ja, den kunne da egentlig være meget fed"... (har dog et par stykker i forvejen)[/quote]

:lol:

Et par stykker?[/quote]

Jah, enhver ved vel, at tricket er at bruge to samtidig..?

Så jeg har en gammel svend, som jeg rodede lidt med for at få den til at åbne lidt langsommere og pænere. Men problemet er, at denne pedal i særklasse gerne vil sidde forrest i kæden (da den jo reagerer på signalniveauet). Bruger man så fuzz, Octavia, Univibe o.l. er det jo ikke fedt at have sådan et par buffere permanent sat ind før disse pedaler. Så jeg byggede et par kopier (med true bypass for at komme ud over problemet), hvori jeg inkluderede de ændringer, jeg havde lavet i den gamle.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

Ja, jeg synes nemlig også problemet er at den, som du siger, "åbner" for hurtigt og lidt abrupt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Nu skal man jo være opmærksom på, at denne pedal nærmest "dikterer" en bestemt staccato-spillemåde, da den jo har brug for et "hul" mellem tonerne til at lukke i. Men man kan, som antydet ovenfor, godt fifle lidt med dens kredsløb og få den til at virke bedre end originalt. Man skal dognok ikke bilde sig ind, at den bliver flere penge værd på dén konto. Men hvem fa' en interesserer sig også for noget så kedeligt som penge?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Ja det skulle da måske lige være denne jubeloptimist:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/boss-sg-1-slow-gear-s ... low-gear-s ... 001157459/</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Men hvem fa' en interesserer sig også for noget så kedeligt som penge?[/quote]

Nej, det er vel kun hele denne materialistiske verden vi lever i. :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen