Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af MacG »

[quote="Odgaard"]Jeg anede slet ikke, der fandtes shims til P90'ere. Er det kun et spørgsmål om at få pickuppen op i højde, eller gør de andet?[/quote]

På dem med dogears er der ikke andre muligheder for at justere dem op og ned. Men det gør en ret stor forskel på lyden.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Det kan jeg sagtens forestille mig. I så fald er dogears da en smådum konstruktion.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af MacG »

[quote="Odgaard"]Det kan jeg sagtens forestille mig. I så fald er dogears da en smådum konstruktion.[/quote]

Yep, men i ´46 var det en smart måde at kunne sætte en pickup på en buet top på en akustisk guitar. Men de ser seje ud, og det tæller..
Jeg synes heller ikke at dem med Soapbar-covers er ret meget smartere at justere på, med træskruer og skumgummi, men de lyder godt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]
Jeg har nærmest fået sådan en forærende:

Billede

En Epiphone ´57 Les Paul Junior Reissue, fra deres Custom Shop (!?) Set neck, IKKe skruehals, fedt lavet af mahogni, spiller godt, men pickuppen er for lav (Og noget hø..)[/quote]

Det er da ved at udvikle sig til det rene "Epicenter Østjylland" dernede... :-)

Jeg forventer naturligvis, at far og søn i skøn forening istemmer den sprødest tænkelige udgave af:

<!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

næste gang, jeg ankommer. I har jo allerede udseendet til det... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

ITM (eller netop hjemmebragt fra 4sound): DIY-cajon... <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/cajons/meinl- ... ons/meinl- ... cajon.html</a><!-- m -->
:lol:
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Billede

Byggemand Bob holder pause...


Sent from my iPhone using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af efrandsen »

Så er du snart klar til at sidde og trommelumme lidt. Evt. kan du bruge den som Mississippi Rythm Box ligesom Seasick Steve [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Det værste ved at kigge på lim der tørrer er at det godt kan gå hen og blive ret skævt til sidst... Der går mange guldøl på sådan en cajon... :D :D


Sent from my iPhone using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Der kigges på lak der tørrer... Det er hårdt arbejde at bygge sådan en...
Billede


Sent from my iPhone using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
cry, baby
Smoke On The Water
Indlæg: 57
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af cry, baby »

....og det kræver stor omhyggelighed. Det er for eksempel vigtigt, at
du drikker af den rigtige dåse.....

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af kraen »

[quote="cry, baby"]....og det kræver stor omhyggelighed. Det er for eksempel vigtigt, at
du drikker af den rigtige dåse.....[/quote]

Medmindre man gerne vil have lakeret sine indvolde.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Man skal aldrig stå i vejen for en god fernisering... ;-)
RoadHigh.dk

Grandad
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Grandad »

Når du nu ikke har en Cadillac, kunne du jo spørge Viggo, om han kunne tænke sig at være en hund-i-fernis ;-)

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

ITM: Squier Classic Vibe 50's Tele. Så må vi se om hypen holder.

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Martin60 »

ITM: En Loop-master 6-loop!

NN: Det er først lige gået op for mig at jeg ikke har nok stik - Pokkers :)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

ITM er at stramme den lidt, eftersom jeg selv har afleveret varen på cykel og selv forventer at hente den igen, men ikke desto mindre er min trofaste, midthalvfjerdser Telecaster Custom afleveret til en omgang TLC hos Woodsound. Ny sadel, rigtig montering af Bigsby, båndplaning og installering af Mastery-stol. Det bliver dyrt, men forhåbentlig pengene værd :-/ Når det er klaret, har jeg en gammel SG og en ditto LP deluxe, der skal have nogenlunde samme tur. Man kunne jo have fået en ny guitar eller en længere rejse til USA for de penge. Suk.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af udepost »

[quote="Telemaster"]ITM er at stramme den lidt, eftersom jeg selv har afleveret varen på cykel og selv forventer at hente den igen, men ikke desto mindre er min trofaste, midthalvfjerdser Telecaster Custom afleveret til en omgang TLC hos Woodsound. Ny sadel, rigtig montering af Bigsby, båndplaning og installering af Mastery-stol. Det bliver dyrt, men forhåbentlig pengene værd :-/ Når det er klaret, har jeg en gammel SG og en ditto LP deluxe, der skal have nogenlunde samme tur. Man kunne jo have fået en ny guitar eller en længere rejse til USA for de penge. Suk.[/quote]

Bigsby boret fast i begge 2? Jeg synes du sagde du ville pille det af

/Søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]ITM er at stramme den lidt, eftersom jeg selv har afleveret varen på cykel og selv forventer at hente den igen, men ikke desto mindre er min trofaste, midthalvfjerdser Telecaster Custom afleveret til en omgang TLC hos Woodsound. Ny sadel, rigtig montering af Bigsby, båndplaning og installering af Mastery-stol. Det bliver dyrt, men forhåbentlig pengene værd :-/ Når det er klaret, har jeg en gammel SG og en ditto LP deluxe, der skal have nogenlunde samme tur. Man kunne jo have fået en ny guitar eller en længere rejse til USA for de penge. Suk.[/quote]

Nej. Nej. Nej. Nej.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

[quote="udepost"][quote="Telemaster"]ITM er at stramme den lidt, eftersom jeg selv har afleveret varen på cykel og selv forventer at hente den igen, men ikke desto mindre er min trofaste, midthalvfjerdser Telecaster Custom afleveret til en omgang TLC hos Woodsound. Ny sadel, rigtig montering af Bigsby, båndplaning og installering af Mastery-stol. Det bliver dyrt, men forhåbentlig pengene værd :-/ Når det er klaret, har jeg en gammel SG og en ditto LP deluxe, der skal have nogenlunde samme tur. Man kunne jo have fået en ny guitar eller en længere rejse til USA for de penge. Suk.[/quote]

Bigsby boret fast i begge 2? Jeg synes du sagde du ville pille det af

/Søren[/quote]

Jeg kom til fornuft :D
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"]ITM er at stramme den lidt, eftersom jeg selv har afleveret varen på cykel og selv forventer at hente den igen, men ikke desto mindre er min trofaste, midthalvfjerdser Telecaster Custom afleveret til en omgang TLC hos Woodsound. Ny sadel, rigtig montering af Bigsby, båndplaning og installering af Mastery-stol. Det bliver dyrt, men forhåbentlig pengene værd :-/ Når det er klaret, har jeg en gammel SG og en ditto LP deluxe, der skal have nogenlunde samme tur. Man kunne jo have fået en ny guitar eller en længere rejse til USA for de penge. Suk.[/quote]

Nej. Nej. Nej. Nej.[/quote]

Du må først synes noget, når du kan finde ud af at spille på en Telecaster :wave:
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen