Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

ITM: Plum Crazy FX Fuzzy Lady.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Pluto »

ITM- Et sæt Bare Knuckle The Mule. Glæder mig utroligt til at få disse hæslige lydende Gibson Custombuckers rykket ud af min Gold top.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Kladen »

ITM 2 stk Brimar ecc83 nos or tos only time will tell :)

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Per Ørum »

Blond Fender Vibro King årg. 1997.....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Per Ørum skrev: Blond Fender Vibro King årg. 1997.....
Jamen, tillykke med det. Er den med EL84 eller 6V6 som driver-rør til rumklangen?


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Per Ørum skrev: EL84..
Ok. Hvis det var min forstærker, ville jeg så ikke betænke mig på at få den modificeret til at bruge et 6V6 i stedet, selv om det jo nødvendigvis indbefatter at bore op til en større rørsokkel. Fender lægger temmelig friskt 460-470 volt på et rør, som er rated til max. 300. Det er at bede om problemer! Det indså Fender så også efter kort tid og skiftede til 6V6, som i det mindste er rated til 360 volt. Jeg ville dog vælge et JJ 6V6, som skulle kunne holde til 500 volt.

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Per Ørum »

Hej Søren.

Jeg kender udmærket til "problematikken" - vil dog lige måle "dyret" igennem inden jeg beslutter mig om der skal foretages en modifikation som "skåner" El84 røret eller der skal 6V6 i.

Har en god ven som i mange år har spillet på sin med EL84 uden problemer.

God Jul.

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Per Ørum »

Vibro King Update.

Jeg fik ampen hjem og den lyder godt. Ligesom da vi var unge og altid skulle skille knallerten af for at finde ud af hvorfor den kørte så godt skulle Vibro King også eksamineres.

Det viser sig at det er en transition model. på tubechart står der EL84 som driverrør til Reverb, men der sidder et 6V6 rør der og det er lavet sådan fra fabrikken.....

Som sædvanlig ved Fender. Smid ikke noget ud - bare brug de tubecharts som vi har uanset om de er rigtige....

Nå et biascheck og et umatchet sæt udgangsrør, som blev skiftet til er par ældre RCA 6L6 og en finjustering af bias. - så er den bare uorden og lyder fedt.

God weekend.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Per Ørum skrev: Vibro King Update.

Som sædvanlig ved Fender. Smid ikke noget ud - bare brug de tubecharts som vi har uanset om de er rigtige....

Well, jeg synes nu ellers nok, at Fender plejer at være ret så "regelrette og kedelige" lige netop på dette punkt. Det kan f.eks. nok tælles på én hånd, hvor mange afvigelser fra det officielle diagram over en given Fender-forstærker, jeg gennem de sidste 15-20 år har set i "den virkelige verden". Helt, HELT anderledes ser det ud hos f.eks. Marshall, hvor det altid er spændende at se, hvad man finder "under hjelmen" på et givent eksemplar. F.eks. så jeg for nyligt et eksempel på en aldrende 50 watts top, der tilsyneladende var bygget på en dag, hvor Marshall var løbet tør for 22 nF-kondensatorer (og dem er der altså en hel del af i en typisk Marshall!). Men så må man jo bare forsøge at bygge noget, der ligner så meget, som man nu kan få det til, uden 22 nF-kondensatorer...  

Så et forkert klistermærke er bestemt ikke noget "at hyle op om"  ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Der er en M-Audio BX subwoofer på vej tilmig sammen med kabler og plektre.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Jeg har lige hældt to stk trådløse systemer i bilen

Shure GLX-D16 (trådløst til guitar - Shure er endelig kommet med noget, der kan hamle op med Line6s Relay serie - internettet siger, at de her er bedre)
Shure PSM300 premium (trådløst til in-ear)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af FunkyValle »

Smittefar skrev: Shure GLX-D16
Hvad sker der for det specialbatteri i senderen? Det er da noget ged, at det ikke bare er et standard AA eller AAA? Jeg ville ikke være tryg ved, at jeg ikke nemt kan skaffe et ekstra batteri....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Du kan jo altid købe et ekstra batteri - Men der er altså ingen AA batterier, der kører 16 timer ad gangen.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg skulle godt nok heller ikke have noget at være afhængig af noget, der var mere eksotisk end et helt almindeligt standard-batteri. Men OK: Jeg kunne så heller aldrig finde på bevidst lige at smide mit signal gennem et par A/D-og D/A-konvertere, før det når frem til den første fuzz-pedal... ;)

(Og nok heller ikke efter for dén sags skyld)
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

NSPVIB (Now Snart På Vej I Bil): Noget 200 Watts rør-halløj. 

NTK: Der kommer bare et tidspunkt, hvor man har rodet nok med 1 watt...  ;)
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af FunkyValle »

Smittefar skrev: Du kan jo altid købe et ekstra batteri - Men der er altså ingen AA batterier, der kører 16 timer ad gangen.
Lige her jeg enig med Sasha. Jeg vil hellere skifte batteri lidt oftere for at få noget standard. Tror at mine 2xAA i min gamle (og nu ulovlige) Sennheiser EW172 holder i 6-8 timer aktiv spilletid. Mon ikke de har formået at udnytte kapaciteten en del mere i de nyere digitale systemer og derfor er noget tættere på de 16 timers spilletid med alm. AA-batterier?

Nogle, der ved hvor længe batterilevetiden på f.eks. Line6 relay systemet er til sammenligning?

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Kladen »

Sasha skrev: NSPVIB (Now Snart På Vej I Bil): Noget 200 Watts rør-halløj. 

NTK: Der kommer bare et tidspunkt, hvor man har rodet nok med 1 watt...  ;)
Har dine naboer gjort dig noget? :D

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

FunkyValle skrev:
Smittefar skrev: Du kan jo altid købe et ekstra batteri - Men der er altså ingen AA batterier, der kører 16 timer ad gangen.
Lige her jeg enig med Sasha. Jeg vil hellere skifte batteri lidt oftere for at få noget standard. Tror at mine 2xAA i min gamle (og nu ulovlige) Sennheiser EW172 holder i 6-8 timer aktiv spilletid. Mon ikke de har formået at udnytte kapaciteten en del mere i de nyere digitale systemer og derfor er noget tættere på de 16 timers spilletid med alm. AA-batterier?

Nogle, der ved hvor længe batterilevetiden på f.eks. Line6 relay systemet er til sammenligning?
Line 6 lover selv 8+ hours

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Jeg må så i øvrigt erkende, at jeg er for miljøbevidst til at smide to batterier ud efter hver øver.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen