Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

Sasha skrev: NSPVIB (Now Snart På Vej I Bil): Noget 200 Watts rør-halløj. 

NTK: Der kommer bare et tidspunkt, hvor man har rodet nok med 1 watt...  ;)
Fortæl mere :rolleyes:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Jeg må så i øvrigt erkende, at jeg er for miljøbevidst til at smide to batterier ud efter hver øver.
Havde ikke lige i første omgang fanget, at der var tale om genopladelige batterier. Det fjerner så selvfølgelig noget af min anke. Men jeg ville dælme godt nok pakke ekstra batteri og lader som det første, hvis jeg skulle på job og havde en idé om, at min forbindelse til omverdenen skulle afhænge af sådan en fætter

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Kladen skrev:
Sasha skrev: NSPVIB (Now Snart På Vej I Bil): Noget 200 Watts rør-halløj. 

NTK: Der kommer bare et tidspunkt, hvor man har rodet nok med 1 watt...  ;)
Har dine naboer gjort dig noget?   :D
Narh, men derfor kan man jo godt - sådan lidt præventivt - gøre dem noget, ikke?   :D

Nej, seriøst: Der findes jo også et lidt sjovt folkefærd ved navn bassister. Dem må man jo ikke glemme, de stakkels puds. Så jeg har i efterhånden en del år gået og puslet lidt med idéen - godt hjulpet på vej af et par bas-spillende bekendte - om at bygge "Verdens bedste basforstærker" - en ting, som jeg med 100% sikkerhed kan sige, at jeg absolut ikke har noget at bruge til! ;) Men der er nogle ting, som jeg godt kunne tænke at prøve at lege lidt med i den forbindelse. Problemet er blot, at skal man ud at købe rør og transformatorer til en basforstærker, der kan bruges til noget, så bliver det dælme hurtigt dyrt. Men for nyligt købte jeg så af Abaddon en aldrende Carlsbro 200 watts PA-forstærker med store, fine Partridge transformatorer og nogle fine KT88´ere.

Men det ligger nok lidt ud i fremtiden, at jeg kommer til at rode med det. Den endelige form ligger også langt fra fast endnu - om det skal være en integreret top, eller om det måske i virkeligheden kunne være meget fedt at have sig sådan en 200 watts effektforstærker i løs - måske rackmonterbar? - form, som så kunne kombineres med forskellige forforstærkere. Skulle man en skønne dag også få den vildfarne tanke at prøve at bygge en rendyrket metal-(for)forstærker til guitarbrug, kunne den jo så måske også meget passende spændes foran sådan en klippefast kraftkarl.

Og så er der i en tid, hvor det lader til, at en basforstærker helst skal være sådan en digital satan, som ikke må veje over tre kilo og i øvrigt helst skal kunne være i lommen, jo altså noget over at lege rundt med noget, der med garanti (!!!) ikke kan være i lommen eller vejer under tre kilo, men som til gengæld lyder, så fuglene synger, og som i øvrigt også arbejder ved spændinger, der med sikkerhed slår dig ihjel, hvis du laver den mindste fejl undervejs.

Men nu må vi se, hvornår der sker noget i sagen. Med de nuværende "dyngers" størrelse, bliver det hverken lige i morgen eller i overmorgen. Men tilbuddet på "donorforstærkeren" var for godt til at ignorere...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Sasha skrev:
Smittefar skrev: Jeg må så i øvrigt erkende, at jeg er for miljøbevidst til at smide to batterier ud efter hver øver.
Havde ikke lige i første omgang fanget, at der var tale om genopladelige batterier. Det fjerner så selvfølgelig noget af min anke. Men jeg ville dælme godt nok pakke ekstra batteri og lader som det første, hvis jeg skulle på job og havde en idé om, at min forbindelse til omverdenen skulle afhænge af sådan en fætter
Jeg skal da være ærlig og sige, at jeg gerne havde set, at det genopladelige batteri var udført i et format, så man i en snæver vending kunne smide to almindelige AA batterier i. Men jeg tror nu bare, jeg køber mig et backupbatteri ved lejlighed. Det koster $30.

Men nu har jeg også købt mig et trådløst in-ear system. Og der følger faktisk ikke et genopladeligt batteri med. Det kan man så tilkøbe for den nette sum af $118 - Det er lige lovlig heftigt til min smag, så her vil jeg se, om jeg ikke kan få et par almindelige genopladelige AA batterier til at virke tilstrækkelig godt. De fleste siger dog, at genopladelige AA i trådløse systemer virker for dårligt.

Den lyder da i øvrigt spændende den der basforstærker.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af FunkyValle »

Smittefar skrev: Jeg må så i øvrigt erkende, at jeg er for miljøbevidst til at smide to batterier ud efter hver øver.
Jeg har i mange år kørt med genopladelige AA-batterier af netop samme årsag. Der findes også gode genopladelige batterier med mindst lige så meget kapacitet som konventionelle batterier. Det er bare sjældent dem, der følger med, når man køber opladeren.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Hvilke er det helt præcist? Jeg er storforbruger af genopladelige batterier - børnelegetøj og foto blitz sluger en del - jeg bruger Sanyo / Panasonic eneloop og Ikea LADDA. Fungerer super til blitz. Jeg er spændt på at prøve dem til det trådløse
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af FunkyValle »

Smittefar skrev: Hvilke er det helt præcist? Jeg er storforbruger af genopladelige batterier - børnelegetøj og foto blitz sluger en del - jeg bruger Sanyo / Panasonic eneloop og Ikea LADDA. Fungerer super til blitz. Jeg er spændt på at prøve dem til det trådløse
Jeg fandt nogle med en kapacitet på 2700 mAh (?) i en batteributik på Værnedamsvej for nogle år siden. Dem, jeg havde fået med min oplader var vist kun på 1200 mAh.
Jeg kan ikke huske mærket på stående fod. (og ja, jeg står op...)
Last edited by FunkyValle 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Jeg har også forskellige på i hvert fald 2500 mA

Du må gerne lige tjekke mærke og model - Det kommer ret meget an på, hvilken batteriteknologi, der anvendes
Modded guitars were crap right out of the factory

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af DarkoPage »

Sasha skrev:
Kladen skrev:
Sasha skrev: NSPVIB (Now Snart På Vej I Bil): Noget 200 Watts rør-halløj. 

NTK: Der kommer bare et tidspunkt, hvor man har rodet nok med 1 watt...  ;)
Har dine naboer gjort dig noget?   :D
Narh, men derfor kan man jo godt - sådan lidt præventivt - gøre dem noget, ikke?   :D

Nej, seriøst: Der findes jo også et lidt sjovt folkefærd ved navn bassister. Dem må man jo ikke glemme, de stakkels puds. Så jeg har i efterhånden en del år gået og puslet lidt med idéen - godt hjulpet på vej af et par bas-spillende bekendte - om at bygge "Verdens bedste basforstærker" - en ting, som jeg med 100% sikkerhed kan sige, at jeg absolut ikke har noget at bruge til! ;) Men der er nogle ting, som jeg godt kunne tænke at prøve at lege lidt med i den forbindelse. Problemet er blot, at skal man ud at købe rør og transformatorer til en basforstærker, der kan bruges til noget, så bliver det dælme hurtigt dyrt. Men for nyligt købte jeg så af Abaddon en aldrende Carlsbro 200 watts PA-forstærker med store, fine Partridge transformatorer og nogle fine KT88´ere.

Men det ligger nok lidt ud i fremtiden, at jeg kommer til at rode med det. Den endelige form ligger også langt fra fast endnu - om det skal være en integreret top, eller om det måske i virkeligheden kunne være meget fedt at have sig sådan en 200 watts effektforstærker i løs - måske rackmonterbar? - form, som så kunne kombineres med forskellige forforstærkere. Skulle man en skønne dag også få den vildfarne tanke at prøve at bygge en rendyrket metal-(for)forstærker til guitarbrug, kunne den jo så måske også meget passende spændes foran sådan en klippefast kraftkarl.

Og så er der i en tid, hvor det lader til, at en basforstærker helst skal være sådan en digital satan, som ikke må veje over tre kilo og i øvrigt helst skal kunne være i lommen, jo altså noget over at lege rundt med noget, der med garanti (!!!) ikke kan være i lommen eller vejer under tre kilo, men som til gengæld lyder, så fuglene synger, og som i øvrigt også arbejder ved spændinger, der med sikkerhed slår dig ihjel, hvis du laver den mindste fejl undervejs.

Men nu må vi se, hvornår der sker noget i sagen. Med de nuværende "dyngers" størrelse, bliver det hverken lige i morgen eller i overmorgen. Men tilbuddet på "donorforstærkeren" var for godt til at ignorere...
Hvorfor kun 200 watt?

Billede


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

DarkoPage skrev: Eller det her monster: http://www.chambonino.com/construct/const5.html
It´s not about how big it is - it´s how hard it is.

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Kladen »

Sasha skrev:
Kladen skrev:
Sasha skrev: NSPVIB (Now Snart På Vej I Bil): Noget 200 Watts rør-halløj. 

NTK: Der kommer bare et tidspunkt, hvor man har rodet nok med 1 watt...  ;)
Har dine naboer gjort dig noget?   :D
Narh, men derfor kan man jo godt - sådan lidt præventivt - gøre dem noget, ikke?   :D

Nej, seriøst: Der findes jo også et lidt sjovt folkefærd ved navn bassister. Dem må man jo ikke glemme, de stakkels puds. Så jeg har i efterhånden en del år gået og puslet lidt med idéen - godt hjulpet på vej af et par bas-spillende bekendte - om at bygge "Verdens bedste basforstærker" - en ting, som jeg med 100% sikkerhed kan sige, at jeg absolut ikke har noget at bruge til! ;) Men der er nogle ting, som jeg godt kunne tænke at prøve at lege lidt med i den forbindelse. Problemet er blot, at skal man ud at købe rør og transformatorer til en basforstærker, der kan bruges til noget, så bliver det dælme hurtigt dyrt. Men for nyligt købte jeg så af Abaddon en aldrende Carlsbro 200 watts PA-forstærker med store, fine Partridge transformatorer og nogle fine KT88´ere.

Men det ligger nok lidt ud i fremtiden, at jeg kommer til at rode med det. Den endelige form ligger også langt fra fast endnu - om det skal være en integreret top, eller om det måske i virkeligheden kunne være meget fedt at have sig sådan en 200 watts effektforstærker i løs - måske rackmonterbar? - form, som så kunne kombineres med forskellige forforstærkere. Skulle man en skønne dag også få den vildfarne tanke at prøve at bygge en rendyrket metal-(for)forstærker til guitarbrug, kunne den jo så måske også meget passende spændes foran sådan en klippefast kraftkarl.

Og så er der i en tid, hvor det lader til, at en basforstærker helst skal være sådan en digital satan, som ikke må veje over tre kilo og i øvrigt helst skal kunne være i lommen, jo altså noget over at lege rundt med noget, der med garanti (!!!) ikke kan være i lommen eller vejer under tre kilo, men som til gengæld lyder, så fuglene synger, og som i øvrigt også arbejder ved spændinger, der med sikkerhed slår dig ihjel, hvis du laver den mindste fejl undervejs.

Men nu må vi se, hvornår der sker noget i sagen. Med de nuværende "dyngers" størrelse, bliver det hverken lige i morgen eller i overmorgen. Men tilbuddet på "donorforstærkeren" var for godt til at ignorere...
Sådan... Præventiv afretning af naboer :cool:
Der er sådan et eller andet småperverst ved sådan et kæmpe svin af en forstærker :)
Hvordan er schematic ? Carlsbro plankede marshall i gamle dage ikke?
Var det ikke Mick Ronson og Blackmoor der spillede på 200 watter back in the days?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Kladen skrev:
Hvordan er schematic ? Carlsbro plankede marshall i gamle dage ikke?
Not really. Det er da korrekt, at begge firmaers 200 watts forstærkere bruger fire KT88´ere. Stort set alt andet er så forskelligt.

Men i mit tilfælde bliver det nu også noget med at starte helt fra grunden...

I øvrigt er dét med store forstærkere såmænd ikke noget nyt. Det har man kunnet i mange år. Det har typisk blot involveret brugen af sender-rør, der typisk opererer ved 1500-3000 Volt. Men så får man selvfølgelig hurtigt og naturligt sorteret ud i dem, der ved, hvad de har med at gøre, og så dem, der tror, at de ved, hvad de har med at gøre. Her er f.eks. et eksempel på en 1000 watts forstærker fra 50´erne med en ret funky tre-faset rørensretter:



http://historische-elektronik.piranho.d ... aerker.htm

Den vejer så også lige 142 kg.
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Kladen »

Sasha skrev:
Kladen skrev:
Hvordan er schematic ? Carlsbro plankede marshall i gamle dage ikke?
Not really. Det er da korrekt, at begge firmaers 200 watts forstærkere bruger fire KT88´ere. Stort set alt andet er så forskelligt.

Men i mit tilfælde bliver det nu også noget med at starte helt fra grunden...

I øvrigt er dét med store forstærkere såmænd ikke noget nyt. Det har man kunnet i mange år. Det har typisk blot involveret brugen af sender-rør, der typisk opererer ved 1500-3000 Volt. Men så får man selvfølgelig hurtigt og naturligt sorteret ud i dem, der ved, hvad de har med at gøre, og så dem, der tror, at de ved, hvad de har med at gøre. Her er f.eks. et eksempel på en 1000 watts forstærker fra 50´erne med en ret funky tre-faset rørensretter:



http://historische-elektronik.piranho.d ... aerker.htm

Den vejer så også lige 142 kg.
Der er et eller andet facinerende ved sådanne slags maskiner :)
Lidt i kategori med flymotorer og lignende :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Efter 1 times lydprøve og 2 timers koncert, kunne jeg overhovedet ikke se, jeg havde brugt noget af batteriet på guitarsenderen. Det er sgu meget sejt.

Modtageren til in-ears lader til at sluge lidt hurtigere, men jeg tror ikke, det bliver noget problem at køre den på genopladelige batterier. Om de så kun holder et sæt ad gangen, er det jo stadig fint. Jeg har rigeligt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Nå, så er der sgu 244 forstærkere i form af en Fractal Audio Ax8 på vej til mig - YIR
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Smittefar skrev: Nå, så er der sgu 244 forstærkere i form af en Fractal Audio Ax8 på vej til mig - YIR
Det var alligevel en sjat :D

Hvor meget af nuværende setup regner du med (eller håber på), det skal erstatte? ...med mindre der er tale om ren forøgelse af vognparken :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Umiddelbart sælger jeg kun småting, men jeg regner med, at alle pedaler og forstærker fremover er bænket.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Nå, så er der sgu 244 forstærkere i form af en Fractal Audio Ax8 på vej til mig
Nu har jeg læst denne sætning adskillige gange. Og jeg kan over min død til stadighed ikke få den til at give mening...  ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Du har ret - det er faktisk kun 243 forstærkere

Der er billeder af dem her http://archive.axefx.fr/Docs%20&%20Manu ... 202.00.pdf
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen