Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

Spændende!! Skal du så have en god, dyr monitor at spille igennem?

Brugeravatar
munch_30
Still Got The Blues
Indlæg: 288
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af munch_30 »

Smittefar skrev: Du har ret - det er faktisk kun 243 forstærkere

Der er billeder af dem her http://archive.axefx.fr/Docs%20&%20Manu ... 202.00.pdf
Ja ikke bare smukke ser de amps ud, men de lyder faktisk også ret autentiske i apparatet (læs Axe Fx).

At man så ovenikøbet kan få det hele banket ned i et board med alles drin, er jo ikke til at fatte. Det værende sig i form af AX8 eller HeliX.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Snake Boots skrev: Spændende!! Skal du så have en god, dyr monitor at spille igennem?
Nej - jeg bliver bare ved med at spille med In-Ears - Hvis jeg en dag skal ud og spille, og jeg død og pine skal medbringe min egen larmekasse, så har vi en HK Audio 12" aktiv skråkasse monitor, som jeg regner med kan klare ærterne for mig.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

OK. Hvis du kan få styr på dyret og finde heelt ind til tonen, tror jeg, du kan få den fedeste livelyd nord for Alperne. Jeg har hørt nogle clips på nettet af forskellige som har simuleret blackface Fender og Marshall lyde med sådan et bæst. Dem som er dygtige, har gode ører og gode referencer kan godt nok få de 0 og 1-taller til at lyde godt.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Præcis - jeg håber, det lykkes :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Snake Boots skrev: OK. Hvis du kan få styr på dyret og finde heelt ind til tonen, tror jeg, du kan få den fedeste livelyd nord for Alperne. Jeg har hørt nogle clips på nettet af forskellige som har simuleret blackface Fender og Marshall lyde med sådan et bæst. Dem som er dygtige, har gode ører og gode referencer kan godt nok få de 0 og 1-taller til at lyde godt.
Jeg synes, at det i kriminel grad minder mig om, hvorfor jeg for 20 år siden droppede alt programmerbart MIDI-styret "én kasse kan det hele og mere til-grej": Det tager styringen fra én, man finder sjældent en rød tråd (personlighed?) gennem de mange forskellige bud på "din lyd". Og endelig: Man bruger alt, alt, alt for meget tid på at fifle med stort set ligegyldige parametre for at få kassen til at lyde mere som den ægte vare, hvor et hurtigt drej på én volumeknap ville gøre det samme hurtigere og bedre.

But each to his own...

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Nicolai »

Smittefar skrev: Hvilke er det helt præcist? Jeg er storforbruger af genopladelige batterier - børnelegetøj og foto blitz sluger en del - jeg bruger Sanyo / Panasonic eneloop og Ikea LADDA. Fungerer super til blitz. Jeg er spændt på at prøve dem til det trådløse
Jeg bruger selv Sanoy/Pana Eneloop. Til min trådløse apple mus, holder de dog ikke ret længe: det er som om, musen måske ikke registrerer alle "power-cellerne", og dermed tror batteriets kapacitet er mindre, end det i virkeligheden er. Giver det mening? Til udendørsbrug (vejrstation) holder de heller ikke synderligt længe- til gengæld fungerer de udemærket i alm. fjernbetjeninger.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Sasha skrev:
Snake Boots skrev: OK. Hvis du kan få styr på dyret og finde heelt ind til tonen, tror jeg, du kan få den fedeste livelyd nord for Alperne. Jeg har hørt nogle clips på nettet af forskellige som har simuleret blackface Fender og Marshall lyde med sådan et bæst. Dem som er dygtige, har gode ører og gode referencer kan godt nok få de 0 og 1-taller til at lyde godt.
Jeg synes, at det i kriminel grad minder mig om, hvorfor jeg for 20 år siden droppede alt programmerbart MIDI-styret "én kasse kan det hele og mere til-grej": Det tager styringen fra én, man finder sjældent en rød tråd (personlighed?) gennem de mange forskellige bud på "din lyd". Og endelig: Man bruger alt, alt, alt for meget tid på at fifle med stort set ligegyldige parametre for at få kassen til at lyde mere som den ægte vare, hvor et hurtigt drej på én volumeknap ville gøre det samme hurtigere og bedre.

But each to his own...
Jeg er meget opmærksom på 'rabbit-hole' syndromet, og jeg satser stærkt på at holde mig til to forstærker (modeller) og eet kabinet (Impulse response). Det skulle give mig en nogenlunde konsistent lyd og så i øvrigt arbejde med det, som om det var en forstærker - Der skifter vi jo også preamprør, poweramp rør og højttalere i et væk.

Jeg forsøger at se på det som at gå ind i en 'slik' forretning med et stort udvalg af fantastiske og klassiske forstærkere - Målet er at komme ud igen med 'min lyd' - så kan det godt være, at 'min lyd' skfiter en gang om året, men nogen herinde skifter jo også forstærker som vi andre skifter underbukser.
Nicolai skrev:
Smittefar skrev: Hvilke er det helt præcist? Jeg er storforbruger af genopladelige batterier - børnelegetøj og foto blitz sluger en del - jeg bruger Sanyo / Panasonic eneloop og Ikea LADDA. Fungerer super til blitz. Jeg er spændt på at prøve dem til det trådløse
Jeg bruger selv Sanoy/Pana Eneloop. Til min trådløse apple mus, holder de dog ikke ret længe: det er som om, musen måske ikke registrerer alle "power-cellerne", og dermed tror batteriets kapacitet er mindre, end det i virkeligheden er. Giver det mening? Til udendørsbrug (vejrstation) holder de heller ikke synderligt længe- til gengæld fungerer de udemærket i alm. fjernbetjeninger.
Jeg er endt med at bruge mine Eneloop XXX batterier (de sorte) - Ind til nu lader de til at være lige så gode som alkaline batterier. Man skal dog være opmærksom på, at alkaline batterier spytter 1.5V ud, hvor Eneloops kun spytter 1.2V ud. Jeg har en fornemmelse af, at jeg oplevede lidt mere forvrængning med eneloop batterierne, og jeg har tænkt lidt over, om det mon kan skyldes, at der ikke er helt nok spænding til rådighed for apparatet.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

Sasha, Jeg gider ikke rigtig sætte mig ind i det digitale, da jeg er langt fra at tro på, at det kunne være noget for mig. Så der er jeg nok på linje med dig i forhold til at spilde sin energi på at fifle med parametre osv. Men jeg synes nu alligevel, at det er vildt fascinerende med Axe FX og hvad det ellers hedder. I praksis er jeg trykhedsnarkoman og ultra-konservativ mht. grejvalg - dog ikke pga. ideologi men blot fordi jeg holder mig til dét, der virker. 

Hvis sådan en digital løsning virkede bedre for mig, så ville jeg hoppe på den uden at blinke med et øje. Der er jo også mange kompromiser i at bruge en rørforstærker, bla. eller måske især det med lydniveauet. 

Smittefar, er det ikke utilfredsstillende kun at høre sig selv i inears - specielt hvis trommeslageren og andre i bandet sidder og brager løs akkustisk på scenen?
Last edited by Snake Boots 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

In-ears er jo en tilvænningssag - Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvor meget trommeslageren banker løs - det skærmer mine in-ears heldigvis rimelig effektivt for - Det er jo på godt og ondt en lille osteklokke man tager på.

I forhold til guitar, så er det største problem med in-ears, at man ikke kan lave kontrolleret feedback og derved få guitar og forstærker til at synge sammen. Man skal også lige vænne sig til, at man ikke får et punch i mellemgulvet fra forstærkeren, men det savner jeg nu ikke.

Ham her har nogle rimelig gode demoer af nogle af de forskellige emuleringer. Det er vist kun den øverste og nyeste, der er med den nyeste version af emuleringerne - men sådan en Fender Tweed må da lige være noget for jer https://soundcloud.com/anandmahangoe
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Nicolai »

Smittefar skrev: In-ears er jo en tilvænningssag - Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvor meget trommeslageren banker løs - det skærmer mine in-ears heldigvis rimelig effektivt for - Det er jo på godt og ondt en lille osteklokke man tager på.

I forhold til guitar, så er det største problem med in-ears, at man ikke kan lave kontrolleret feedback og derved få guitar og forstærker til at synge sammen. Man skal også lige vænne sig til, at man ikke får et punch i mellemgulvet fra forstærkeren, men det savner jeg nu ikke.

Ham her har nogle rimelig gode demoer af nogle af de forskellige emuleringer. Det er vist kun den øverste og nyeste, der er med den nyeste version af emuleringerne - men sådan en Fender Tweed må da lige være noget for jer https://soundcloud.com/anandmahangoe
Deleted

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

In the øvelokale: Vox AC30, tilsyneladende fra engang i 80'erne. Jeg gider ikke ikke at eje en AC30, så nu er det slut med det.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Jeg forstår slet ikke, hvad du skriver :D
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

Det er nok fordi, du aldrig har prøvet først at eje en Vox AC30, så ikke at eje en Vox AC30 og endelig ikke ikke at eje en Vox AC30 :-)
So many assholes, so few bullets

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Ptessing »

Jeg synes også det er et lunefuldt bæst. Vi lejede engang et øvelokale, hvor der blandt andet var en AC30, mange gange lød den træls, andre gange lød den fantastisk. Måske var jeg heldig ind i mellem med eq'en?


Sent from my Hal9000 using Tapatalk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Smittefar skrev: Nå, så er der sgu 244 forstærkere i form af en Fractal Audio Ax8 på vej til mig - YIR
Nu er den ikke blot betalt men også sendt afsted. Lander mandag.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Telemaster skrev: Det er nok fordi, du aldrig har prøvet først at eje en Vox AC30, så ikke at eje en Vox AC30 og endelig ikke ikke at eje en Vox AC30 :-)
Narh, jeg må også erkende, at jeg kun er med på de første to kapitler i historien. Men OK: Jeg har har så tilsyneladende i modsætning til dig også drømt om at eje en Vox AC30, siden jeg var omkring 12 år, og alle helte fra Beatles til Ritchie Blackmore sås på billeder med sådan én, og min nabo et par år senere solgte sin for næsen af mig, mens jeg kun manglede at spare de sidste 500 kroner ud af de 3000, han ville have for den, sammen. Det lykkedes mig en overgang at have et ganske fint eksemplar af en ´67-ish Top Boost. Men det er længe siden. Så kan man selv bygge "luksusudgaver" af sagen, som i hvert fald fra et konstruktionsmæssigt synspunkt er originalen langt overlegen osv. osv. Men jeg ville nu stadig gerne nå til kapitel tre... ;)
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

ITM (eller i en bærepose på arbejde): Dynacord DC3 i en sørgelig forfatning - men elektronikken skulle virke :)

Billede

Her er en tilsvarende bare med Bigsby:
[video=youtube][/video]

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Rasmus »

Jeg har prøvet ikke at eje en Vox Ac30 3 gange!!!! ?
ITM: Silvertone 1484

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: Her er en tilsvarende bare med Bigsby:
[video=youtube][/video]
OK - nok kan Bigsby garanteret ødelægge meget. Men alligevel: Er det blot mine gamle, hårdtprøvede ører, der er ved at svigte, eller ER vi rent faktisk her meget tæt på, hvordan det ville lyde, hvis man baksede en pickup på en æggedeler?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen