Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Sasha skrev:
Odgaard skrev: Her er en tilsvarende bare med Bigsby:
[video=youtube][/video]
OK - nok kan Bigsby garanteret ødelægge meget. Men alligevel: Er det blot mine gamle, hårdtprøvede ører, der er ved at svigte, eller ER vi rent faktisk her meget tæt på, hvordan det ville lyde, hvis man baksede en pickup på en æggedeler?
Helt korrekt :)

Efter en nøje vurdering af den potentielle æggedeler, er jeg kommet frem til, at den skal videre. Den kræver for meget arbejde, i forhold til min tid. Jeg har fået et acceptabelt bud fra en, der åbenbart er vild med gamle tyske æggedelere.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

ITM: Marshall Jackhammer JH-1. For reasons unknown. Tror den skal omsættes til noget andet.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: ITM: Marshall Jackhammer JH-1. For reasons unknown. Tror den skal omsættes til noget andet.
Aaah, det er sådan, at den bliver til en "ultra-gevinst Overdrive"... ;)

http://www.gear4music.dk/da/Guitar-og-b ... oCOsrw_wcB

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Sasha skrev:
Odgaard skrev: ITM: Marshall Jackhammer JH-1. For reasons unknown. Tror den skal omsættes til noget andet.
Aaah, det er sådan, at den bliver til en "ultra-gevinst Overdrive"... ;)

http://www.gear4music.dk/da/Guitar-og-b ... oCOsrw_wcB
Wauw! Hvis den er ultra-gevinst, beholder jeg den. Især når man tager med i regnestykket, at den her er fra 90erne og derfor total vintage :)

Lige netop dens ultra-gevinst setting skulle tilføje ret meget støj, skriver internettet.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Kallum »

Hele teksten er sådan set ret fed

"Da de begyndte i 1962, har navnet Marshall blevet synonym med høj kvalitet forvrængning toner. Initally, den måde at få Klassiske Marshall forvrængning var at naturligvis overdrive et af deres ventil forstærkere ved tørnes det op til fuld bind. Som tiden gik ved hovedet Master Volume tilladt generation af mere ekstreme niveauer konkurrenceforvridning som de pre-forstærker ventiler blev drevet i overdrive. Deres første generation pedaler simuleret disse forskellige ventil forstærker type forvridninger i praktisk og omkostningseffektiv stomp bokse. Jackhammer er det næste skridt på fra tidligere Marshall forvrængning pedaler."

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af FunkyValle »

munch_30 skrev:
Smittefar skrev: Du har ret - det er faktisk kun 243 forstærkere

Der er billeder af dem her http://archive.axefx.fr/Docs%20&%20Manu ... 202.00.pdf
Ja ikke bare smukke ser de amps ud, men de lyder faktisk også ret autentiske i apparatet (læs Axe Fx).

At man så ovenikøbet kan få det hele banket ned i et board med alles drin, er jo ikke til at fatte. Det værende sig i form af AX8 eller HeliX.
Jeg ville ikke ane, hvor jeg skulle starte og slutte i jagten på den rigtige lyd. Der er simpelthen for meget at vælge imellem..... ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Vil du låne mit Ax8 setup til dine to afløserjobs med jump :P

Men jeg er enig; jeg kalder det CandyShopSyndromet. Der er så mange amp modeller, og man er alligevel nødt til at fordybe sig lidt i dem, før man kan se, om det er hit eller miss.

De er startet på en gennemgang af alle amp-modellerne - en model om dagen - Det har jeg brugt som anledning til at få prøvet de fleste. Der er et par stykker, jeg kan afskrive direkte ud fra beskrivelsen. http://forum.fractalaudio.com/search/63 ... c[node]=61
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Smittefar skrev: Vil du låne mit Ax8 setup til dine to afløserjobs med jump :P

Men jeg er enig; jeg kalder det CandyShopSyndromet. Der er så mange amp modeller, og man er alligevel nødt til at fordybe sig lidt i dem, før man kan se, om det er hit eller miss.

De er startet på en gennemgang af alle amp-modellerne - en model om dagen - Det har jeg brugt som anledning til at få prøvet de fleste. Der er et par stykker, jeg kan afskrive direkte ud fra beskrivelsen. http://forum.fractalaudio.com/search/63 ... c[node]=61
Kommer de ikke snart med en 'top 10' version, som vi andre måske kan finde ud af at administrere? :D

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

ITM (eller i rygsækken): En Acapulco Gold klon med tilføjet pregain-kontrol.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Q: Når nu man kan læse sig til, at sådan en Acapulco Gold er en "power amp distortion device" (imponerende at de kan lave det i pedalform) - hvad skal man så med en pregain-kontrol? Går det ikke lidt imod konventionen, at forvrængningen stammer fra udgangsrørene?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Nicolai »

ITM: To rør til forthcomming 1 watts forstærker "a la Alwan"
In the Strat: ny tremfjeder, så nu skulle det gerne spille.
Last edited by Nicolai 8 years ago, edited 1 time in total.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Sasha skrev: Q: Når nu man kan læse sig til, at sådan en Acapulco Gold er en "power amp distortion device" (imponerende at de kan lave det i pedalform) - hvad skal man så med en pregain-kontrol? Går det ikke lidt imod konventionen, at forvrængningen stammer fra udgangsrørene?
Byggeren har forsøgt sig med en pregainkontrol for at den kan lave andre lyde end 'oven ud balstyrisk' og deromkring. Jeg lod mig overtale til at prøve det.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Ja, det siger næsten sig selv.

Pointen var nærmere, at jeg synes, at det er fantastisk, at man sådan kan købe et forvrængende rør-udgangstrin i pedalform...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror vist egentlig, jeg er kommet til at købe sådan en her
Billede

Jeg har i hvert fald hævet pengene og aftalt at mødes med sælger
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Jeg har i hvert fald hævet pengene og aftalt at mødes med sælger
Ja, dét er ikke nødvendigvis det samme som at have købt noget, viser nylig, bitter erfaring.

Men flot farve! Og man tager da i hvert fald ikke lige fejl af sådan en vaskebalje med omspunden G-streng og så Gus´en... ;) Men det er jo dét, de unge vil ha´ nu om stunder. Så tillykke med den, hvis det lykkes dig at hive den i hus.
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Jeg skal indrømme, at jeg næsten køber den på grund af farven alene, og så fordi, jeg lidt savner at have en hyggelig jazz box - og så er minihumbuckere bare noget dejligt noget :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Ja, hver sin lyst... ;)  

Men farven - den er pæn!

Edit: Så engang en venstrehånds syvstrenget bariton-Gus i cirka samme farve... ;)
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Tillykke, Smittemorfar :) den er fin.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Sasha skrev: Ja, det siger næsten sig selv.

Pointen var nærmere, at jeg synes, at det er fantastisk, at man sådan kan købe et forvrængende rør-udgangstrin i pedalform...
...og det kan man selvfølgelig heller ikke.

Jeg lyttede til nogle demoer af pedalen og vurderede, at den kunne bruges i arsenalet. Resten er salgsgas.

(og som Smittefar vil sige, så KAN man jo købe sådan et rør-udgangstrin i pedalform - det hedder Axe8 :p )

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Odgaard skrev:
(og som Smittefar vil sige, så KAN man jo købe sådan et rør-udgangstrin i pedalform - det hedder Axe8 :p )
Arrrrhhh - Det er jeg sgu faktisk ikke sikker på, jeg ville sige - Jeg ville nok snarere spørge, hvad i alverden man skulle med et udgangsrørtrin, når man kunne få en Ax8 :P

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen