Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Rasser »

ITM: Et Marshall 2x12 2061cx kabinet. 

Billede

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev:
Odgaard skrev:
(og som Smittefar vil sige, så KAN man jo købe sådan et rør-udgangstrin i pedalform - det hedder Axe8 :p )
Arrrrhhh - Det er jeg sgu faktisk ikke sikker på, jeg ville sige - Jeg ville nok snarere spørge, hvad i alverden man skulle med et udgangsrørtrin, når man kunne få en Ax8 :P
Q: Har sådan en Ax8 egentlig en god simulering af en Polytone? Eller skal du alligevel snart ud at købe dig sådan én i løs vægt?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Nej, der er vist faktisk ikke nogen transistoramps i den, meeeeen mon ikke jeg kan klare mig med en eller anden støvet Fender (måske med Tweed) eller en Gibson Scout :)  

Til sådan ren ren lyd har Ax8 også en 'tube pre' simulering, der efterligner en rørpreamp fra en gammel mixerpult. Det kunne helt sikkert også lyde ret godt til sådan noget morfarJazz.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Nu har "lyde godt" mig bekendt slet ikke været på banen her - udelukkende "gå i uniform"... ;)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

ITM: Celestion G12H 75 Creamback.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Smittefar skrev: Nej, der er vist faktisk ikke nogen transistoramps i den
Jeg huskede forkert - Der er en Roland JazzChorus 120 - Der er godt nok lidt langt fra en JazzChorus til en Polytone, men den er da i hvert fald uden rør.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev:
Smittefar skrev: Nej, der er vist faktisk ikke nogen transistoramps i den
Jeg huskede forkert - Der er en Roland JazzChorus 120 - Der er godt nok lidt langt fra en JazzChorus til en Polytone, men den er da i hvert fald uden rør.
Jaaah - en digital simulering af en forstærker, hvis største kvalitet er, at den ikke har nogen rør...   Ja, så bliver det jo nok ikke ret meget federe. Det kan jeg godt se.
  • ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: ITM: Celestion G12H 75 Creamback.
Interessant! Glæder mig til at høre, hvad du synes om den.

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

ITM: En Mono gig bag til semi hollow hegn.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

ITM: en særpræget elguitar fra sluttresserne. Shortscale-agtig, strathoved, sg-krop, to singlecoils, jazzmaster-agtig tremolo (med mit ringe kendskab til jazzmaster).

Et vinterrestaureringsprojekt med andre ord :)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

ITM: Fulltone Ultimate Octave
So many assholes, so few bullets

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

ITM: Endnu en C12K højtaler. Total undervurderet højtaler!

I-en-kamp-om-at-tilkæmpe-sig-plads-på-brædtet: En Boss CE-1 Chorus Ensemble. Nøj hvor lyder den godt, NØJ hvor er det besværligt med dens størrelse og strømforhold.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Snake Boots skrev:
I-en-kamp-om-at-tilkæmpe-sig-plads-på-brædtet: En Boss CE-1 Chorus Ensemble. Nøj hvor lyder den godt, NØJ hvor er det besværligt med dens størrelse og strømforhold.
Du er vel klar over, at reglerne foreskriver, at det kun er tilladt at bruge vibrato-effekten, ikke?  ;)

Personligt synes jeg nu, at dens bypass- og impedansforhold er langt mere besværlige...

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

Jeg er jo gammel Thorup-nørd. Og så er det vel sådan set i orden med lidt CE-1 chorus. :-) 

Anbefaling:


Sidst vi spillede brugte jeg effekten på vist i alt to slutakkorder... men alene dens tilstedeværelse på boardet gav da en masse vibe og karma! :-) 

Jeg har den i et true-bypass loop og har ikke umiddelbart tænkt over noget med impedansforhold. Det eneste problem pt er, at man ikke kan skrue nok ned for chorus-effekten. Jeg ville ønske man kunne skrue helt ned, så den knap kunne anes. (Lidt ligesom at have en leslie kørende langt i baggrunden 'bag' en alm. forstærkerlyd). Igennem en cranket forstærker skal der ikke meget til før det sovser rundt. 

Er det bare mig eller lyder chrorus-effekten decideret ringe i stereo mode? Den ene udgang er så ren (tør) - det er måske fedt nok - men den anden har en underlig søsyg pitchy blævren??

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

PS: Vibrato-delen er ganske enkelt fantastisk. Det er ikke det!
Last edited by Snake Boots 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Joh, nu snurrede hele verden nok generelt en anelse rundt i Peter Thorups univers. Men jeg forstår, hvad du mener... ;)  

Som tidligere antydet bruger jeg kun vibrato-delen i min og har aldrig forsket det helt vilde i chorus´en. Jeg bruger min i mono og benytter det modsatte output i forhold til, hvad Boss anbefaler til mono-brug. Det giver en langt mere intens vibratoeffekt, som i mine ører planker en original univibe på en hurtigere vibrato-indstilling (tænk Hendrix "Hey Baby"/"Pali Gap" o.l.) bedre end de fleste univibe-kloner, jeg har prøvet. Til gengæld lyder din chorus meget, meget mærkeligt, hvis ulykken skulle ske, at man kom til at aktivere denne, idet man så får sådan et inverteret chorus-signal ud, som jeg tidligere har beskrevet som den klanglige illustration af en mand, der lige er blevet smidt ud fra et værtshus og forsøger at genvinde balancen op ad en lygtepæl. Men OK - måske ikke så langt fra Thorups univers, trods alt..?   ;) Og det kunne måske godt være dette fænomen, du oplever og beskriver? Heldigvis er stereo - i lighed med chorus - jo så heller ikke rigtigt noget, man bruger mere. Så alt i alt er det jo lidt en akademisk diskusion... ;)

Jeg har også rodet gevaldigt med bypass-funktionen i min og har faktisk bygget sådan omgang true bypass-switching via reed-relæer ind i min. Det virker. Men det er lidt af en omgang at bygge og montere. Og i virkeligheden er det jo det samme, du gør med et eksternt true bypass-loop.

Bemærk i øvrigt, at der kan være nærmest dag/nat-forskel i lyden mellem forskellige eksemplarer af denne pedal.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

Snake Boots skrev: ITM: Endnu en C12K højtaler. Total undervurderet højtaler!

I-en-kamp-om-at-tilkæmpe-sig-plads-på-brædtet: En Boss CE-1 Chorus Ensemble. Nøj hvor lyder den godt, NØJ hvor er det besværligt med dens størrelse og strømforhold.
Til lykke! Jeg ELSKER min CE-1! Jeg bruger mest vibratoen, men chorusen er nu også god visse steder :-)

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Skovgaard »

Odgaard skrev: ITM: Celestion G12H 75 Creamback.

Hvad så Odgaard?
Har du modtaget den? Og hvad er dommen so far? :-)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Odgaard »

Skovgaard skrev:
Odgaard skrev: ITM: Celestion G12H 75 Creamback.

Hvad så Odgaard?
Har du modtaget den? Og hvad er dommen so far? :-)

Det er en ny tråd lige dér :)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

ITM: Roland Phase Five
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen