Hot Topic - What's in the mail?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Snake Boots »

Ha ha, sidst vi talte grej - godt nok et stykke tid siden - synes jeg du gav udtryk for en klar målsætning om at nedskallere på størrelsen af pedaler på brædtet. En phase five og en CE-1, så er det da ved at være trængt.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

Jeg har en ny approach: Flere pedalboards! :-D Jeg har et meget lille et, der nemt kan komme med på cyklen eller i offentlig transport, og så det halvstore/almindelige, som jeg bruger mest. For tiden er det oplagt at have et tredje bræt, som fast opholder sig sammen med resten af Elevatorførers gear, og det er her, at jeg skal bruge en Phase Five. Men du har helt ret, og jeg ville ønske, at der fandtes moderne erstatninger for mine kæmpestore madkasser, der lyder lige så godt, men det gør der bare ikke.
So many assholes, so few bullets


Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

ITM: T Rex Møller og 90'er-Crybaby
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

OLBIB (Om Lidt Bag I Bilen): Det meste af en ´64 Vox AC30.
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Wuhuu - Pics?
Modded guitars were crap right out of the factory


Vis indlægget.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af udepost »

Telemaster skrev: ITM: T Rex Møller og 90'er-Crybaby
Har du ikke allerede rigeligt af det?

/Søren

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

udepost skrev:
Telemaster skrev: ITM: T Rex Møller og 90'er-Crybaby
Har du ikke allerede rigeligt af det?

/Søren
Det er min tredje Møller, men min eneste CryBaby :-) Forklaringen er, at jeg laver et board til Elevatorfører, som skal bo sammen med resten af Elevatorførers grej i Jylland. Til sådan noget noget syrerock skal man jo bruge knas, boost og waggahwaggah. Jeg har en gammel Vox Wah på mit mainboard, men jeg fik lyst til sådan en CryBaby fra 90'erne, som jeg havde i gamle dage. Hvorfor de lyder så meget bedre end de nyere, ved jeg ikke. Måske er det bare gammel kærlighed fra min side. De var også noget dyrere dengang. Der kommer også en Roland Phase Five på. For fanden, den lyder godt!

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af udepost »

Den er meget fed den phaser!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Hvis vi taler om en helt normal Cry Baby (model GCB 95), burde der nu ikke være nævneværdig forskel på en Crybaby fra 90´erne og så én fra i forgårs...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Nu skal du ikke glemme Placeboen Sasha :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

Placebo og nostalgi kan spille væsentlige roller; det medgiver jeg, men alligevel vil jeg vove den påstand, at de fleste ville kunne høre forskel på de to. Jeg har aldrig A/B-testet, men det er min helt klare opfattelse, at dem fra 90'erne med det "gamle" Crybaby-logo lyder noget federe end de nyere. Det er sgu nok logoet, der gør det... :-) En lægmandsteori kunne være, at når den vejledende udsalgspris er faldet fra ca. 1000 til ca. 800 kr, fra jeg købte min første i Centrum Musik i Randers omkring år 1993 og til nu, så kan det også have betydning for komponenternes kvalitet og kvaliteten af den færdig pedal - men det er det pureste gætværk uden skyggen af belæg.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Telemaster skrev: Placebo og nostalgi kan spille væsentlige roller; det medgiver jeg, men alligevel vil jeg vove den påstand, at de fleste ville kunne høre forskel på de to. Jeg har aldrig A/B-testet, men det er min helt klare opfattelse, at dem fra 90'erne med det "gamle" Crybaby-logo lyder noget federe end de nyere. Det er sgu nok logoet, der gør det... :-) En lægmandsteori kunne være, at når den vejledende udsalgspris er faldet fra ca. 1000 til ca. 800 kr, fra jeg købte min første i Centrum Musik i Randers omkring år 1993 og til nu, så kan det også have betydning for komponenternes kvalitet og kvaliteten af den færdig pedal - men det er det pureste gætværk uden skyggen af belæg.
Nej, sådan er der jo så meget. Så længe vi f.eks. taler om en "Standard-Stratocaster" er der jo heller ikke nævneværdig forskel på én fra 1957 og så én, der er bygget i forgårs. De kan vist endda fås med det samme gamle logo, så man ikke bliver forvirret på den konto... ;)

Jeg vil dog nok mene, at styrer man udenom Crybabies med SMD-komponenter (hvilket angiveligt skulle være tilfældet, hvis man holder sig til standardmodellen), så er der vist ikke meget forskel på de komponenter, de brugte i 90´erne og så i dag. Jeg hælder nok mere mod en model i retning af, at tager du ti "ens" Crybaby´er fra enhver given periode, kan der være endog store variationer fra eksemplar til eksemplar. Dette skyldes ikke mindst at spolen, som er "hjertet" i enhver wah af denne type, har en tolerance på måske +/- 50%. Always had, still has...

Dette er f.eks. mere eller mindre grunden til, at wah-tuning kun er noget for semi-masochister med alt for meget tid på hænderne samt en udtalt forkærlighed for lav timeløn  ;)
Last edited by Sasha 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af udepost »

Wah er sååååå meget 1998

/Søren

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

Det er også ret meget 1968, når man spiller guitar i Elevatorfører :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Sasha »

Idet jeg nok tenderer i retning af at give den gode Telemester ret i, at 1968 ud fra et wah-mæssigt perspektiv er mere interessant - man behøver kun tage ganske få lyt på f.eks. "Electric Ladyland" for at overtyde sig selv om dette - byder min nysgerrighed mig dog at spørge til, hvad der får dig til at nævne 1998 som et særligt bemærkelsesværdigt år i wah-sammenhæng?

;)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af udepost »

Det er ikke så meget 1998. Jeg kunne også ha sagt "...so last year". Lidt ligesom med chorus der forsvandt efter misbruget i 80'erne, så synes jeg at wah pedal var en så stor del af 90'er grunge rocken, at en svag nedtoning af solo'er med wah i dag kan spores. :)  

Men det er måske bare mig. Chorus er jo kommet tilbage, i hvert fald den type der lyder godt. 

/Søren

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Telemaster »

Det forlyder, at tremolo er det nye chorus i den henseende. Jeg frygter, at det er rigtigt, og det bliver så det sidste, blide skub, der netop vipper mig over i bunken med irrelevante, tidstypiske karakterer, der arbejdsløse og ulykkelige venter på næste retrobølge.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Hot Topic - What's in the mail?

Indlæg af Smittefar »

Tremolo bliver aldrig det nye noget som helst - heller ikke den nye glemte pedal - for den har aldrig været andet end brevvægt - Den er en ægte UAUE (U-Almindeligt Ubrugelig Effekt)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen